Categories: Primăria Timişoara

Cu bunurile gajate la Fisc, fabrica de la Pascani reabiliteaza in ritm de melc tramvaiul de la Timisoara

Lucrările la reabilitarea primelor două tramvaie ale RATT nu avansează prea repede. În niciun caz garniturile alb-violete nu vor apărea pe traseu în Timișoara mai devreme de luna aprilie, dar măcar s-au stabilit materialele care vor fi folosite în interior. Între timp, o parte din bunurile uneia dintre fabricile în care se face reabilitare au fost gajate la Fisc, pentru o datorie.

Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația organizată de Primăria Timișoara pentru reabilitarea tramvaielor. În luna iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către uzinele din Arad, respectiv Pașcani. Lucrările erau estimate să dureze cam patru luni, dar, după cum se vede în momentul de față, primarul Nicolae Robu a fost mult prea optimist. „Firmele sunt întârziate cu anumite componente care trebuie obținute de la marii furnizori. Acestea nu se fabrică la Arad sau Pașcani. Unele vor veni abia la finele lunii martie”, spunea, acum trei săptămâni, edilul.

Între timp, lucrurile nu au evoluat prea mult, după cum a putut constata și Ioan Goia, directorul RATT, care a mers și la Pașcani, să vadă tramvaiul în fabrică. „Stadiul este tot cam la fel. Am ales, pe mostre, nu pe mailuri, mi-au adus și tabla vopsită, pentru exterior, dar și bucăți de material de care se va pune pe scaune. Am semnat pe fiecare ce să rămână. Va fi alb-violet, exact ceea ce am prezentat. Până acum nu mi-au plăcut mostrele prezentate, materialul în sine. Dar acum mi-au adus exact ca în imaginea pe care am prezentat-o”, a declarat edilul.

Între timp, compania Electroputere VFU Paşcani, deţinută de omul de afaceri Gruia Stoica, a gajat în favoarea Fiscului mai multe bunuri, pentru a obţine o eşalonare la plată a unei datorii de 2,78 milioane de lei la bugetul de stat. În total, peste 70 de bunuri sunt la dispoziţia Fiscului, care le poate valorifica dacă Electroputere VFU nu respectă calendarul de plată al datoriilor. Alte utilaje şi mijloace fixe sunt deja ipotecate la bănci pentru credite, astfel încât, practic, compania deţinută de Stoica nu mai este stăpână pe propriile utilaje. Pentru reabilitarea unei garnituri de tramvai, Primăria Timișoara va plăti 480.000 de euro. Contractul se întinde pe patru ani și vizează reabilitarea a 30 de garnituri.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Cinci infracţiuni dintr-o lovitură! Recordul de nedorit al unui tânăr certat cu bunul simţ şi legea

Sâmbătă seara, polițiștii Biroului Rutier Timișoara au fost sesizati prin apel 112, în jurul orei…

4 ore ago

Lucrările la Centura Sud au depășit pragul de 80 la sută din total/Foto

Luna iulie ca termen pentru finalizarea lucrărilor la Centura Sud de ocolire a Timișoarei va…

8 ore ago

A fost demarată licitația pentru noul pod de la Tapia

Administrația județeană a lansat, în sfârșit, licitația pentru realizarea unui nou pod peste canalul existent…

8 ore ago

Se lucrează la reabilitarea și dublarea căii ferate dintre Lugoj și Timișoara

Lucrările la mult așteptata reabilitare a căii ferate dintre Caransebeș și Arad, care include și…

8 ore ago

Mutare surprinzătoare la Prefectura Timiş. Subprefectul Ovidiu Drăgănescu va fi schimbat cu Sorina Ciurlea, şefa femeilor PNL

Potrivit unor surse din PNL, Ovidiu Drăgănecu va fi demis din funcţia de subprefect, în…

9 ore ago

Ghiroda, victorie importantă la Filiaşi. Poli pierde acasă cu Bihorul

Liga 3 a ajuns la runda a 5-a din play-off şi play-out. Ghiroda continuă să…

10 ore ago