Podul Jiul are primul OK de la Apele Romane. Urmeaza un aviz de la Ministerul Transporturilor

Situația viitorului pod Jiul pare să fi fost deblocată, cel puțin parțial. Există acum, spune primarul Nicolae Robu, un acord de la Apele Române Banat. Acesta le-ar permite reprezentanților municipalității să meargă mai departe cu proiectul și să ceară aviz de la Ministerul Transporturilor.

În mai 2015, Primăria Timişoara a iniţiat procedura de achiziţie pentru servicii de proiectare pentru construirea unui nou pod peste Bega, în continuarea străzii Jiul, între splaiurile Nicolae Titulescu şi Tudor Vladimirescu. Lucrarea a fost adjudecată de firma VCE Viena Consulting Engineers SRL, filiala din București a unei societăți austriece, pentru aproximativ 107.000 lei. Podul Jiul ar urma să aibă patru benzi, câte două pe sens, piste de biciclete și trotuare. Au fost însă unele probleme legate de obținerea tuturor avizelor de la ABAB, din cauza înălțimii scăzute a podului. Directorul ABAB, Titu Bojin, explica, în iulie: „Mai jos de cota Podului Traian nu putem să ne asumăm răspunderea, există o lege care aprobă nivelul podurilor peste Bega. Noi am mers în prima fază la nivelul celui mai înalt pod, în perspectiva de navigabilitate. Am înțeles că nu se potrivește zonei respective, cu strada Jiul care iese de sub pasajul CFR. Noi le-am dat cotele, iar ei au venit cu alte cote. Dacă se conformează, primesc avizul fără probleme. Dar trebuie să găsească soluțiile tehnice”.

Între timp, subordonații lui Bojin par să fi revenit la sentimente mai bune „Am primit chiar de la Titu Bojin o comunicare privind podul și sper că este una care deblochează situației. S-a făcut o reanaliză la Administrația Bazinală a Apelor Banat și am primit, prin urmare, o înștiințare că, la această clasă, înălțimea până la baza podului pentru nivelul de apă nu trebuie să fie mai mică de 4 metri. Ne satisface. 4 metri este în regulă. Noi aveam 4 metri și puțin, nu mai știu. Deci îndeplinim această cerință”, a anunțat, marți, primarul Nicolae Robu. Asta nu înseamnă însă că există undă verde pentru pod. E doar un pas către obținerea primului aviz. „

Reprezentanții primăriei trebuie să meargă acum să ceară un aviz de la Ministerul Transporturilor, pe care trebuie să-l depună apoi la ABAB, de la care are nevoie de un alt aviz. „Trebuie să ne adresăm acum Ministerului Transporturilor. Așa cere legea, să avem un aviz de acolo. Sunt foarte optimist că ministerul va ține seama de punctul de vedere al ABAB, că doar cei de aici cunosc realitățile, și vom primi acel aviz. Eu zic că are valoare de aviz, este o înștiințare către PMT”, a mai spus edilul. După ce vor obține avizul Ministerului Transporturilor, reprezentanții PMT vor merge din nou la Apele Române Banat, pentru încă un aviz.

 

IATĂ CUM VA ARĂTA NOUL POD PESTE BEGA, PODUL JIUL, PRIMUL CARE SE VA CONSTRUI ÎN ORAȘUL NOSTRU, ÎNCEPÂND DIN TOAMNĂ, DUPĂ 50 DE ANI!

Remarcăm: 4 benzi carosabile, piste de biciclete și trotuare pe ambele părți. Evident, vom avea și iluminat artistic!

Dacă vă place, vizualizați și dați Share și Like.
Dacă nu vă place, postați textul “Dislike! De poduri avem noi nevoie acum, n-avem altceva mai bun de făcut cu banii?!” :))

Posted by Nicolae Robu on Saturday, March 18, 2017

 

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Nimic. Zero kilometri de autostradă, centură sau drum național. Acesta este bilanțul de final de an al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere pentru 2017. Asociația Pro Infrastructură cere ministrului Transportului să dea afară incompetenții din CNAIR și să aducă oameni care să mai salveze ceva, măcar în ceasul al 12-lea.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dezastru la CNAIR: zero pe linie in 2017, la autostrazi, drumuri nationale, variante ocolitoare
Vineri, 15 decembrie 2017, ora 12:00, în cadrul manifestărilor prilejuite de aniversarea Revoluției de la Timișoara, Lucian-Vasile Szabo va lansa volumul Mass-media timișoreană în revoluție și după. Volumul apare la editura Memorialul Revoluției 1989. „Scopul acestui volum este de a evidenția modul cum mișcările revoluționare declanșate la Timișoara în decembrie 1989, răspândite apoi în alte câteva...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucian-Vasile Szabo, lansare de carte la Orizont
Timișoara e mai aproape de un bulevard care să poarte numele Regelui Mihai I. Solicitarea lui Flavius Boncea a devenit oficial expunere de motive pentru un proiect de HCL, fiind depusă de consilierul local Sorin Gabriel Ionescu. O puteți susține, trimițând mesaje către primărie, pentru ca schimbarea să intre cât mai repede pe ordinea de zi.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Sustineti propunerea ca Bd. Republicii sa devina Bd. Regele Mihai I. Motivatia a fost inregistrata oficial la PMT
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top