Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.

Degeaba renovăm trenuri dacă nu avem cale ferată de calitate pe care să circulăm, avertizează Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara. Singura veste bună este că se lucrează la reabilitarea şinelor, iar la final se va putea circula bine, rapid, dar numai pe o magistrală principală… Deocamdată sunt câţiva kilometri, de la intrarea în ţară la Curtici şi până la Ghioroc, unde se poate merge cu 160 de kilometri la oră. „Începând cu 2012 au început investițiile majore în infrastructura feroviară, mă refer la culoarul 4 paneuropean de la Curtici până la Constanța. Deocamdată s-a finalizat pe tronsonul Curtici – Ghioroc, anul trecut s-a dat în exploatare la 1 septembrie, se circulă cu viteza de 160 km/h. Linia e dublă, electrificată, cu stații de cale ferată modernizate la standarde europene, cu lifturi, cu scări rulante, sunt toate facilitățile normale pentru publicul care optează pentru acest mijloc de transport. În continuare, pe raza regionalei avem cele 4 tronsoane de la Ghioroc până la Simeria. Pe latura sudică a tronsonului 4, la momentul de față e în fază finală studiul de fezabilitate, la fel pentru culoarul 4, adică Arad, Caransebeș, Craiova, Calafat”, a declarat Alexandru Simu, şeful Regionalei CFR Timişoara. Un alt proiect important este cel referitor la reabilitarea gărilor. „Tot pe Regionala Timişoara e acel program de modernizare a 47 de stații de cale ferată, în valoare de 83 de milioane de euro, prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014 – 2020. Regionala noastră are șase stații, printre care Timişoara Nord şi Băile Herculane, care e monument istoric. Noi am mai propus de două ori pentru finanțare de la bugetul statului această gară, dar, fiind vorba de o valoare a investiției destul de consistentă, s-a optat pentru accesarea de fonduri europene”, a mai spus Simu.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

UE regiotrans a spus: (October 21st, 2017 at 09:37 )

incercati pe ruta sannicolau mare – timisoara cu regiotrans. cca 60-70 km ii parcurg in 2 ore si 20 minute. trenuri de cele mai multe ori neincalzite si put de lesini.

 
* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Gauss topografie timisoara

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Criza de forță de muncă, în discuție la CCIAT. Invitați speciali, parlamentarii de Timiș

Realizările deosebite ale mediului de afaceri timișean, reflectate în creșterea economică și rata scăzută a șomajului, accentuează nevoia companiilor locale de angajați calificați. Găsirea de soluții viabile la criza locală a forței de muncă este una dintre prioritățile CCIA Timiș.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Criza de forță de muncă, în discuție la CCIAT. Invitați speciali, parlamentarii de Timiș

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Judecătorii au încheiat deliberările în dosarul angajărilor fictive în care Liviu Dragnea este acuzat de instigare la abuz în serviciu. Ei au amânat deja de trei ori decizia în dosarul angajărilor fictive de la Direcţia Generală de Asistenţă Socială şi Protecţia Copilului (DGASPC) Teleorman. Președintele PSD Liviu Dragnea a primit 3 ani și 6 luni cu executare.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Liviu Dragnea, condamnat la 3 ani și 6 luni de închisoare cu executare!
Anunțate sau pe șest, concursurile pentru posturile de membri în consiliile de administrație ale STPT și Piețe SA au un numitor comun: PNL. Asta susțin reprezentanții PSD Timiș, care spun că primarul Nicolae Robu umple CA-urile de liberali care îi sunt apropiați, acesta fiind singurul criteriu de selecție.
Citeşte tot articolul Citeste articolul PSD acuză asaltul PNL asupra societăților Primăriei Timișoara și haosul de la CL. Idolu: Nu mai vrem să fim complici cu Nicolae Robu
Ca să știe agenții exact unde pot „rupe” amenzi, Poliția Locală cere Primăriei Timișoara să delimiteze exact zona de promenadă a orașului, areal în care nu vor mai fi permise niciun fel de „activităţi -comerciale, necomerciale, de orice natură”, fără avize de la comisiile din PMT. Este vorba despre 25 de străzi și 5 piețe.
Citeşte tot articolul Citeste articolul 25 de străzi și 5 piețe din centrul Timișoarei, exclusiv pentru promenadă. Pentru alte activități, Poliția Locală poate da 2.500 de lei amendă
Primarul Nicolae Robu a anunțat înființarea Regiei Autonome „Administrația Canalului Navigabil Bega” cu trei săptămâni înainte ca guvernul să facă acest lucru! Actul normativ a fost adoptat abia pe 21 iunie, spune președintele interimar al PSD Timiș, Călin Dobra, deși Robu a făcut anunțul pe 31 mai. Edilul nu a putut fi contactat pentru a explica ce s-a întâmplat.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Haos pe Bega. Guvernul Dăncilă a dat verde pentru vaporașe la trei săptămâni după ce primarul Robu a anunțat același lucru
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top
WP Facebook Auto Publish Powered By : XYZScripts.com