RATT se face societate comerciala! Capitalul social: 3 milioane de lei

Consilierii locali vor decide, în viitorul plen, o schimbare foarte importantă: Regia Autonomă de Transport Timişoara se va transforma în societate comercială, pentru a putea accesa bani europeni. Intenția de a renunța la statutul de regie pentru operatorul de transport în comun a fost anunțată de primarul Nicolae Robu de vreo doi ani.

În prezent, operatorul serviciului de transport din Timișoara este RATT, înfiinţată prin decizia Primăriei Nr. 99/29.01.1991 și având ca obiect principal de activitate „transporturi urbane, suburbane si metropolitane de călători, cât și alte obiecte secundare de activităţi de prestări de servicii către populaţie sau agenţi economici”. Forma de organizare ca regie nu mai este însă potrivită pentru nevoile de dezvoltare ale transportului în comun din Timișoara anului 2017 și pe viitor. În aceste condiții, în plenul viitor al CL, pe ordinea de zi va apărea un proiect „privind reorganizarea Regiei Autonome de Transport Timişoara în Societate Comercială pe acţiuni”. Această schimbare este anunțată de primarul Nicolae Robu de câțiva ani.

„Schimbarea formei juridice de organizare duce la posibilitatea accesării fondurilor europene pentru finanţarea diverselor programe de modernizare a infrastructurii serviciilor comunitare de utilităţi publice. Printre obiectivele principale ale Programului Operațional Regional (POR) 2014 – 2020 se numără şi crearea unui sistem de transport care să sprijine progresul economic, să consolideze competitivitatea și să ofere servicii de mobilitate de înaltă calitate”, scrie în referatul care însoțește proiectul de hotărâre. Noua structură se va numi SC Societate de Transport Public Timișoara SA, STPT. „Aportul municipiului Timişoara la constituirea capitalului social al societăţii este de 3 milioane de lei, după cum urmează: în numerar, subscris şi vărsat, este în cuantum de 150.000 lei; în natură bunuri imobile în valoare de 2,8 milioane lei (…) Domeniul de activitate principal al societății este transportul urban, suburban și metropolitan de călatori, conform COD CAEN 4931”, se mai menționează în același act. SPTP Timișoara va fi administrată de un consiliu de administrație format din 7 membri, minimul legal, pe o perioadă de șase luni. Primii membri ai Consiliului de administraţie vor fi Culiţă Chiş și Nastasia Pop, din partea Primăriei Timișoara, Ioan Goia, actualul director al RATT, consilierul județean PNL Nicu Bitea, Constantin Avram Stănușoiu, Florin Supuran și Ioan Alexandru Mateuț. Noua societate va prelua în totalitate personalul angajat al RATT, dar și drepturile şi obligaţiile ce decurg din raporturile juridice ale regiei.

RATT estimează că, în 2017, va avea venituri totale în valoare de aproape 104 milioane de lei, din care 66,9 milioane de lei sunt subvențiile de la primărie. Bugetul RATT pe 2016 era estimat la 92,7 milioane de lei, din care 56 de milioane veneau de la primărie. Estimările sunt că anul acesta vor fi vândute bilete și abonamente de 26,5 milioane de lei. Din alte servicii prestate, cum ar fi ITP, închirieri spații reclamă, utilaje, avize sau alte lucrări, se estimează că s-ar încasa 3,4 milioane de lei. Primăria Timișoara ar transfera anul acesta 60,5 milioane de lei în conturile RATT, pentru gratuitățile oferite către pensionari, elevi și studenți. Încă 6,4 milioane de lei vor fi virate pentru că RATT administrează sistemul de închiriere biciclete VeloTM și se ocupă de transport naval cu vaporașele cumpărate de municipalitate. Acestea din urmă nu funcționează însă. Cheltuielile sunt estimate la 103 milioane de lei, din care aproape 41 de milioane pentru salarii. Investițiile din acest an ar fi de 6 milioane de lei.

În aprilie, RATT a primit verde de la consilierii locali pentru a da drumul unui studiu de oportunitate pentru construirea de locuințe de serviciu și servicii suport în regim S+P+10E+Er. E vorba, practic, despre cartier cu șapte blocuri de câte zece etaje, cu parcare supraterană, spații verzi și loc de joacă. Terenul se află pe strada Stan Vidrighin nr. 2, aparține primăriei și este administrat de RATT. Locuințele ar fi destinate angajaților regiei de transport, pentru a-i fideliza. Construcția viitorului cartier era estimată la 11 milioane de euro. Proiectul a căzut în CL la prima „înfățișare”. La finele lunii iunie, consilierii locali au fost de acord și cu realizarea unui studiu prin care serviciul de iluminat public din oraș să poată fi atribuit direct regiei de transport. Condiția era ca RATT să devină… societate comercială.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

timisoreANCA a spus: (July 24th, 2017 at 13:20 )

sindicatul stia asta de mult.
de aceia a investit masiv in baza exclusivista de la padurea verde.
ca doar nu o sa vezi vatmani si alde neamu lui manivela la piscina exclusivista…sala de sport etc.
dacă nu se va privatiza si ea.
cat priveste confortul calatorilor pe mijloacele ratt mai va trece multa apa pe bega!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Centrul de legume-fructe al CJ Timis, motiv de scandal. Primarul PNL din Lovrin: Tomnaticul a fost ales politic

Liberalii acuză interese politice care au stat la baza deciziei de a face la Tomnatic primul centru de legume-fructe al CJ Timiș. Primarul din Lovrin e convins că, dacă ar fi trecut la PSD cu „ordonanța traseiștilor”, centrul ar fi fost construit în comuna lui. Președintele PNL Timiș, Nicolae Robu, spune că liberalii se vor opune acestei „aberații”.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Centrul de legume-fructe al CJ Timis, motiv de scandal. Primarul PNL din Lovrin: Tomnaticul a fost ales politic
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

Play-off? In niciun caz! Poli pierde la scor de neprezentare impotriva Chiajnei

Dacă oaspeţii aveau victorii la rând după numirea lui Ion Moldovan pe banca tehnică, echipa lui Ionuţ Popa obţinea doar două puncte în ultimele patru etape. În plus, timişorenii nu se puteau baza pe cinci jucători, dar o victorie îi putea duce pe loc de play-off, peste Viitorul.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Play-off? In niciun caz! Poli pierde la scor de neprezentare impotriva Chiajnei
MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Avarie majora. „Dorel” a lasat fara apa rece mii de oameni in Timisoara, Giroc si Chisoda

Mii de timișoreni care locuiesc în zona de sud a orașului, dar și cei din Giroc și Chișoda s-au trezit luni seară fără apă rece. A fost avariată o conductă din Calea Martirilor, zonă în care este în derulare, de mai multe luni, un șantier finanțat de la bugetul local. Remedierea durează între 2 și 5 ore.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Avarie majora. „Dorel” a lasat fara apa rece mii de oameni in Timisoara, Giroc si Chisoda

Economic vezi arhiva Economic

Podul si pasarela pietonala de la Isho vor schimba total malul Begai / VIDEO

Zona canalului Bega unde vor fi construite noul pod și pasarela pietonală se va schimba total. Faleza va fi reamenajată, trecerea se va face pe sub podul destinat traficului rutier şi a celui destinat celui pietonal, iar acolo va fi deschisă şi o staţie de vaporetto. Un nou film arată cum va arăta zona după reamenajare.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Podul si pasarela pietonala de la Isho vor schimba total malul Begai / VIDEO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top