Categories: Primăria Timişoara

Cu bunurile gajate la Fisc, fabrica de la Pascani reabiliteaza in ritm de melc tramvaiul de la Timisoara

Lucrările la reabilitarea primelor două tramvaie ale RATT nu avansează prea repede. În niciun caz garniturile alb-violete nu vor apărea pe traseu în Timișoara mai devreme de luna aprilie, dar măcar s-au stabilit materialele care vor fi folosite în interior. Între timp, o parte din bunurile uneia dintre fabricile în care se face reabilitare au fost gajate la Fisc, pentru o datorie.

Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația organizată de Primăria Timișoara pentru reabilitarea tramvaielor. În luna iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către uzinele din Arad, respectiv Pașcani. Lucrările erau estimate să dureze cam patru luni, dar, după cum se vede în momentul de față, primarul Nicolae Robu a fost mult prea optimist. „Firmele sunt întârziate cu anumite componente care trebuie obținute de la marii furnizori. Acestea nu se fabrică la Arad sau Pașcani. Unele vor veni abia la finele lunii martie”, spunea, acum trei săptămâni, edilul.

Între timp, lucrurile nu au evoluat prea mult, după cum a putut constata și Ioan Goia, directorul RATT, care a mers și la Pașcani, să vadă tramvaiul în fabrică. „Stadiul este tot cam la fel. Am ales, pe mostre, nu pe mailuri, mi-au adus și tabla vopsită, pentru exterior, dar și bucăți de material de care se va pune pe scaune. Am semnat pe fiecare ce să rămână. Va fi alb-violet, exact ceea ce am prezentat. Până acum nu mi-au plăcut mostrele prezentate, materialul în sine. Dar acum mi-au adus exact ca în imaginea pe care am prezentat-o”, a declarat edilul.

Între timp, compania Electroputere VFU Paşcani, deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a gajat în favoarea Fiscului mai multe bunuri, pentru a obţine o eşalonare la plată a unei datorii de 2,78 milioane de lei la bugetul de stat. În total, peste 70 de bunuri sunt la dispoziţia Fiscului, care le poate valorifica dacă Electroputere VFU nu respectă calendarul de plată al datoriilor. Alte utilaje şi mijloace fixe sunt deja ipotecate la bănci pentru credite, astfel încât, practic, compania deţinută de Stoica nu mai este stăpână pe propriile utilaje. Pentru reabilitarea unei garnituri de tramvai, Primăria Timișoara va plăti 480.000 de euro. Contractul se întinde pe patru ani și vizează reabilitarea a 30 de garnituri.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

CCIA Timiș anunță începerea unui nou proiect finanțat prin Programul Educației și Ocupare 2021-2027

Camera de Comerț, Industrie și Agricultură Timiș în calitate de beneficiar și Expert Business Center…

20 de minute ago

CJ Timiș, pus să semneze parteneriat cu Timișoara și Dumbrăvița

Consiliul Județean Timiș va trebui să semneze un acord de colaborare cu primăriile din Dumbrăvița…

24 de minute ago

Fostul viceprimar Tabără cere conducerii Primăriei să înceapă licitația pentru parchetul de la Sala Olimpia

Mai sunt doar câteva zile din acest an, iar dacă licitația pentru realizarea unei noi…

2 ore ago

Sondaj IRES. 62% dintre români consideră că anularea alegerilor de către CCR a fost o decizie proastă

Peste 60% dintre români consideră că decizia Curții Constituționale a României de a anula turul…

2 ore ago

Zeci de persoane salvate de pe munte! Intervenţii şi la Muntele Mic

Un număr de 78 de persoane au fost salvate de pe munte, în ultimele 24…

2 ore ago

Anca Todoni şi Ana Bogdan s-au calificat pe tabloul principal de la Brisbane

Anca Todoni și Ana Bogdan s-au calificat în această dimineață pe tabloul principal al turneului…

3 ore ago