Intai votam proiectul, apoi facem dezbatere publica! Pasajul subteran din fata Operei, pus putin in asteptare

Consilierii locali au decis să-și exprime punctul de vedere asupra studiului de fezabilitate pentru reorganizarea Inelului I de circulație și construirea unui pasaj subteran în Piața Victoriei după dezbaterea publică cerută de Asociația Culturală „Salvați Patrimoniul Timișoarei”, care a depus împotriva CL o plângere prealabilă pe această temă. Culmea este că SF-ul a fost votat acum câteva săptămâni, iar dezbaterea ar fi trebuit să aibă loc înainte… UPDATE: Dezbaterea publică va avea loc în 2 decembrie.

piata operei subpasaj

Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei” a solicitat revocarea HCL privind aprobarea studiului de fezabilitate „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulația și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei”. Totul, pentru că nu a fost respectată legea și nu a fost organizată o dezbatere publică. „Solicitarea noastră nu a fost băgată în seamă și s-a trecut imediat la vot. S-a încălcat astfel articolul 7 din Legea 52/2003, care spune că «Autoritatea Publică este obligată să decidă organizarea unei întâlniri în care să dezbată public proiectul de act normativ, dacă acest lucru a fost cerut în scris de către o asociație legal constituită sau de către o altă autoritate publică»”, susțin reprezentanții asociației. Cererea a stârnit discuții aprinse în ultimul plen.

„Intrarea în pasaj se face de la intersecția străzii Paris cu Bd. Republicii și, prin urmare, nu se afectează cu nimic acea zonă monumentală legată de Operă. Ieșirea se face în partea cealaltă, după Liceul MIU. De acolo se face ieșirea, dar se poate și rămâne în continuare în subteran, într-o parcare cu 700 de locuri. La suprafață sunt avute în vedere amenajări pe minimum trei benzi pe tot inelul care înconjoară zona Cetate, inclusiv trecerea prin fața primăriei, de la Catedrală, în sens iarăși celui pe care se circulă actualmente, încât conectivitatea va fi incomparabil mai bună decât cea actuală. (…) Studiile specialiștilor, și au fost consultați și proiectanții pentru subpasajul inițial din Piața Victoriei, au arătat că acolo se valorifică toată structura de rezistență actuală și se spune un lucru care mie nici nu mi-a venit să cred, că nici nu va fi nevoie să se sape la suprafață în fața Operei. Înălțimea rămâne suficientă, se vor face anumite lucrări practic minore de consolidare pentru că structura aceea este foarte solidă și nu se afectează nimic. Asta spun specialiștii. (…) Multă lume vine și-mi aduce aminte de vremea când pe strada Alba Iulia, la distanță de un metru de fundația și zidurile Operei, trecea tramvaiul. Aveam circulație cu tramvaiul în ambele sensuri, într-o perioadă în care tramvaiele erau relativ primitive comparabil cu cele de astăzi. Nu s-a întâmplat nimic din cauza acelor vibrații puternice de-a dreptul, darămite acum, când vibrațiile sunt insignifiante, fiind produse doar de mașini mici”, a spus primarul Nicolae Robu. Edilul a criticat și studiul inițial referitor la acest proiect. „În acel studiu, acei specialiști au propus să se dea drumul la trafic de pe strada Dr. Paulescu, pe lângă Fântâna cu Pești, până în partea cealaltă. Asta este soluția lor și a trebuit, la vremea respectivă, să avem discuții aprinse împotriva unei asemenea stupizenii. Cum să acceptăm așa ceva? Piața Victoriei, așa cum este actualmente, este o emblemă a Timișoarei. Oricine vede o imagine, o fracțiune de secundă, din Piața Victoriei, știe că e Piața Victoriei superbă a Timișoarei. Identifică orașul. Și noi să venim acum cu mașinile pe acolo…”, a explicat Robu.

Până la urmă, consilierii au decis să-și amâne pentru viitorul plen votul prin care ar trebui să spună dacă își mențin sau nu susținerea pentru acest proiect. Până atunci, primăria trebuie să… organizeze dezbaterea publică solicitată de Asociația „Salvați Patrimoniul Timișoarei”! Practic, dezbaterea va fi organizată după… ce SF-ul a fost deja aprobat în plen, deși, în mod firesc, procedura este exact invers. „Reorganizarea circulației rutiere pe Inelul 1 de circulație și reproiectarea infrastructurii rutiere și de transport public – Pasaj Piața Victoriei” ar avea o durată estimată de realizare de 54 de luni, din care execuția propriu-zisă, 48 de luni. Valoarea estimată este de 225,2 milioane de lei, cu tot cu TVA, adică aproximativ 51 de milioane de euro, iar sursa de finanțare este bugetul local.

