Inca un pas spre… metrou! Planuri pentru un tunel de peste 10 kilometri pe sub Timisoara

Visul primarului Nicolae Robu de a avea la Timișoara metrou începe să prindă contur. Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

mtrou

Studiul a fost întocmit de SC Longhersin SRL, ai cărei specialiști au propus două variante. Prima dintre ele va fi supusă votului consilierilor locali și prevede „o lungime totală a tunelului de 10.200 metri, variantă ce va fi inclusă în Planul de Mobilitate pentru Polul de Creștere Timișoara”. „Calea ferată ce traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia. (…) traseul liniei de cale ferată prin oraş constituie un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a Municipiului Timişoara”, se precizează în referatul care însoțește proiectul.

Conform referatului întocmit de cei de la Direcția Tehnică a PMT și semnat de șeful acesteia, Culiță Chiș, dacă nu vor fi îngropate liniile de tren, traficul din Timișoara va deveni imposibil. „Linia de cale ferată se află pe un rambleu înalt de cca. 4,00 m, în lungime de cca. 5,5 km. În lungul traseului, CF linia este traversată în nouă puncte, din care cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată (…) Aceste pasaje creează noduri de strangulare a circulației rutiere datorită gabaritului de liberă trecere nerespectat (…) Dacă situația existentă nu se va modifica semnificativ și nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creșterii traficului auto, ducând la micșorarea vitezei de circulație, creând cozi de așteptare și în final ducând la blocarea circulației între partea de nord și de sud a orașului”, scrie în document. Studiul de prefezabilitate a fost realizat în ceva mai mult de patru luni, ambele variante prezentate de specialiști alegând aceeași soluție tehnică, adică tunelul.

robu cu casca

La începutul anului, primarul Nicolae Robu își explica, pe Facebook, insistența cu care aduce periodic în discuție tema metroului. „La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…) Ținând la Timişoara, consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul. Soluția cea mai bună pe termen lung era cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern (…) permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport”, conchidea Robu. Mai trebuie văzut de unde ar putea veni banii pentru o astfel de construcție, care, conform primarului, „ar costa de la 250 milioane de euro până la nu se știe cât…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

Gigi a spus: (octombrie 14th, 2015 at 17:27 )

Daca se doreste ducerea in subteran a liniei, de ce se mai largesc pasajele Jiul, Popa Sapca, si se mai face un pasaj la Solventul? Cand vor baga liniile in subteran, aceste pasaje vor disparea pentru a putea amenaja bulevardul de deasupra.

blue a spus: (octombrie 14th, 2015 at 19:37 )

Toate studiile alea de prefezabilitate si fezabilitate se fac la firmele de partid, asa-i? Si costa mult, expira repede si oricum nu sunt bani pentru lucrare. Hotzie pe fata, marca Lae.

koks a spus: (octombrie 15th, 2015 at 07:37 )

Poate ar fi mai ok sa se gandeasca la un proiect prin care liniile de tramvai si cale ferata sa vina pe sus. pe piloni. Modelul american.Cred ca ar fi mai ieftin si mai eficienta lucrarea.

birlic a spus: (octombrie 15th, 2015 at 09:54 )

desi am fost un aprig contestatar al acestui proiect,acum sunt convins ca este bun ,dar daca se mai tergiverseaza ,o sa moara proiect ,atunci lasati pasajele si apucativa de lucru .Succes

dani a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:16 )

de accord!…viziunea este buna dar fara cap! Calea ferata va intra in subteran, ce facem cu transportul de Marfa?…tot va fi nevoie de centura feroviara. In plus daca se vrea metrou sa se spuna pe fata si cine al va deservi, in fond traficul pe directive est-vest este semnificativ inferior celui de pe nord-sud si intre zonele limitrofe metropolitane. Metrou in Timisoara trebuie sa conecteze cat mai multor zone adiacente zonei centrale-in exteriorul inelul 3 sau 4 de circulatie.
In consecinta o linie de metrou de suprafata in continuarea celei din subteran este absolut necesara. Astfel in continuare ar trebui sa continue pe linia de cale ferata deja existenta Ronat-Solventul-Timisoara Sud -Giroc-Semenic-Zona Ind Buziasului si in continuare o extindere cu opriri in Mosnita-Ghiroda-Remetea si din nou Aeroport
Fara un astfel de inel de cale ferata care sa conecteze complet zona metropolitana nu putem vb despre fezabilitatea unui metrou in Timisoara vreodata.

