Timisoara e „modernizata in forta”, dar cam fara cap

Chiar și cei mai mari detractori ai primarului Nicolae Robu n-au cum să nu admită faptul că, în ultimii ani, lucrurile s-au mișcat în Timișoara. E adevărat și faptul că un reper de raportare ar putea fi ultimele două mandate ale lui Gheorghe Ciuhandu, perioadă în care orașul a lâncezit, s-a prăfuit și totul era gri. Doar nunțile țigănești din august mai scoteau orașul din amorțire (sic!). Indiscutabil, lucrurile s-au schimbat radical sub Robu. S-au reparat străzi, s-au făcut trotuare, parcuri, s-au demarat cele două mari lucrări de la pasajele Jiul și Popa Șapcă și exemplele pot continua. Asta ar fi fața plină a paharului.

Există însă și una goală și extrem de enervantă. Toate aceste lucrări s-au făcut haotic, într-o debandadă totală. De altfel, dacă ar trebui să descrii Timișoara de azi cu un singur cuvânt, acela ar fi debandadă. Se decopertează câte o stradă și apoi e lăsată de paragină. Încep concomitent lucrări care blochează traficul în zone întregi. Apoi, în mare grabă, multe lucrări sunt fușerite, iar străzi abia finalizate se surpă a doua zi. Asta, dacă nu sunt sparte fiindcă s-a uitat de vreo conductă sau un cablu. Fiind absolvent de facultate tehnică, ba chiar doctor, te așteptai la primarul Robu să aibă un anumit sistem, o strategie logică privind abordarea lucrărilor. Nimic din toate astea! Dacă era absolvent de Filozofie puteai să admiți că face unele cercetări privind Teoria haosului, dar așa…

Mai mult, „fanaticul muncii”, așa cum se autocaracterizează primarul, o ia uneori la goană pe miriște, pune carul înaintea boilor și se ajunge la situații hilare. Astfel, se cumpără vaporașe cu două milioane de euro, fără ca înainte să se studieze legislația în domeniu și să vezi dacă le poți utiliza. Și ele stau acum nefolosite, eventual doar ca adăposturi pentru boschetari.. Radarele de la sistemul inteligent de trafic nu sunt omologate, astfel că n-au nicio valoare. Dar au fost plătite. Se cumpără minibuze electrice, dar ele nu pot fi înmatriculate. Și s-au dat bani pe ele. Și lista poate continua, am bifat doar câteva exemple.

Acum să mă refer și la un exemplu concret, de ultimă oră, privind modul haotic în care se abordează unele lucrări. La final de lună august, cu puțin timp înainte de începerea anului școlar au demarat lucrările de lărgire la Aleea FC Ripenisa care trece prin Complexul Studențesc, una din foarte puținele artere care fac legătura între Zona Girocului și centrul orașului. Strada este destul de aglomerată și în vacanță, darmite în timpul anului școlar, când se întorc studenții! Ei bine, domnii din primărie acum au găsit de cuviință s-o spargă și să înceapă lucrările. De ce nu s-au făcut aceste lucrări în iunie sau în iulie? E greu de înțeles, dar e încă o dovadă a lucrurilor făcute de-a-ndoaselea în Primăria Timișoara. Și puțin parcă și la mișto, în bășcălie. Fiindcă orice om normal la cap știa că acea lucrare (nu extrem de necesară), dacă tot urma să fie făcută, trebuia demarată acum câteva luni. Dar asta este, Timișoara trebuie „modernizată cu forța”, așa cum spune Robu. Deși mai degrabă pare o modernizare pompieristică, ca să nu spunem „la mișto”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Sfeclosul a spus: (August 29th, 2017 at 15:35 )

Iti dau eu un exemplu mai bun. In zona Odobescu s-a decopertat in septembrie 2016 strada Constanting Noica ( colt cu str Nicolae Labis).
Nici azi nu s-a pus asfaltul. Ai zis-o bine : Modernizare in forta dar fara cap !!!!!

 
birlic a spus: (August 30th, 2017 at 13:32 )

I se rupe viniturii de timisoreni. Individul e grandoman, a rata-i si domnul Botza!

 
anteconbega a spus: (September 3rd, 2017 at 09:12 )

Popul l-a votat, popoul să se bucure de isteria rutieră creată de Cănit. Acu’ a luat-o la vale cu podurile, nici nu a terminat pasajele!

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs

Cam cât poți să fii interimar pe o funcție de conducere în România? Cât vrea cel care te numește. La Timișoara, Poliția Locală este condusă cu numire directă de trei ani și jumătate, dar acest lucru s-ar putea schimba. Senatorul USR de Timiș Nicu Fălcoi va propune ca, prin lege, interimatele să fie limitate la șase luni, cu o singură posibilitate de prelungire de trei luni.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Interimate doar sase luni. USR vrea sa schimbe legea care ii permite lui Dorel Cojan sa stea de trei ani fara concurs
Centrul de Echitatie Herneacova

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Ediţia din luna septembrie a festivalului „asFalt art” se va desfăşura sâmbătă, la Iulius Mall Timişoara. Festivalul, care îşi propune să aducă arta şi cultura mai aproape de oameni şi să îi încuranjeze pe tinerii artişti, va avea loc în food court-ul mallului, de la ora 16.
Citeşte tot articolul Citeste articolul asFalt art: teatru si labirint, in mall
Primarul Nicolae Robu a explicat, vineri, de ce a cerut, până la urmă, de la guvern doar 2,2 milioane de lei pentru reparațiile de la școlile afectate de furtună. Practic, sunt singurii bani care ajung, cel puțin pentru moment, în Timiș. Alte județe au primit sume considerabil mai mari: Maramureșul, 9,4 milioane, iar Bihorul, 8,7 milioane.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu explica de ce a cerut doar 2,2 milioane de lei de la guvern: Ne-am conformat solicitarii lui Tudose
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top