Au mintit ca au masina, dar e alta culoare! Zeci de timisoreni, tepuiti pentru ca au avut ghinionul sa vrea un Suzuki

Cumpărarea mașinii mult visate se poate transforma, în România, în cel mai urât coșmar. Așa s-a întâmplat la Timișoara, unde RS Sara Motors, dealer autorizat Suzuki, și-a bătut joc de câteva zeci de oameni de la care a luat banii, dar a „uitat” să le comande și mașinile. Între timp, a rămas fără licență, însă asta nu-i ajută cu nimic pe cei trași pe sfoară.

Ce faci când vrei foarte mult să-ți schimbi mașina și reușești să pui un ban deoparte? Cauți automobilul visurilor tale și te duci la reprezentanță. Discuți detaliile, dai un avans și pleci fericit acasă. Teoretic, nu-ți rămâne decât telefonul care să te cheme să-ți iei cheile. Practic, în România, totul se poate transforma într-o mare dezamăgire. E și povestea familiei Miron din Timișoara, pentru care cumpărarea unei noi mașini a fost una dintre cele mai nefericite experiențe din viața lor. În iunie, au decis că e cazul să-și schimbe vechiul autoturism. Au căutat o vreme și s-au oprit asupra unui Suzuki Swift. Au făcut și drivetest, condițiile prin Programul „Rabla” oferite de dealerul RS Sara Motors au părut foarte avantajoase. Ce a urmat însă a fost un coșmar.

„Radu Avram, consultant vânzări, ne-a trimis pe mail toate actele de care avem nevoie, iar în 20 iunie am semnat contractul și am plătit un avans de 2.0000 de euro. Un alt domn aparent respectabil, Marcel Constantin, ne-a spus că vom primi mașina în septembrie pentru că atunci ajunge «vaporul din Japonia». La începutul lui august, același Marcel Constantin m-a sunat să-mi spună că a expirat certificatul fiscal și trebuie să scoatem altul. Zis și făcut, dar am întrebat de ce e nevoie de unul nou. Răspunsul ne-a șocat: «S-au terminat fondurile Rabla, dar statul suplimenteaza lunar și sigur luna asta prindeți programul Rabla». N-a fost așa, în septembrie a urmat un nou certificat fiscal, placa era aceeași. În 2 octombrie ne-au chemat cu un nou certificat fiscal, deși, conform contractului, trebuia să avem deja mașina. Abia atunci am aflat cât de mare este scandalul. Erau acolo și clienți cu mașini plătite integral încă din luna februarie, cu rate la credite și fără mașini, și clienți ca noi, cu avansuri plătite, dar fără comandă pe mașini”, povestește Iasmina Miron.

Nesimțirea celor de la RS Sara Motors a mers și mai departe! „Ultima minciună pe care mi-a servit-o Radu Avram a fost că mașina a fost comandată, dar e altă culoare decât cea pe care am vrut-o, și să nu facem cerere de reziliere. Un avocat ne-a sfătuit însă să facem cerere de reziliere. Ne-am cerut banii înapoi, avem actele mașinii vechi, dar mașina e în parcare la Service Suzuki, deoarece nu ni s-a predat cheia. Așa că am platit 2.000 de euro, am un contract, o factura proformă, pentru că factură fiscală nu am văzut, dovada plății, cu extras din contul meu personal, o cerere de reziliere fără răspuns”, spune timișoreanca.

Între timp, Suzuki România a decis să rupă relațiile cu RS Sara Motors. „În urma analizării sesizărilor recente din partea clientilor din Timișoara și în urma unor încălcări ale prevederilor contractuale de către dealerul RS Sara Motors SA, în special în ceea ce privește standardele de calitate, am decis să reziliem contractul cu acest partener. Zona de vest a ţării este extrem de importantă pentru Suzuki şi am considerat necesar să acordăm RS Sara Motors SA un termen rezonabil pentru îndeplinirea în mod onorabil a tuturor obligațiilor contractuale deja asumate față de clienți”, a precizat, într-un comunicat, Nicoleta Gerea, director general Suzuki România. Totuși, compania „mamă” nu precizează ce înseamnă termenul „rezonabil” pentru o firmă care, în ultimul an, a încasat probabil sute de mii de euro de la clienți cinstiți, care au rămas, până una-alta, și fără bani, și fără mașini…

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Iulian a spus: (October 11th, 2017 at 18:55 )

Mari nenoriciti! Mie un dealer incerca sa-mi “vanda” o masina aflata in leasing, fara incheierea contractului de leasingului. Eu urma sa o achit cash, apoi dupa 3 luni cand se incheia leasingul sa-mi faca si actele masinii.

Ionut a spus: (October 11th, 2017 at 20:44 )

Iulian , ne poti spune ce dealer sa ne ferim de el ?

Florin a spus: (October 12th, 2017 at 08:38 )

Eu zic sa apelați cat mai repede la un executor deoarece aceasta firma sara motors are datorii mari la stat Si la alte firme si la persoane fizice din cauza ca a construit niste blocuri se află cu aceștia in procese din cauza cărora au conturile blocate si nu pot face până nu se termina procesele nici o comanda prin firma lor trebuie sa apeleze la tertze persoane pt ă putea onora comenzile. Problema e ca au pierdut procesul cu fiscu au facut recurs etc… O sa dureze o vesnicie până va vin mașinile dar 90% nu o sa va mai vina nimic deoarece firma nu mai are bani si astea sunt tepe de disperare .

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Lucrarile la Centura de Sud incep in iulie 2018. Guvernul da 12 milioane de lei anul viitor

Centura de Sud a Timișoarei are filă de buget în proiectul întocmit de executiv. Pentru anul viitor este alocată suma de 11,9 milioane de lei, iar șantierul este prevăzut să înceapă abia în luna iulie. Până una-alta, peste două zile ar trebui anunțat câștigătorul licitației de execuție.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lucrarile la Centura de Sud incep in iulie 2018. Guvernul da 12 milioane de lei anul viitor

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Cu 100 de ani înainte de formarea României Mari, Buziașul era deja bază de tratament datorită aerului și mai ales apelor sale tămăduitoare. Pe aici au trecut și împăratul Franz Iosif și soția sa, celebra Sissi. Care sunt acum perspectivele și provocările Stațiunii Buziaș, la 200 de ani istorie balneară, vor putea fi aflate la o dezbatere-eveniment ce va avea loc aici joi după-amiază.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Oaza de sanatate de langa Timisoara. 200 de ani de istorie balneara cu iz aristocratic la Buzias
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top