Contractul de 14 milioane de euro pentru reabilitarea Begai a fost semnat. Acum depindem de sarbi

Acceptul partenerilor sârbi va fi cel care va decide dacă proiectul transfrontalier de colaborare dintre Serbia şi România, de reabilitare a canalului Bega, a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român şi de construire a pistelor de biciclete, va deveni realitate sau nu.

Șeful Administraţiei Bazinale a Apelor Banat, Titu Bojin, şi vicepreşedintele CJ Timiş, Traian Stancu, au semnat, miercuri, cu reprezentanţii Biroului Regional de Cooperare Transfrontalieră de la Timişoara actele de obţinere a finanţării europene prin proiectul „Repararea infrastructurii de navigație pe canalul Bega”. Acesta are o valoare de aproximativ 14 milioane euro. Din păcate, deşi contractul este semnat, fiind vorba despre o iniţiativă transfrontalieră, în oglindă cu Serbia, implementarea acestuia depinde şi de acceptul partenerilor de peste graniţă. „Rămâne acceptarea de la vecinii noştri sârbi a problemei cu memorandumul cu trecerea frontierei. Am înţeles că sunt semnăturile de la fiecare instituţie de acolo. Sper ca săptămâna viitoare să mergem în Voivodina, să avem o discuţie cu preşedintele regiunii. Dacă partea sârbă nu îşi dă acordul până la 30 decembrie, sper să nu fie nevoie să ne gândim că nu se dă, se reziliază”, a declarat Bojin. Finanţarea este asigurată în proporţie de 13% din bugetul de stat prin Ministerul Dezvoltării, 2% din de la Consiliul Judeţean Timiș și 85% bani europeni din fonduri IPA.

Principalul câştig pe partea română ar fi reabilitarea integrală a nodului hidrotehnic de la Sânmihaiu Român. Lucrările ar putea fi gata la finalul lui 2019. „Contractul e semnat pe 48 de luni, eu sper ca în urma discuţiilor cu colegii, care au mai multă experienţă, să nu dureze mai mult de doi. Mai avem cinci luni pentru definitivarea contractului. La finalul lui 2019 cred că va fi operaţional nodul.Noi o să facem un grafic, până la demararea lucrărilor. Dacă sârbii vor spune nu proiectului, banii vor fi suportaţi de Apele Române de la nivel naţional, pentru a putea să facem anumite cheltuieli. Dacă nu se poate finanţarea asta, să căutăm pentru Sânmihai din alte surse”, a mai declarat Bojin. Funcţionalizarea nodului din comuna timişeană ar asigura posibilitatea navigaţiei spre Serbia.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

anteconbega a spus: (August 3rd, 2017 at 07:46 )

Ar fi o victorie personala a lui Titu Bojin si Traian Stancu, ca in rest, la CJ Timis, e un dolce far niente. Freddy premier!

 
Bobby a spus: (August 3rd, 2017 at 10:46 )

Nu știu de ce, am impresia că sârbii nu vor fi de acord. Au anulat proiectul autostrăzii Belgrad – Timișoara, au anulat legăturile pe calea ferată, directe, între Belgrad și Timișoara. Par să fie porniți pe blocarea acestor inițiative transfrontaliere, din motive obscure. Poate că ei văd problemele prin prisma etnică, socotind că astfel de inițiative (circulația pe calea ferată) ar înguraja românii din Vojvodina să strîngă mai mult legăturile cu România. După ce s-au fript cu ciorba numită Iugoslavia, suflă și-n iaurt. N-ai cum să-i obligi să deshidă navigația pe Bega, pe partea lor, dacă nu vor.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com