Unele masini second hand vor ajunge sa coste mai mult decat cele noi

Guvernul vrea numai maşini noi pe străzile României. Din acest motiv, a decis majorarea substanţială a taxei de poluare auto. Aceasta va fi cuprinsă între 50 de euro, pentru maşinile Euro 5, cu motoare de 1,1 litri, şi peste 30.000 de euro, pentru maşinile de 20 ani, non-euro, cu motoare de 3,2 litri.

Taxa de poluare auto este majorată, din 2011, în medie, cu 45-50% faţă de nivelul anului trecut. Ea este dublă sau chiar tripla în cazul vehiculelor poluante. Cea mai mare valoare a acesteia va fi de 30.432 euro, pentru înmatricularea unei maşini non-euro cu motor de 3.200 de centimetri cubi, veche de 20 de ani. Proprietarii de maşini cu motor Euro 2 de 3,2 litri, vechi de 10 ani, vor plăti o taxă de înmatriculare de 19.584 euro, faţă de 17.408 euro. Înmatricularea unei maşini cu motor de 1,4 litri, cu Euro 4, va costa 787 euro, faţă de 380 de euro, în 2010. În cazul unei motorizări Euro 4 de 2.000 de cmc cu o vechime de doi ani, taxa va fi 2.742 de euro, faţă de 1.060. Pentru o maşină nouă cu motor Euro 5 de 3.000 de centimetri cubi se va plăti o taxă de 1.133 de euro. Motorizarea Euro 5 de 1.100 de cmc va costa 50 euro, în cazul unei maşini noi, respectiv 40 de euro, pentru un autoturism de doi ani. „Ordonanţa intră în vigoare la 1 ianuarie 2011, dar cei care au aceste forme făcute, pot, până la 31 ianuarie 2011, să se prezinte la autorităţile fiscale cu cererea şi cu documentul care atestă că deja au făcut o parte din plată, urmând ca până la 30 de zile să aibă posibilitatea să-şi facă tot dosarul”, a declarat ministrul Mediului, Laszlo Borbely. „Mărim taxa auto pentru că nu ne permitem să casăm 180.000 de maşini şi să aducem maşini second hand. Cine îşi permite să aducă o maşină care deja poluează mai mult să plătească o taxă suplimentară”, a mai spus Borbely. El a arătat că, potrivit datelor deţinute de Ministerul Mediului, din cele 120.000 de maşini second hand aduse, în ultimul an, în România, aproape jumătate sunt mai vechi de zece ani.

Share
Published by
observator@debanat.ro

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

10 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

11 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

13 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

13 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

15 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

17 ore ago