Inca un pas spre… metrou! Planuri pentru un tunel de peste 10 kilometri pe sub Timisoara

Visul primarului Nicolae Robu de a avea la Timișoara metrou începe să prindă contur. Consilierii locali au pe ordinea de zi a plenului de vineri un proiect privind aprobarea studiului de prefezabilitate „Reconfigurarea traseului de cale ferată pe teritoriul municipiului Timişoara prin introducerea liniilor CF în subteran”.

mtrou

Studiul a fost întocmit de SC Longhersin SRL, ai cărei specialiști au propus două variante. Prima dintre ele va fi supusă votului consilierilor locali și prevede „o lungime totală a tunelului de 10.200 metri, variantă ce va fi inclusă în Planul de Mobilitate pentru Polul de Creștere Timișoara”. „Calea ferată ce traversează municipiul, foarte aproape de zona centrală, constituie o barieră care împiedică dezvoltarea acestuia. (…) traseul liniei de cale ferată prin oraş constituie un obstacol major care afectează în foarte mare măsură continuitatea reţelei stradale rutiere prin limitarea numărului de trasee rutiere de legătură între zona de Nord şi zona de Sud a Municipiului Timişoara”, se precizează în referatul care însoțește proiectul.

Conform referatului întocmit de cei de la Direcția Tehnică a PMT și semnat de șeful acesteia, Culiță Chiș, dacă nu vor fi îngropate liniile de tren, traficul din Timișoara va deveni imposibil. „Linia de cale ferată se află pe un rambleu înalt de cca. 4,00 m, în lungime de cca. 5,5 km. În lungul traseului, CF linia este traversată în nouă puncte, din care cinci cu pasaje inferioare şi patru pasaje la nivel cu calea ferată (…) Aceste pasaje creează noduri de strangulare a circulației rutiere datorită gabaritului de liberă trecere nerespectat (…) Dacă situația existentă nu se va modifica semnificativ și nu se vor lua măsuri majore cu valabilitate pe termen lung, efectele negative se vor cumula în timp datorită creșterii traficului auto, ducând la micșorarea vitezei de circulație, creând cozi de așteptare și în final ducând la blocarea circulației între partea de nord și de sud a orașului”, scrie în document. Studiul de prefezabilitate a fost realizat în ceva mai mult de patru luni, ambele variante prezentate de specialiști alegând aceeași soluție tehnică, adică tunelul.

robu cu casca

La începutul anului, primarul Nicolae Robu își explica, pe Facebook, insistența cu care aduce periodic în discuție tema metroului. „La ora actuală, Timişoara este un oraş rupt în două de liniile de cale ferată postate pe o movilă de pământ, care îl străbat foarte aproape de centrul său. (…) Consecinţe (…): mari dificultăţi în trafic pe axa Sud-Nord, cu ambuteiaje permanente pe cele cinci artere care trec pe sub liniile de cale ferată, gălăgie făcută de trenuri (…) aspect urât şi cvasipermanentă insalubritate (…) Ținând la Timişoara, consider că liniile de cale ferată trebuie să dispară din poziţia actuală. Sunt trei soluţii: (i) ducerea liniilor de cale ferată în afara oraşului, (ii) ridicarea liniilor de cale ferată pe estacadă, (iii) ducerea liniilor de cale ferată în subteran”, a notat edilul. Soluția cea mai bună pe termen lung era cea a îngropării liniilor de tren. „Ea disponibilizează terenul de cca 8 Km lungime şi 60-80 m lăţime (…) în vederea realizării unui bulevard ultramodern (…) permite, cu costuri suplimentare acceptabile, utilizarea amenajării şi pentru transportul în comun, prin prevederea unui număr de staţii, cum ar fi, cu titlu de exemplu, după bunul simţ: la Gara de Nord, Iulius Mall, la Gara de Est, Grădina Zoologică, Aeroport”, conchidea Robu. Mai trebuie văzut de unde ar putea veni banii pentru o astfel de construcție, care, conform primarului, „ar costa de la 250 milioane de euro până la nu se știe cât…

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

8 comentarii pentru acest articol

Gigi a spus: (octombrie 14th, 2015 at 17:27 )

Daca se doreste ducerea in subteran a liniei, de ce se mai largesc pasajele Jiul, Popa Sapca, si se mai face un pasaj la Solventul? Cand vor baga liniile in subteran, aceste pasaje vor disparea pentru a putea amenaja bulevardul de deasupra.

blue a spus: (octombrie 14th, 2015 at 19:37 )

Toate studiile alea de prefezabilitate si fezabilitate se fac la firmele de partid, asa-i? Si costa mult, expira repede si oricum nu sunt bani pentru lucrare. Hotzie pe fata, marca Lae.

