Echipamentele barajelor de la Giarmata si Ianova, schimbate cu ajutorul scafandrilor de la Salvo

Echipamentele hidromecanice ale barajelor din Giarmata şi Ianova au fost înlocuite de cei de la Direcţia Apelor Banat pentru prima dată din anii 70. Având în vedere vechimea acestora, operaţiunea realizată înseamnă şi o mai bună protecţie a populaţiei împotriva inundaţiilor.

Echipamentele respective nu au mai fost schimbate de la punerea în siguranţă a barajelor, respectiv anii 1970 şi 1971. Din cauza uzurii în timp, trebuia ca aceste echipamente să fie aduse la parametri în condiţii de siguranţă, deoarece rolul acestor acumulări este de apărare împotriva inundaţiilor şi au fost proiectate pentru atenuarea undelor de viitură pe cursurile de apă Behela şi Gherteamoș. Au fost reînnoite vanele barajelor, care au rol de a regla volumul de apă din acumulare şi grătarele metalice care au scopul de a reţine plutitorii departe de aceste vane şi de golirea de fund. „Echipamentul hidromecanic este ţinut în permanenţă sub observaţie de către angajaţii ABA Banat, pentru depistarea eventualelor fisuri, defecţiuni care nu ar mai permite să–şi îndeplinească rolul. Timp de aproape 50 de ani aceste echipamente hidromecanice şi-au făcut datoria”, a spus Titu Bojin, directorul ABA Banat.

Manevrele şi acţionările de echipamente hidromecanice sunt necesare pentru livrarea debitelor la utilizatorii de apă conform graficelor de exploatare, asigurarea debitelor de servitute în aval, spălarea depunerilor în zona prizelor de captare şi din golirea de fund, dar mai ales pentru reglarea nivelului în acumulare, în conformitate cu regulamentele de exploatare. Finanţarea acestor lucrări s-a realizat din fonduri proprii ale Direcţiei, respectiv 113.376, 62 lei, pentru acumularea Giarmata, şi 142.374,94 lei, pentru acumularea Ianova. Schimbarea vanelor s-a făcut cu ajutorul scafandrilor de la SALVO Timişoara.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

Sport vezi arhiva Sport

MNB – Muzeul Național al Banatului
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

La Timişoara a ajuns, zilele trecute, un vagon reabilitat cu ajutorul căruia ceferiştii încearcă să demonstreze că transportul feroviar de călători se poate desfăşura în condiţii de calitate şi în România. Deşi acesta poate merge şi cu peste 100 km/h, infrastructura de cale ferată nu permite asemenea viteze.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Circulam pe calea ferata cu 160 km /h, dar numai intre Curtici si Ghioroc

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Etapa a treia din prima ligă de baschet masculin a adus a doua înfrângere pentru „urşi”, care nu au avut replică pe terenul Craiovei. Timba a condus o singură dată, 6-5, apoi gazdele au avut un parţial de 15-0 şi au marcat 33 de puncte în primele 10 minute.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timba nu a avut nicio sansa in Banie
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top