Noi reguli privind atribuirea si monitorizarea contractelor de achizitie publica de catre CNADNR

În M.Of. nr. 715 și nr. 715 bis din 20 noiembrie 2013 a fost publicat Ordinul ministrului delegat pentru proiecte de infrastructură de interes național și investiții străine nr. 460/2013, pentru aprobarea Regulamentului de organizare și funcționare privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică, a Regulamentului de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție de lucrări de inginerie și clădiri proiectate de beneficiar (FIDIC Roșu – ed. 1999) și a Regulamentului de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție-proiectare și echipamente (FIDIC Galben – ed. 1999).

ciocan

Ordinul aprobă următoarele acte, ce se vor constitui anexe la regulamentul de organizare și funcționare al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România – S.A. (denumită în continuare „C.N.A.D.N.R.”):
• Regulamentul de organizare și funcționare privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică
• Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție de lucrări de inginerie și clădiri proiectate de beneficiar (FIDIC roșu – ed. 1999)
• Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza Condițiilor generale de contract de construcție-proiectare și echipamente (FIDIC galben – ed. 1999)

Regulamentul de organizare și funcționare privind procedurile de atribuire a contractelor de achiziție publică

Regulamentul prezintă etapele și documentele necesare pentru derularea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică în conformitate cu prevederile O.U.G. nr. 34/2006 și H.G. nr. 925/2006, precum și etapele, activitățile și documentele necesare pentru organizarea și coordonarea procesului întocmirii și semnării contractelor din cadrul CNADNR și a actelor adiționale aferente, de către serviciile de contractare/compartimentele de achiziții.

Totodată, Regulamentul stabilește metodologia de lucru și comunicare între serviciile funcționale ale direcțiilor de achiziții/compartimentelor interne specializate de achiziții – serviciile de licitații – serviciile de contractare – compartimentele de pregătire contracte indiferent de sursa de finanțare: buget de stat, Coeziune/IFI, FEDR/IFI, precum și comunicarea cu direcțiile/departamentele/serviciile/birourile implicate în elaborarea unei documentații de atribuire și/sau direct sau indirect în achiziția publică propriu-zisă. De asemenea, Regulamentul stabilește metodologia de comunicare între serviciile funcționale ale direcțiilor de achiziții/compartimentelor interne specializate de achiziții și organismele de control ex-ante și ex-postal derulării procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică cu sursa de finanțare externă.

Scopul Regulamentului constă în transpunerea prevederilor legislative în vigoare în linii directoare pentru direcțiile/serviciile/compartimentele de achiziții din cadrul CNADNR, cât și pentru membrii comisiilor de evaluare, pentru derularea eficientă și corectă a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziție publică, fiind completat de alte proceduri interne specifice.

În ceea ce privește domeniul de aplicare, Regulamentul se va aplica tuturor procedurilor de atribuire pentru proiectele ce urmează a fi lansate de CNADNR, prin direcțiile de achiziții/compartimentele interne specializate de achiziții. Astfel, Regulamentul se va aplica pentru procedurile de atribuire a contractelor cu finanțare de la bugetul de stat/fonduri externe ce urmează a fi lansate și ce urmează a fi semnate, și totodată celor aflate în curs de implementare (în cazul actelor adiționale).

Regulamentul stabilește, în principal, următoarele aspecte:
• domeniul de aplicare și documentele de referință/legislația aplicabilă
• pregătirea și derularea procedurii de atribuire a contractelor de achiziție publică, fixând o serie de termene interne în ceea ce privește: etapele premergătoare inițierii unei proceduri de atribuire a unui contract de achiziție publică; etapa de verificare/solicitare de corecții cu privire la documentele primite de Direcția de Achiziții; etapa de completare de direcțiile de achiziții/compartimentele interne specializate de achiziții a documentației, în vederea demarării procedurii de atribuire a contractului de achiziție publică; etapele derulării procedurilor de atribuire a contractului de achiziție publică
• modificarea clauzelor contractuale prin acte adiționale aferente contractelor de achiziție publică

Cu titlu de exemplu, Regulamentul prevede în mod expres faptul că răspunsurile la clarificările solicitate de autoritatea contractantă trebuie să fie trimise numai în original, la sediul CNADNR – Registratură, în vederea evitării unor eventuale probleme, precum disfunționalități ale aparatelor de fax sau ale conexiunii la internet.

Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza FIDIC roșu

Regulamentul stabilește aspecte precum:
• termene interne în ceea ce privește contractele de executie lucrări, contractele de asistență tehnică și contractele de supervizare execuție lucrări
• activități interne de implementare a contractelor de asistență tehnică, contractelor de servicii și contractelor de lucrări
• activități interne de implementare privind plata și rambursarea sau asigurarea fondurilor pentru contractele aflate în implementare

Regulamentul de organizare și funcționare privind monitorizarea și execuția contractelor de asistență tehnică, servicii de consultanță și contracte de lucrări în baza FIDIC galben

Regulamentul stabilește aspecte precum:
• termene interne în ceea ce privește contractele de execuție lucrări, contractele de asistență tehnică, contractele de supervizare execuție lucrări
• activități interne de implementare a contractelor de asistență tehnică, contractelor de servicii și contractelor de lucrări.