UPDATE: Primarul Nicolae Robu a anunțat că dezbaterea publică va avea loc miercuri, 2 decembrie, de la ora 16, în foaierul Filarmonicii „Banatul”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

2 comentarii pentru acest articol

de savoya a spus: (noiembrie 24th, 2015 at 11:20 )

Chiar nu avem pe ce cheltui 51 mil Euro!?
Fluidizarea circulatiei in Timisoara nu se rezolva cu acest pasaj,care inseamna de fapt fluidizare pe directia Vest-Est,directie pe care nu sunt probleme.
Adevarata problema este pe directia Nord-Sud,deoarece avem pe de o parte linia de cale ferata,iar pe de alta parte canalul Bega.Astfel ca prioritatile ar fi :
1.Construirea de noi pasaje de sub- si/sau supra-traversare cale ferata(nu doar extinderea celor existente)De ex:la Solventul,la str Baader ,la Padurea Verde.
2.Construirea de 2-3 noi poduri peste Bega.De ex.zona Solventul si zona Fabricii de palarii.
Toate aceste obiective construite(3 pasaje si doua poduri) probabil n-ar costa 51 milioane!Domnilor Consilieri luati atitudine si serviti interesele Timisoarei ,nu pe ale Primarului Absolut!

Alina a spus: (noiembrie 24th, 2015 at 16:40 )

Si daca din cauza construirii pasajului, va fi afectata structura Operei, sau a palatelor de pe Bulevardul Republicii? Cine isi va asuma responsabilitatea daca se va surpa Opera? Sa nu uitam sistemul de fundatii pe care le au cladirile din centrul Timisoarei. PILONI DE LEMN. La Opera s-au facut consolidari… dar nu pentru acest gen de interventie. Si cladirea cu Materna, ? Si cea de langa ea? Asupra acestor cladiri nu s-au realizat consolidari!!! Cine raspunde in cazul unui esec sau , mai rau, in cazul unui dezastru?!!

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Se lansează licitația pentru reabilitarea celei mai vechi școli generale din Timișoara

Școala generală nr. 1 din Timișoara, situată în Fabric, va fi transformată în școală verde inteligentă. Atingerea acestui deziderat va mai dura, deocamdată primăria a anunțat că va lansa licitația pentru găsirea unei firme care să se ocupe de proiectare și execuție. Investiția este finanțată din fonduri PNRR pe care Primăria Timișoara le-a atras anul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lansează licitația pentru reabilitarea celei mai vechi școli generale din Timișoara
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Jurnal de campanie (2). Timişul are o nouă „echipă câştigătoare”: Piedone-Bojin. Secta „Robiştilor” promovează unul dintre cele mai insalubre personaje din spaţiul public

Titu Bojin nu mai candidează pentru preşedinţia CJ Timiş. S-o fi săturat şi el, după ce la ultimele alegeri locale a obţinut doar 4,06, pe atunci candidând pentru ALDE. Acum e lider judeţean al PUSL, partidul fondat şi controlat de fostul turnător la securitate Dan Voiculescu. Zilele trecute, Bojin a anunţat că PUSL nu va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (2). Timişul are o nouă „echipă câştigătoare”: Piedone-Bojin. Secta „Robiştilor” promovează unul dintre cele mai insalubre personaje din spaţiul public
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Deznodământul se amână. Timişoara pierde meciul 3 cu Ploieştiul

CSM Petrolul Ploieşti a redus din diferenţă în seria decisivă pentru rămânerea în liga de elită la baschet masculin. A fost 83-79 în meciul trei din seria cea mai bună din cinci partide, într-un joc disputat pe teren prahovean. După trei partide Timişoara rămâne în faţă, 2-1 la general. Partida disputată luni seara a fost...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Deznodământul se amână. Timişoara pierde meciul 3 cu Ploieştiul
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Pot demara lucrările de reabilitare pe sute de kilometri din calea ferată dintre Craiova și Arad

Linia feroviară dintre Caransebeș și Craiova va beneficia de 20 de miliarde de lei în vederea reabilitării. Proiectul era blocat, fiind necesară actualizarea indicatorilor tehnico-economici. De asemenea, a fost emisă autorizația de construire pentru alte două tronsoane de cale ferată, aflate între Ronaț Triaj/Timișoara și Glogovăț/Arad. Majorarea prețurilor la materialele de construcții, a transporturilor și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Pot demara lucrările de reabilitare pe sute de kilometri din calea ferată dintre Craiova și Arad

