Ministrul Transporturilor: La finele lunii octombrie, anuntam constructorul de la Centura Timisoarei

Termen asumat, dar asta nu înseamnă mare lucru. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a anunțat că la finele lunii octombrie se va ști cine a câștigat licitația pentru proiectarea și execuția Centurii Sud a Timișoarei. Oficialul se teme însă de contestații, deși spune că documentația a fost foarte bine pregătită.

Documentația pentru proiectarea și execuția tronsonului sud al variantei ocolitoare a Timișoarei a fost depusă pe SEAP în luna aprilie, cu termen inițial de depunere a ofertelor stabilit pe 8 iunie 2017. Au fost cinci amânări, cauzate de diversele clarificări cerute de firmele interesate, ultima dintre ele cu termen 21 august. N-a mai existat o a șasea prelungire, așa că acum CNAIR a închis procedura. Au fost depuse 12 oferte.

Cine a depus oferte:

1. ALSIM ALARKO SANAYI TESISLERI VE TICARET A.S.

2. Asocierea COMSA, S.A.U – ALDESA CONSTRUCCIONES S.A.

3. DANYA CEBUS ROM SRL

4. Asocierea ELF ROAD S.R.L – RPA SRL – ALEANDRI SPA

5. Asocierea ICM SPA – SC TANCRAD SRL – IMPRESA DI CONSTRUZIONI ING. E. MANTOVANI S.p.A.

6. Asocierea MAX BOEGL ROMANIA S.R.L. – MAX BOEGL STIFTUNG & CO. KG. – TEHNOCER SRL

7. PORR CONSTRUCT S.R.L

8. Asocierea PST GROUP JSC – SC PST CONSTRUCTION WORKS SRL – SC ALPENSIDE SRL

9. Asocierea SINOHYDRO CORPORATION LIMITED – SC NORD VEST INFRASTRUCTURA SI SERVICII SRL

10. SOCIETÀ ITALIANA PER CONDOTTE D’ACQUA S.P.A

11. TIRRENA SCAVI SPA ITALIA

12. Asocierea TRAMECO S.A – VAHOSTAV-SK – SC CONSTRUCTII ERBASU SA – SC GRAFIC TENDS SRL

Contractul care va fi atribuit prevede „proiectarea și execuția lucrărilor de construcție a 25,690 km de drum național care reprezintă Varianta de ocolire Timișoara Sud”. Centura Sud va avea o singură bandă pe sens, pentru că, susțin specialiștii CNAIR, nivelul traficului nu justifică, din punct de vedere economic, câte două benzi. Construcția va dura 36 de luni. Șoseaua va avea 3 poduri, 7 pasaje și două parcări.

La o lună și jumătate de la depunerea ofertelor, încă nu a fost anunțat un câștigător. Ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a asumat, vineri, un termen pentru această operațiune, dar se teme de contestații, despre care spune că sunt o procedură utilizată abuziv de unele firme. „La finele lunii octombrie vom avea declarat câștigătorul. Sper să nu existe contestații. Altminteri, este și treaba presei să ajute autoritățile și să-i promovăm pe cei care fac contestații. Documentațiile sunt întocmite cum trebuie, dacă cineva vrea să facă contestație, poate s-o facă, dar s-o facă întemeiat. De foarte multe ori, sunt contestații care se elaborează înainte de finalizarea procedurii de deschidere a ofertelor, tocmai pentru că nu au timpul necesar să se pregătescă pentru a participa la licitație. Or, asta nu mi se pare normal. Dacă ești o firmă serioasă, te pregătești. Dacă am stabilit un termen, tu trebuie să vii să depui, nu să invoci tot felul de motive aberante, care se dovedesc că nu sunt sustenabile, pentru a prelungi perioada de depunere a ofertelor. Este o procedură foarte clară de desemnare a câștigătorului. Sunt mai multe etape. Ultima este evaluarea financiară. Dacă toate firmele au îndeplinit condițiile și nu au contestat, pentru că ele au timp să conteste și între aceste perioade, să contești în momentul în care s-a atribuit, nu mi se pare decât rea intenție. La finele lunii octombrie dăm câștigătorul, ce va fi după vom vedea”, a spus Cuc.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Fresh Kebab

Administratie vezi arhiva Administratie

CCIAT

Politica vezi arhiva Politica

MNB – Muzeul Național al Banatului

Sport vezi arhiva Sport

Heraeus
Statiunea Buzias

Social vezi arhiva Social

Economic vezi arhiva Economic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Parcursul revistelor de Science-Fiction din Timișoara este lung și sinuos. El începe în noiembrie 1972, odată cu apariția primului număr al fanzinului Paradox, și continuă până în zilele noastre cu revistele tipărite Paradox și Helion și revista Helion Online, fratele mai mic și mai dinamic al revistei tipărite. De curând au apărut numere noi ale...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Reviste Science-Fiction și Fantasy timișorene
Sala de sport s-a mutat de la Timișoara la Giroc doar pentru că era Sorin Grindeanu premier! Asta susține primarul Nicolae Robu, care spune și că ar vrea stadionul „Dan Păltișanu”, dacă tot intenționează CJ Timiș să-l demoleze. Totuși, edilul ar dori să încheie un „pact de colaborare administrativă” cu șeful CJ, Călin Dobra.
Citeşte tot articolul Citeste articolul Robu spune ca Grindeanu a vrut sa-si faca sala polivalenta acasa. In numele Timisoarei, vrea pact cu Dobra
Vineri, 15 decembrie în prima parte a reuniunii clubului Helion, va fi lansat volumul al 5-lea din seria de antologii Helion, realizată de Asociația Culturală Helion și editura Eurostampa, în cadrul colecției INSOLIT. Volumul cuprinde o selecție din prozele scurte (povestiri) apărute între anii 2011-2016 în revista tiparită Helion. Selecția textelor a fost facută de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O nouă antologie de proză S.F. realizată de Asociația Culturală Helion
Error, no Ad ID set! Check your syntax!
Top