Adio tren intre Timisoara si Varset! Cursa directa a fost desfiintata

Dacă plănuiaţi să folosiţi trenul pentru a vă deplasa spre Serbia vă puteţi lua adio de la acest mijloc de transport. Companiile feroviare din cele două ţări au anunţat că suspendă cursele între Timişoara şi Vârşeţ.

Cursele între Timișoara și Vârșeț funcţionau cu succes de cinci ani, fiind introduse în 2012, cu o frecvenţă de două trenuri pe zi dus şi două retur. Cursa circula una dimineaţa şi una după-masă şi era în aşa fel gândită să asigure şi legătura cu unul dintre trenurile care circula de la Vârşeţ la Belgrad. Trenul era folosit atât de turişti, inclusiv străini, dar şi de tinerii de origine română din Banatul sârbesc pentru a se deplasa la Timişoara pentru a studia, garniturile fiind arhipline la final de săptămână.

„Srbija Voz”, operatorul feroviar sârb, a anunţat că de la 1 august vor avea loc schimbări în ceea ce priveşte traficul internaţional al trenurilor. Afectate sunt trenurile dintre Timişoara şi Vârşeţ, dar şi cel dintre Dmitrovgrad şi Sofia. Conform anunţului, decizia a fost motivată de numărul scăzut de călători şi raţionalizarea costurilor, aceasta chiar dacă garnitura era operată de către cei de la CFR Călători. Motivarea nu stă în picioare, mai ales că cei de la societatea românească de transport feroviar au anunţat că aceste trenuri vor circula şi în continuare, dar numai până la Stamora-Moraviţa: „CFR Călători informează că începând cu data de 1 august 2017, trenurile internaţionale 7686/7686, 7687/7687, 7688/7688, 7689/7689 Timişoara Nord – Stamora Moraviţa – Vrsac şi retur vor circula numai pe distanţa Timişoara Nord – Stamora Moraviţa şi retur”.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

anteconbega a spus: (August 1st, 2017 at 10:25 )

A deranjat Belgradul faptul ca tinerii de origine română din Banatul sârbesc foloseau cursa Timişoara Vârşeţ pentru a se deplasa la Timişoara pentru a studia la universităţile din capitala Banatului, garniturile fiind arhipline la final de săptămână pe ruta către Vârşeţ? Prietena României, Serbia…

 
Sandy a spus: (August 1st, 2017 at 11:30 )

Ce nașpa! Și eu care plănuiam o scurtă vizită la Vrșeț în septembrie. Cu trenul. Au mai fost acolo niște prieteni și ziceau că s-a călătorit în condiții foarte decente. Acum, adio drum cu trenul. Mașină n-am. Bănuiesc că se vor introduce imediat curse aviatice Timișoara-Vrșeț și retur, că Vrășețul are aeroport. Evident că Belgradului nu-i conveneau anumite „aspecte” ale călătoriei cu trenul acolo.

 
Ron a spus: (August 2nd, 2017 at 20:09 )

După ce au anunțat că nu mai fac autostrada care ar fi legat Timișoara de Belgrad (prin Vrșeț), pentru că nu este „ o prioritate”, acum sârbii au anulat și cursa de cale ferată spre Vrșeț. Practic, în acest fel Belgradul a tăiat orice legătură directă între România și Serbia prin mijloace de transport public. Fără autostradă, fără cale ferată se sugerează că Belgradul ia măsuri pentru reducerea legăturilor dintre cele două țări, din motive ciudate, obscure. Cei care-și fac speranțe că se va relua legătura fluvială spre Serbia, pe Bega, cred că vor constata că nici aceasta nu este o „prioritate” pentru Serbia și nu se va face nimic de partea sârbă. Pe când închiderea ambasadei Serbiei la București, domnilor? Am impresia că spre asta vă îndreptați.

 
anteconbega a spus: (August 4th, 2017 at 08:44 )

Domnule Ron, Varşeţul are un “aeroport” cam la fel de “impozant” precum “Cioca” de pe Calea Torontalului, aflat în zona gropii de gunoi a oraşului, unde zboară luate de vânt hârtie şi pungi de plastic. În rest, aşa e, nu mai e legătură feroviară, iar construirea autostrăzii Timişoara-Belgrad a fost doar o propagandă ieftină a bolşevicilor români. Domnii Bojin şi Stanciu îşi doresc o legătură fluvială între Banatul sârbesc şi cel românesc. adică refacerea navigaţiei în interiorul Banatului istoric. Mă îndoiesc că o vor putea face: izolaţionismul sârbesc s-ar putea să fie legat direct de naţionalismul lor exacerbat.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

Se cauta membri in consiliile de administratie de la SDM si Colterm. Trebuie plan de administrare si recomandari

Vreți să fiți membru în consiliul de administrație al unei societăți aflate în subordinea primăriei? Teoretic, oricine poate depune în această perioadă dosarele de candidatură pentru Colterm și Drumuri Municipale. Vă atât trebuie un plan de administrare, cât și o scrisoare de recomandare și două persoane care să spună lucruri bune despre dumneavoastră.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se cauta membri in consiliile de administratie de la SDM si Colterm. Trebuie plan de administrare si recomandari
CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Viitorii arhitecti reprezinta Timisoara la Viena Design Week

O echipă a Facultăţii de Arhitectură şi Urbanism va reprezenta Timișoara la Viena Design Week. Festivalul, care propune pentru acest an tema „A City Full of Design”, îşi va desfăşura cele peste 190 de evenimente dedicate designului şi arhitecturii în districtul 15 al Vienei, probabil cel mai cosmopolit cartier al capitalei Austriei.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Viitorii arhitecti reprezinta Timisoara la Viena Design Week

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Vreți să fiți membru în consiliul de administrație al unei societăți aflate în subordinea primăriei? Teoretic, oricine poate depune în această perioadă dosarele de candidatură pentru Colterm și Drumuri Municipale. Vă atât trebuie un plan de administrare, cât și o scrisoare de recomandare și două persoane care să spună lucruri bune despre dumneavoastră.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se cauta membri in consiliile de administratie de la SDM si Colterm. Trebuie plan de administrare si recomandari
Primăria Timișoara va lua un credit de aproximativ 20 de milioane de euro, pentru a putea continua programul de investiții. Anunțul a fost făcut de Nicolae Robu, care spune că acest lucru este posibil, grație gradului foarte redus de îndatorare al municipalității. Ultimul credit, 25 de milioane de euro, a fost luat de PMT în 2014.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primaria se imprumuta de 20 de milioane de euro. Robu: Modernizarea Timisoarei nu trebuie sa aiba de suferit
Imaginile surprinse chiar în momentul în care poarta de pe Calea Lugojului s-a prăbușit în timpul furtunii din 17 septembrie par să dea naștere unui lung șir de speculații în PMT. După consilierul său, Cătălin Iapă, primarul Nicolae Robu spune și el că a văzut cum un acoperiș luat pe sus de vijelie a izbit poarta care l-a ucis pe Vlad Baici.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu, despre poarta de pe Lugojului: Prima tentatie este sa credem ca s-a vazut acea izbitura a acoperisului
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top