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Specialişti aşteptaţi la un eveniment de tradiţe organizat sub egida UPT. Asociația de Sudură din România, în colaborare cu Universitatea Politehnica Timișoara, Academia de Științe Tehnice din România, Filiala Timișoara și Sucursala ASR Timișoara organizează, în zilele de 18-19 aprilie 2024, la Facultatea de Mecanică a UPT (Bd. Mihai Viteazu nr. 1), Conferința „SUDURA 2024”,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Eveniment ce aduce aminte de o tradiţie politehnică importantă, sudura
Școala generală nr. 1 din Timișoara, situată în Fabric, va fi transformată în școală verde inteligentă. Atingerea acestui deziderat va mai dura, deocamdată primăria a anunțat că va lansa licitația pentru găsirea unei firme care să se ocupe de proiectare și execuție. Investiția este finanțată din fonduri PNRR pe care Primăria Timișoara le-a atras anul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se lansează licitația pentru reabilitarea celei mai vechi școli generale din Timișoara
Titu Bojin nu mai candidează pentru preşedinţia CJ Timiş. S-o fi săturat şi el, după ce la ultimele alegeri locale a obţinut doar 4,06, pe atunci candidând pentru ALDE. Acum e lider judeţean al PUSL, partidul fondat şi controlat de fostul turnător la securitate Dan Voiculescu. Zilele trecute, Bojin a anunţat că PUSL nu va...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Jurnal de campanie (2). Timişul are o nouă „echipă câştigătoare”: Piedone-Bojin. Secta „Robiştilor” promovează unul dintre cele mai insalubre personaje din spaţiul public
Premisă: * Marile companii din IT&C din Statele Unite ale Americii au concediat zeci de mii de angajați în ultimele 18 luni; * Din experiența crizelor precedente, mișcările din piața globală se simt în România la o diferență cuprinsă între șase și nouă luni față de momentul declanșării în SUA; * Pentru a avea o...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Analiză: Valul de concedieri din SUA, în domeniul IT&C, nu s-a resimțit în vestul României. Rata de angajabilitate a studenților UPT aproape de 100%
Intrat în cursă perntru un nou mandat de primar al Dumbrăviţei, Horia Bugarin afirmă că are de luptat cu cea mai mizerabilă campanie făcută până acum, în spatele căreia se ascund mafia imobiliară şi lumea interlopă. Principalul contracandidat al lui Bugarin este latifundiara Alina Sperlea (PSD-PNL), o afaceristă cu averea ascunsă.   Primarul Dumbrăviţei, Horia...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Horia Bugarin intră oficial în cursa pentru un nou mandat de primar al Dumbrăviţei: “Haideți să ne opunem împreună mafiei imobiliare și interlopilor!”
Primăria Timișoara a anunțat amplasarea a nouă cișmele de apă potabilă  în 6 parcuri administrate municipalitate: Parcul Copiilor (2), Parcul Civic (3), Parcul Central (1), Parcul Alpinet (1), Parcul Catedralei (1), Parcul Adolescenței (1). Prima cișmea a fost deja montată în Parcul Adolescenței. În această săptămână, va fi dată în folosință și cea din Parcul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul În șase parcuri din Timișoara vor fi amplasate cișmele cu apă potabilă
DRDP Timișoara a anunțat că în această seară (16 aprilie), de la ora 20 până la miezul nopții, 𝐬𝐢𝐬𝐭𝐞𝐦𝐮𝐥 𝐝𝐞 𝐞𝐦𝐢𝐭𝐞𝐫𝐞 𝐚 𝐫𝐨𝐯𝐢𝐧𝐢𝐞𝐭𝐞𝐥𝐨𝐫 𝐧𝐮 𝐯𝐚 funcționa în 𝐏𝐓𝐅 Moravița, 𝐏𝐓𝐅 Jimbolia și 𝐏𝐓𝐅 Cenad, din judetul Timiș, ca urmare a lucrărilor de îmbunătățire a infrastructurii rețelelor de comunicații de date puse la dispoziție de către...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se întrerupe temporar emiterea de roviniete în punctele de trecere a frontierei din Timiș
Prima etapă a Campionatului Național de Viteză în Coastă a adus la start peste 80 de piloți din întreaga țară, iar pe lista de înscrieri s-au aflat și câteva nume noi. Pilotul timișorean Radu Benea a fost surpriza plăcut din vârful clasamentului, fiind chiar aproape de o victorie la Categoria I, terminând pe locul doi...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O primă etapă senzaţională la viteză în coastă. Diferenţa dintre primul loc şi poţizia secundă, sub o secundă!
Top