Categories: Primăria Timişoara

Un fel de cadou de Ziua Timisoarei: cu Armonia pe linia 6! Momentan, doar pe un singur sens

De Ziua Timișoarei, primul tramvai reabilitat a ieșit, în sfârșit, pe traseu. Se întâmplă la mai bine de o lună de când garniturile au revenit la Timișoara, după aproape un an petrecut în fabricile de la Arad și Pașcani. Al doilea tramvai e încă în teste, iar în perioada următoarele, altele vor pleca spre reabilitare.

Primul tramvai „Armonia” circulă, de luni, pe linia 6. Cel de-al doilea este supus ultimelor teste, urmând ca, la finalizarea acestora, să intre și el pe traseu, pe celălalt sens de mers. Primarul Nicolae Robu s-a declarat încântat de felul în care se prezintă acesta. „Sunt convins că timișorenii sunt încântați să vadă ce confort oferă aceste tramvaie. Chiar dacă afară este foarte cald, instalațiile de climatizare foarte performante asigură o temperatură foarte plăcută în interior. Toate celelalte elemente de confort, începând cu scaunele, continuând cu faptul că avem Internet wireless, că avem supraveghere video, dau un plus de satisfacție. La iarnă se va putea vedea încălzire la fiecare scaun”, spune edilul.

Câți oameni pot să călătorească cu un singur tramvai? „Capacitatea, la o densitate de 6,5-7 călători pe metru pătrat, ajungem până la 160-170 de călători. Dacă se reduce densitatea, în funcţie de confortul pe care îl oferim, la 4,5 călători pe metru pătrat este în jur de 135 de călători. Este un singur rând de scaune şi s-a mărit capacitatea pentru cei care stau în picioare. Înainte erau două rânduri de scaune şi capacitatea era diminuată cu aproximativ 20 de procente”, explică directorul RATT, Ioan Goia. Conform acestuia, în perioada următoare, urmează să plece spre uzinele din Arad și Pașcani alte tramvaie. „Avem un contract subsecvent pe anul acesta. Cu siguranţă vom trimite şapte bucăţi spre modernizare. Începând cu săptămâna aceasta facem formele”, mai spune Goia.

Asocierea Electroputere VFU Paşcani-Astra Vagoane Călători Arad a câștigat, în mai 2014, licitația pentru reabilitarea tramvaielor, organizată de Primăria Timișoara. Aceasta vizează un contract pe patru ani, care prevede reabilitarea a 30 de garnituri, cam jumătate din totalul celor deținute de RATT. În iulie 2014, primele două tramvaie au plecat către Arad și Pașcani. Conform primarului Nicolae Robu, reabilitarea acestora a durat atât de mult – aproape un an – pentru că a fost vorba despre prototipuri. Prețul pentru un singur tramvai este de 480.000 de euro, fără TVA.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Încă un meci de pus în ramă! Lugojul bate Brașovul în decisiv

O nouă partidă, o nouă „capodoperă”, în Sala IK Ghermănescu din Lugoj, acolo unde s-a…

7 ore ago

Campioana din Cluj a tremurat până în ultima secundă pentru victorie, în faţa unei Timişoare renăscută în ultimul sfert

Ultimul meci pe teren propriu din 2024 pentru SCM Timişoara a fost un joc de…

10 ore ago

Accident fără victime, dar cu pagube şi multe surprize… neplăcute

Un accident banal, care putea fi însă unul cu consecinţe nefaste a scos la suprafaţă…

13 ore ago

CJ Timiș și Spitalul Județean Timișoara solicită 200 de milioane de euro pentru o nouă clădire în cadrul unității medicale

Consiliul Județean Timiș a depus, împreună cu Spitalul Județean Timișoara, o solicitare de finanțare pentru…

15 ore ago

Alfred Simonis anunță discuții cu Dominic Fritz pe tema impozitelor locale. Solicitarea: reducerea treptată a impozitării, an de an

La scurt timp după ce conducerea primăriei timișorene s-a văzut în fața faptului împlinit, proiectul…

18 ore ago