koks a spus: (octombrie 15th, 2015 at 07:37 )

Poate ar fi mai ok sa se gandeasca la un proiect prin care liniile de tramvai si cale ferata sa vina pe sus. pe piloni. Modelul american.Cred ca ar fi mai ieftin si mai eficienta lucrarea.

birlic a spus: (octombrie 15th, 2015 at 09:54 )

desi am fost un aprig contestatar al acestui proiect,acum sunt convins ca este bun ,dar daca se mai tergiverseaza ,o sa moara proiect ,atunci lasati pasajele si apucativa de lucru .Succes

dani a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:16 )

de accord!…viziunea este buna dar fara cap! Calea ferata va intra in subteran, ce facem cu transportul de Marfa?…tot va fi nevoie de centura feroviara. In plus daca se vrea metrou sa se spuna pe fata si cine al va deservi, in fond traficul pe directive est-vest este semnificativ inferior celui de pe nord-sud si intre zonele limitrofe metropolitane. Metrou in Timisoara trebuie sa conecteze cat mai multor zone adiacente zonei centrale-in exteriorul inelul 3 sau 4 de circulatie.
In consecinta o linie de metrou de suprafata in continuarea celei din subteran este absolut necesara. Astfel in continuare ar trebui sa continue pe linia de cale ferata deja existenta Ronat-Solventul-Timisoara Sud -Giroc-Semenic-Zona Ind Buziasului si in continuare o extindere cu opriri in Mosnita-Ghiroda-Remetea si din nou Aeroport
Fara un astfel de inel de cale ferata care sa conecteze complet zona metropolitana nu putem vb despre fezabilitatea unui metrou in Timisoara vreodata.

blue a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:41 )

@Birlic. Ideea in sine nu este rea (si ca o paranteza – nu e ideea lui Robu!). Problema e ca desi se stie ca nu sunt bani, deci sanse ZERO de executie, Robu insista sa cheltuiasaca cateva zeci/sute de mii de Euro pe niste studii fara rost facute prin niste firme obscure.

Lae Baro$$anu a spus: (octombrie 15th, 2015 at 10:57 )

Fiecare statie de metru va fi prevazuta si cu statie interplanetara. Vine omul de la Chizatau, se da jos la mall, bea o cafa si dupa aceea fuga cu varza la piata pe Marte. Cine nu intelege chestiile astea banale nu are viziune, este ancorat in trecut si il voi calca cu Mertzanu meu spatial.

lui blue star ! a spus: (octombrie 16th, 2015 at 10:31 )

Bugetul Timisoarei pe 2015 APROBAT.
Sectiunea de Dezvoltare are alocata o suma de 441.356.140 de lei, ceea ce reprezinta aproximativ 42,5% din total”, ne-a declarat viceprimarul Dan Diaconu.
adica peste 100.mil euro.
numai din alocarea a 50% din buget este posibila demararea proiectului..care poate fi finalizat in cativa ani.
fara o imprastiarea prea mare a fondurilor de investitie!
exclusiv doar din bugetul local.
daca se vrea!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Tranziţie rapidă în PNL Timiş. Vasile Blaga a convocat prima şedinţă a BPJ pentru joi după-amiază/Update. Jumătate din primari boicoteză şedinţa

Desemnat marţi preşedinte interimar al PNL Timiş, Vasile Blaga a convocat deja prima şedinţă a Biroului Permanent Judeţean (BPJ) al filialei pentru joi, la ora 17.00. Aminitim că, la pachet cu demiterea lui Alin Nica din funcţia de preşedinte, Biroul Permanent Naţional (BPN) al partidului a dizolvat şi vechiul BPJ al PNL Timiş. Pe de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Tranziţie rapidă în PNL Timiş. Vasile Blaga a convocat prima şedinţă a BPJ pentru joi după-amiază/Update. Jumătate din primari boicoteză şedinţa
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Ultimul joc înainte de provocarea primăverii: meciurile pentru evitarea retrogradării

Baschetbaliștii Timişoarei joacă vineri, 29 martie, de la ora 18.00, cu CS Vâlcea, la sala Constantin Jude. Partida contează pentru etapa a 26-a, ultima din faza secundă a Ligii Naționale, grupa 11-18. Cele două formații se află la egalitate de puncte, 21, pe locurile al treilea și al patrulea. Jocul va decide ocupanta poziției a...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ultimul joc înainte de provocarea primăverii: meciurile pentru evitarea retrogradării
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

lumina libertății

Disputa Muzeul Național al Banatului – Balvia Development a trecut de Curtea de Apel Timișoara. Contestația MNAB, respinsă