blue a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:41 )

@Birlic. Ideea in sine nu este rea (si ca o paranteza – nu e ideea lui Robu!). Problema e ca desi se stie ca nu sunt bani, deci sanse ZERO de executie, Robu insista sa cheltuiasaca cateva zeci/sute de mii de Euro pe niste studii fara rost facute prin niste firme obscure.

Lae Baro$$anu a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:57 )

Fiecare statie de metru va fi prevazuta si cu statie interplanetara. Vine omul de la Chizatau, se da jos la mall, bea o cafa si dupa aceea fuga cu varza la piata pe Marte. Cine nu intelege chestiile astea banale nu are viziune, este ancorat in trecut si il voi calca cu Mertzanu meu spatial.

lui blue star ! a spus: (octombrie 16th, 2015 at 10:31 )

Bugetul Timisoarei pe 2015 APROBAT.
Sectiunea de Dezvoltare are alocata o suma de 441.356.140 de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 42,5% din total”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
adica peste 100.mil euro.
numai din alocarea a 50% din buget este posibila demararea proiectului..care poate fi finalizat in cativa ani.
fara o imprastiarea prea mare a fondurilor de investitie!
exclusiv doar din bugetul local.
daca se vrea!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute
L'architect du Beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Pentru Alin Nica, speranța moare ultima. El solicită Biroului Politic Național să se opună deciziei din ședința coaliției

Confruntat cu decizia deja luată în ședința coaliției PNL – PSD, de a-l impune pe candidatul PSD ca și reprezentant al coaliției în lupta pentru șefia CJT, Alin Nica mai are o ultimă speranță pentru ca decizia liberalilor timișeni să fie aplicată. El speră că Biroul Politic Național va întoarce decizia luată în ședința coaliției...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pentru Alin Nica, speranța moare ultima. El solicită Biroului Politic Național să se opună deciziei din ședința coaliției
isho.ro
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Repetiţie bună înainte de Final 4 din Cupă. Victorie cu Odorhei

Prim-divizionara de futsal CFR Timişoara a încheiat turul play-off-ului cu o victorie importantă, 4-2 cu Odorhei, într-un meci disputat în Sala Constantin Jude. A fost şi ultima repetiţie oficială înainte de turneul Final 4 al Cupei României care va fi găzudit în oraşul de pe Bega la începutul lunii aprilie. Revenind la joc, partida a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Repetiţie bună înainte de Final 4 din Cupă. Victorie cu Odorhei
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

Aveţi grijă la cine predaţi deşeurile! Amenzi mari

Sancțiuni de 20.000 de lei, aplicate de polițiștii locali pentru colectare și predare către un operator neautorizat de deșeuri, provenite din amenajarea unui garaj. Polițiștii locali din cadrul Serviciului Protecția Mediului aflați în patrulare au observat, în aceste zile, pe Strada Zurich, o camionetă încărcată cu deșeuri amestecate, inclusiv resturi de la materiale din construcții....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aveţi grijă la cine predaţi deşeurile! Amenzi mari
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Două microîntreprinderi din Arad și trei din Timișoara primesc milioane de lei prin Programul Regional Vest