Citește mai multe articole juridice pe http://pro-legal.ro/

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

sorin predescu

Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău

Sorin Predescu, Directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș, i-a făcut o caracterizare pe Facebook fostului primar Nicolae Robu:  lipsă de caracter și satisfacție în a face rău. “N-am chef să râdă toată țara de noi că l-am ales primar pe Robu, n-am chef să le explic la copii că asta e, a fi ridicol și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit

Este una din cele mai apreciate persoane din lumea fitness-ului bănăţean. Antrenoare personală cu stil şi legendă naţională în crossfit. Vorbim despre Antonia Andreea Maliţa, sportivă pur-sânge. „De loc sunt din Reșița sau cum îl mai știu unii ”satul cu tramvaie”, locul acela prin care treci să mergi la Văliug. Am practicat sportul de mică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

O importată companie din domeniul automotive a deschis la Timișoara cel mai mare centru de testare și validare/Foto

Una dintre principalele companii din domeniul automotive a deschis la Timișoara o nouă locație, aici urmând să fie amplasat cel mai mare centru de testare și validare al companiei la nivel global. Specializată în sisteme de acces și autorizarea în condiții de siguranță a mașinii, compania a inaugurat un Laborator de testare al Centrului de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O importată companie din domeniul automotive a deschis la Timișoara cel mai mare centru de testare și validare/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara a organizat miercuri, la Universitatea Ştiinţele Vieţii din Timişoara, o conferință de prezentare a proiectului „Climat mai sigur în zona de frontieră româno-sârbă.”. Proiectul este în valoare financiară de 13,8 milioane de euro , fiind cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din total. La conferinţă au participat reprezentanți...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Climat mai sigur în zona de frontieră româno-sârbă”. Proiect transfrontalier de importanţă strategică, prezentat la Timişoara
Este una din cele mai apreciate persoane din lumea fitness-ului bănăţean. Antrenoare personală cu stil şi legendă naţională în crossfit. Vorbim despre Antonia Andreea Maliţa, sportivă pur-sânge. „De loc sunt din Reșița sau cum îl mai știu unii ”satul cu tramvaie”, locul acela prin care treci să mergi la Văliug. Am practicat sportul de mică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit
Sorin Predescu, Directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș, i-a făcut o caracterizare pe Facebook fostului primar Nicolae Robu:  lipsă de caracter și satisfacție în a face rău. “N-am chef să râdă toată țara de noi că l-am ales primar pe Robu, n-am chef să le explic la copii că asta e, a fi ridicol și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău
Comisia de selecție și evaluare constituită la nivelul Consiliului Județean Timiș a stabilit beneficiarii și proiectele din domeniul activității sportive, care vor fi finanțate din bugetul județului. Cea mai mare parte a cererilor au fost aprobate, câteva nu au întrunit punctajul și condițiile cerute. Suma totală acordată este de 3,250 milioane de lei, fiind stabilită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș a decis cum se împart banii pentru activități sportive
Peste două luni, Primăria Timișoara va putea pregăti licitația pentru desemnarea unei firme care să realizeze  Centrul de colectare separată a deșeurilor prin aport voluntar. Instituția a semnat contractul pentru proiectarea acestui centru, care va prelua 13 tipuri de deșeuri. Prin contract va fi elaborat studiul de fezabilitate (SF) și proiectul tehnic (PT), totodată se...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un pas mic pentru un proiect mare. Centrul de predare a deșeurilor, care va fi amenajat pe 2,5 hectare are proiectant
Primarul Dominic Fritz afirmă că, dacă pe vremea lui Nicolae Robu, societatea Colterm a fost căpuşată de clici de partid, acum funcționează pentru timişoreni. Fritz îi răspunde astfel fostului primar care, zilele trecute, a prezentat un grafic pe care l-a denumit “situaţia reală de la COLTERM”. Dominic Fritz afirmă că Nicolae Robu dezinformează din nou,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz reacţionează: Pe vremea lui Robu Colterm a funcționat pentru a fi căpușat de clici de partid
De vineri, 19 aprilie, operele artiștilor români și islandezi realizate în cadrul proiectului de revitalizare a Conacului Mocioni vor fi expuse la Centrul Multifuncțional Bastion. Astfel, după trei săptămâni de expunere pe simezele din capitala Islandei, expoziția eveniment despre Conacul Mocioni revine acasă. Intitulată „Heritage of the past-Future of the Community”, expoziția cuprinde lucrări de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziția dedicată reabilitării Conacului Mocioni revine acasă, pe simeze la Centrul Multifuncțional Bastion/Foto
Din 29 aprilie devine efectiv funcțională obțiunea de a se rezolva online operațiunea de a obține o autorizație de construire, la Primăria Timișoara. Cei care vor depune primele trei astfel de cereri vor fi extrem de fericiți, primele trei solicitări depuse în format digital pentru obținerea autorizației de construire, vor fi operate cu prioritate, fără...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara devine funcțională rezolvarea online a cererilor pentru autorizația de construire. Primii trei solicitanți, tratați cu prioritate, fără taxe
Universitatea Politehnica Timișoara e pregătită de un nou eveniment în care practic îşi pregăteşze viitorul… Ziua Porţilor Deschise, rezervat viitorul studenţi. UPT a cultivat mereu o bună relație de colaborare cu elevii și cu școlile, organizând o serie de cursuri, concursuri și evenimente dedicate acestora, de la „Politehnica Timișoara – un pas spre viitorul tău!”,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un eveniment aşteptat se apropie cu paşi repezi: Zilele Porților Deschise la UPT
Top