Societatea timișoreană care a contestat rezultatul licitației pentru stabilirea organizatorului Festivalului Luminii, realizat de Muzeul Național al Banatului, instituție subordonată Consiliului Județean Timiș, va putea să concureze din nou pentru a obține acest contract. Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor a decis că procedura licitației trebuie refăcută, iar MNaB a contestat la Curtea de Apel...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Disputa Muzeul Național al Banatului – Balvia Development a trecut de Curtea de Apel Timișoara. Contestația MNAB, respinsă
dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Firmele își pot plăti dările către Primăria Timișoara prin intermediul Portalului Unic

După ce a promovat în rândul persoanelor fizice posibilitatea de plată a dărilor către municipalitate prin sistemul online, Primăria Timișoara lansează o secțiune nouă în cadrul Portalului Unic pentru plata impozitelor persoanelor juridice. Companiile au acum opțiunea de a adăuga „Entități juridice” pe Cont , iar astfel își pot achita rapid și sigur impozitele locale....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Firmele își pot plăti dările către Primăria Timișoara prin intermediul Portalului Unic

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Consiliul Județean Timiș a primit confirmarea aprobării cererii de finanțare depuse în cadrul „Programului privind îmbunătățirea calității aerului şi reducerea cantității de emisii de gaze cu efect de seră, prin utilizarea pentru transportul elevilor a autovehiculelor mai puţin poluante de tipul microbuzelor electrice, hibride și alimentate cu gaz natural comprimat”, gestionat de Ministerul Mediului prin...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timișul primește 25 de milioane de lei pentru cumpărarea a 25 de noi microbuze ecologice, destinate mediului școlar
După ce a promovat în rândul persoanelor fizice posibilitatea de plată a dărilor către municipalitate prin sistemul online, Primăria Timișoara lansează o secțiune nouă în cadrul Portalului Unic pentru plata impozitelor persoanelor juridice. Companiile au acum opțiunea de a adăuga „Entități juridice” pe Cont , iar astfel își pot achita rapid și sigur impozitele locale....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Firmele își pot plăti dările către Primăria Timișoara prin intermediul Portalului Unic
Societatea timișoreană care a contestat rezultatul licitației pentru stabilirea organizatorului Festivalului Luminii, realizat de Muzeul Național al Banatului, instituție subordonată Consiliului Județean Timiș, va putea să concureze din nou pentru a obține acest contract. Comisia Națională de Soluționare a Contestațiilor a decis că procedura licitației trebuie refăcută, iar MNaB a contestat la Curtea de Apel...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Disputa Muzeul Național al Banatului – Balvia Development a trecut de Curtea de Apel Timișoara. Contestația MNAB, respinsă
Dorința administrației orașului, de a demara operațiunile pentru ridicarea unui nou spital municipal, a făcut joi primul pas spre realizare. Deocamdată vorbim despre hârtii, nu despre demararea unei licitații pentru construire, primarul Dominic Fritz a semnat acordul de colaborare cu IFC, divizie a Băncii Mondiale, instituție care va realiza un prim studiu de prefezabilitate referitor...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara a semnat cu IFC contractul pentru realizarea studiului de prefezabilitate pentru ridicarea unui nou spital municipal
Universitatea Politehnica Timișoara a dat startul campaniei de admitere pe noul an educaţional 2024/2025. În acest context sunt în derulare o serie de activități: caravana UPT prezintă oferta educațională în liceele din jumătatea de vest a țării; meditațiile gratuite la matematică, informatică, chimie, desen, vin în sprijinul elevilor atât pentru examenul de bacalaureat, cât și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Start campanie de admitere la UPT
O persoană fizică s-a ales cu o amendă de 15.000 de lei pentru că se ocupa cu activitatea de colectare de deșeuri, fără a deține autorizație în acest sens. Sancțiunea vine după un control al Gărzii de Mediu. Comisarii Gărzii de Mediu, Comisariatul Județean Timiș, au efectuat un control la o persoana fizică, care desfășura...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Garda de Mediu Timiș a amendat o persoană fizică, cu 15.000 de lei, pentru colectarea de deșeuri fără autorizație
Județul Timiș deschide ”Lada cu Zestre,” cea mai așteptată competiție a primăverii, cu invitați de seamă: Oana și Adrian Stanca și Ansamblul Profesionist Banatul. Consiliul Județean Timiș prin Centrul de Cultură și Artă al Județului Timiș dă startul celei de-a XVII-a ediții a Festivalului – Concurs ”Lada cu Zestre” și aduce în atenția publicului un...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Timişul, în sărbătoare! Începe un concurs de tradiţie, extrem de apreciat
Top