RATT se face societate comerciala! Capitalul social: 3 milioane de lei

Consilierii locali vor decide, în viitorul plen, o schimbare foarte importantă: Regia Autonomă de Transport Timişoara se va transforma în societate comercială, pentru a putea accesa bani europeni. Intenția de a renunța la statutul de regie pentru operatorul de transport în comun a fost anunțată de primarul Nicolae Robu de vreo doi ani.

În prezent, operatorul serviciului de transport din Timișoara este RATT, înfiinţată prin decizia Primăriei Nr. 99/29.01.1991 și având ca obiect principal de activitate „transporturi urbane, suburbane si metropolitane de călători, cât și alte obiecte secundare de activităţi de prestări de servicii către populaţie sau agenţi economici”. Forma de organizare ca regie nu mai este însă potrivită pentru nevoile de dezvoltare ale transportului în comun din Timișoara anului 2017 și pe viitor. În aceste condiții, în plenul viitor al CL, pe ordinea de zi va apărea un proiect „privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Timişoara în Societate Comercială pe acţiuni”. Această schimbare este anunțată de primarul Nicolae Robu de câțiva ani.

„Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, scrie în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. Noua structură se va numi SC Societate de Transport Public Timișoara SA, STPT. „Aportul municipiului Timişoara la constituirea capitalului social al societăţii este de 3 milioane de lei, după cum urmează: în numerar, subscris şi vărsat, este în cuantum de 150.000 lei; în natură bunuri imobile în valoare de 2,8 milioane lei (…) Domeniul de activitate principal al societății este transportul urban, suburban și metropolitan de călatori, conform COD CAEN 4931”, se mai menționează în același act. SPTP Timișoara va fi administrată de un consiliu de administrație format din 7 membri, minimul legal, pe o perioadă de șase luni. Primii membri ai Consiliului de administraţie vor fi Culiţă Chiş și Nastasia Pop, din partea Primăriei Timișoara, Ioan Goia, actualul director al RATT, consilierul județean PNL Nicu Bitea, Constantin Avram Stănușoiu, Florin Supuran și Ioan Alexandru Mateuț. Noua societate va prelua în totalitate personalul angajat al RATT, dar și drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale regiei.

RATT estimează că, în 2017, va avea venituri totale în valoare de aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei sunt subvențiile de la primărie. Bugetul RATT pe 2016 era estimat la 92,7 milioane de lei, din care 56 de milioane veneau de la primărie. Estimările sunt că anul acesta vor fi vândute bilete și abonamente de 26,5 milioane de lei. Din alte servicii prestate, cum ar fi ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări, se estimează că s-ar încasa 3,4 milioane de lei. Primăria Timișoara ar transfera anul acesta 60,5 milioane de lei în conturile RATT, pentru gratuitățile oferite către pensionari, elevi și studenți. Încă 6,4 milioane de lei vor fi virate pentru că RATT administrează sistemul de închiriere biciclete VeloTM și se ocupă de transport naval cu vaporașele cumpărate de municipalitate. Acestea din urmă nu funcționează însă. Cheltuielile sunt estimate la 103 milioane de lei, din care aproape 41 de milioane pentru salarii. Investițiile din acest an ar fi de 6 milioane de lei.

În aprilie, RATT a primit verde de la consilierii locali pentru a da drumul unui studiu de oportunitate pentru construirea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. E vorba, practic, despre cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. Terenul se află pe strada Stan Vidrighin nr. 2, aparține primăriei și este administrat de RATT. Locuințele ar fi destinate angajaților regiei de transport, pentru a-i fideliza. Construcția viitorului cartier era estimată la 11 milioane de euro. Proiectul a căzut în CL la prima „înfățișare”. La finele lunii iunie, consilierii locali au fost de acord și cu realizarea unui studiu prin care serviciul de iluminat public din oraș să poată fi atribuit direct regiei de transport. Condiția era ca RATT să devină… societate comercială.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

timisoreANCA a spus: (July 24th, 2017 at 13:20 )

sindicatul stia asta de mult.
de aceia a investit masiv in baza exclusivista de la padurea verde.
ca doar nu o sa vezi vatmani si alde neamu lui manivela la piscina exclusivista…sala de sport etc.
dacă nu se va privatiza si ea.
cat priveste confortul calatorilor pe mijloacele ratt mai va trece multa apa pe bega!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara

Sunt 28 de ani de la Revoluția din 1989, dar nu e liniște. Revoluționarii din Timișoara continuă să se certe fără jenă, la fiecare plen festiv. Plenul a fost condus de consilierul local și revoluționarul Lucian Căldăraru. Concluzia, după zeci de minute de contre: nu există recompensă materială pentru cei care au ieșit în stradă în acel decembrie.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Daca e plen cu revolutionari, e scandal la Timisoara
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Nicolae Robu, mustruluit serios de Vasile Blaga pentru relatia cu primarii

Într-o vizită discretă făcută în Timiș, fostul copreședinte al PNL Vasile Blaga s-a întâlnit, la Gottlob, cu șeful PNL Timiș, Nicolae Robu, și primarii din județ. Fost senator de Timiș, Blaga i-a cerut pe un ton imperativ lui Robu să se împace cu primarii „rebeli”, în caz contrar să plece din funcția de șef al filialei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Robu, mustruluit serios de Vasile Blaga pentru relatia cu primarii
MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Decembrie 1989 – Decembrie 2017. Mama de erou al Timisoarei: Nu a meritat acel sacrificiu

A fost din nou acea zi a anului, în care lacrimile se adună pe chipurile părinților care, în însângeratul decembrie al lui 1989, au rămas fără copii. E 17 decembrie, iar în Cimitirul Eroilor din Timișoara tăcerea e așa de adâncă, încât doare. E cu atât mai trist cu cât unii dintre părinții fără copii spun răspicat că n-a meritat sacrificiul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Decembrie 1989 – Decembrie 2017. Mama de erou al Timisoarei: Nu a meritat acel sacrificiu

Economic vezi arhiva Economic

Centura de Sud tot nu are castigator, termenul a fost depasit din nou. Cine pierde timpul pe la Bucuresti?

Centura de Sud a Timișoarei e tot în aer. Termenul pentru anunțarea constructorului a fost, din nou, depășit. În martie 2017, pe când premier era Sorin Grindeanu, șeful PSD, Liviu Dragnea, declara, la Timișoara, că „dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant până la sfârșitul anului, chiar pierdem timpul pe la București”...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centura de Sud tot nu are castigator, termenul a fost depasit din nou. Cine pierde timpul pe la Bucuresti?

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

A fost din nou acea zi a anului, în care lacrimile se adună pe chipurile părinților care, în însângeratul decembrie al lui 1989, au rămas fără copii. E 17 decembrie, iar în Cimitirul Eroilor din Timișoara tăcerea e așa de adâncă, încât doare. E cu atât mai trist cu cât unii dintre părinții fără copii spun răspicat că n-a meritat sacrificiul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Decembrie 1989 – Decembrie 2017. Mama de erou al Timisoarei: Nu a meritat acel sacrificiu
Centura de Sud a Timișoarei e tot în aer. Termenul pentru anunțarea constructorului a fost, din nou, depășit. În martie 2017, pe când premier era Sorin Grindeanu, șeful PSD, Liviu Dragnea, declara, la Timișoara, că „dacă nu se reușește desemnarea unui proiectant-executant până la sfârșitul anului, chiar pierdem timpul pe la București”...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centura de Sud tot nu are castigator, termenul a fost depasit din nou. Cine pierde timpul pe la Bucuresti?
Suporterii lui ASU Poli au pornit din nou în marș din Piața Maria, în memoria eroilor Revoluției din 1989. Vantul rece nu i-a oprit pe cei câteva sute de participanți să aprindă lumânări în fața Catedralei și urmeze traseul devenit tradițional. S-a rostit „Tatăl Nostru” și s-a scandat, la un moment dat, numele Regelui Mihai I al României.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Eroii nu mor niciodata. Marsul Druckeria, intru neuitarea lui Decembrie 1989 / FOTO
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top