Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.

Degeaba renovăm trenuri dacă nu avem cale ferată de calitate pe care să circulăm, avertizează Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara. Singura veste bună este că se lucrează la reabilitarea şinelor, iar la final se va putea circula bine, rapid, dar numai pe o magistrală principală… Deocamdată sunt câţiva kilometri, de la intrarea în ţară la Curtici şi până la Ghioroc, unde se poate merge cu 160 de kilometri la oră. „Începând cu 2012 au început investițiile majore în infrastructura feroviară, mă refer la culoarul 4 paneuropean de la Curtici până la Constanța. Deocamdată s-a finalizat pe tronsonul Curtici – Ghioroc, anul trecut s-a dat în exploatare la 1 septembrie, se circulă cu viteza de 160 km/h. Linia e dublă, electrificată, cu stații de cale ferată modernizate la standarde europene, cu lifturi, cu scări rulante, sunt toate facilitățile normale pentru publicul care optează pentru acest mijloc de transport. În continuare, pe raza regionalei avem cele 4 tronsoane de la Ghioroc până la Simeria. Pe latura sudică a tronsonului 4, la momentul de față e în fază finală studiul de fezabilitate, la fel pentru culoarul 4, adică Arad, Caransebeș, Craiova, Calafat”, a declarat Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara. Un alt proiect important este cel referitor la reabilitarea gărilor. „Tot pe Regionala Timişoara e acel program de modernizare a 47 de stații de cale ferată, în valoare de 83 de milioane de euro, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020. Regionala noastră are șase stații, printre care Timişoara Nord şi Băile Herculane, care e monument istoric. Noi am mai propus de două ori pentru finanțare de la bugetul statului această gară, dar, fiind vorba de o valoare a investiției destul de consistentă, s-a optat pentru accesarea de fonduri europene”, a mai spus Simu.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

UE regiotrans a spus: (octombrie 21st, 2017 at 09:37 )

incercati pe ruta sannicolau mare – timisoara cu regiotrans. cca 60-70 km ii parcurg in 2 ore si 20 minute. trenuri de cele mai multe ori neincalzite si put de lesini.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Timisoara 2021

Administratie vezi arhiva Administratie

Gauss topografie timisoara

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

CCIAT

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Planurile primăriei de a cumpăra zeci de tramvaie cu bani de la UE s-au schimbat, după ce proiectul a fost respins de trei ori! S-a ajuns acum la o altă variantă, încă nedepusă la finanțare. Nicolae Robu nu vrea comparații cu Oradea, de exemplu, și spune că specialiștii din PMT știu mai bine de ce are nevoie orașul și nu există riscul să se piardă vreun ban.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Proiectul de cumpărare de tramvaie cu bani de la UE, respins de trei ori. Robu: Ne-am mirat, dar am revenit
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com