Cinci microîntreprinderi vor beneficia de finanțare din fonduri europene, din Programul Regional Vest, lansat anul trecut. Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a semnat primele contracte de finanțare a unor întreprinderi private prin Programul Regional Vest. Astfel, peste 1,66 milioane de lei, dintre care 877.000 lei fonduri nerambursabile, vor fi investiți la o societate timișoreană, specializată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Două microîntreprinderi din Arad și trei din Timișoara primesc milioane de lei prin Programul Regional Vest

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Jumătate dintre timișorenii care au fost somați să își dărâme vechile garaje au decis să facă singuri această operațiune. Sunt peste 120 de garaje vechi, incluse în programul Primăriei Timișoara de amenajare de noi locuri de parcare, care au fost demolate înainte de expirarea termenului de 30 de zile prevăzut în notificare, iar altele sunt...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara promite 300 de locuri de parcare și spații verzi in locul a 231 de garaje demolate
Confruntat cu decizia deja luată în ședința coaliției PNL – PSD, de a-l impune pe candidatul PSD ca și reprezentant al coaliției în lupta pentru șefia CJT, Alin Nica mai are o ultimă speranță pentru ca decizia liberalilor timișeni să fie aplicată. El speră că Biroul Politic Național va întoarce decizia luată în ședința coaliției...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pentru Alin Nica, speranța moare ultima. El solicită Biroului Politic Național să se opună deciziei din ședința coaliției
Din primele informații ”transpirate” din ședința coaliției PSD – PNL, cele două partide au decis să aplice în Timiș soluția deja adoptată, cu un candidat comun, atât la Primăria Timișoara, oferit de PNL prin Nicolae Robu, dar și la șefia CJT, cu un candidat social-democrat. În concluzie, Alfred Simonis are liber în competiția în care...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Rămâne cum am stabilit. Coaliția a decis să aibă candidați unici la locale: PNL la Primăria Timișoara, PSD la CJ Timiș
Mai multe unități de învățământ din Timiș vor primi microbuze electrice, acestea vor fi achiziționate cu fonduri europene, prin PNRR. Mijloacele de transport ecologice vor fi livrate până la finalul acestui an. Deocamdată nu se știe unde vor ajunge acestea. Contractul de finanțare privind achiziționarea de microbuze electrice pentru elevi a fost semnat de către...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost semnat contractul pentru achiziția a 24 de microbuze electrice, cu fonduri din PNRR, destinate județului Timiș
Cinci microîntreprinderi vor beneficia de finanțare din fonduri europene, din Programul Regional Vest, lansat anul trecut. Agenția pentru Dezvoltare Regională Vest a semnat primele contracte de finanțare a unor întreprinderi private prin Programul Regional Vest. Astfel, peste 1,66 milioane de lei, dintre care 877.000 lei fonduri nerambursabile, vor fi investiți la o societate timișoreană, specializată...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Două microîntreprinderi din Arad și trei din Timișoara primesc milioane de lei prin Programul Regional Vest
Sancțiuni de 20.000 de lei, aplicate de polițiștii locali pentru colectare și predare către un operator neautorizat de deșeuri, provenite din amenajarea unui garaj. Polițiștii locali din cadrul Serviciului Protecția Mediului aflați în patrulare au observat, în aceste zile, pe Strada Zurich, o camionetă încărcată cu deșeuri amestecate, inclusiv resturi de la materiale din construcții....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Aveţi grijă la cine predaţi deşeurile! Amenzi mari
O nouă recunoaștere pentru un cadru didactic al Universității Politehnica Timișoara! Prof.univ.dr.ing. Liviu Marșavina, membru corespondent al Academiei Române și prorector al UPT responsabil cu cercetarea științifică, inovarea și transferul tehnologic, a primit vineri, 22 martie 2024, în cadrul unei ceremonii solemne, titlul de Doctor Honoris Causa al Universității Tehnice din Cluj-Napoca, cea mai înaltă...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Recunoştere şi respect. Academicianul Liviu Marșavina, prorector al UPT, Doctor Honoris Causa al Universității Tehnice din Cluj-Napoca
Top