Semafoarele care au împânzit Timișoara le scot peri albi nu doar șoferilor, ci și pietonilor. Dacă aveți de traversat Bd. Take Ionescu, mare grijă ce semafor alegeți! La unul dintre ele va trebui să așteptați… chiar și 10 minute ca să se facă verde.
Din luna noiembrie, Timișoara ar trebui să aibă cel mai performant sistem de management al traficului din România și unul dintre cele mai bune din România. Orașul a fost împânzit de semafoare, care au răsărit în cele mai neașteptate locuri, inclusiv în sensurile giratorii, și deopotrivă șoferi și pietoni au ridicat mirați din sprâncene la vederea acestora. Între timp, pe parcursul lunii iulie, semafoarele au fost pornite treptat și în trafic a început haosul. Fiecare șofer cum are noroc: uneori faci 10 minute din Calea Girocului până în Calea Aradului, în zona mallului, alteori îți trebuie 35 de minute ca să ajungi de pe Bd. Brătianu la catedrală. Între timp, semafoarele inteligente au început să-i scoată din minți și pe pietoni. Bunăoară, pe Bd. Take Ionescu, în fața sediului IPJ, trebuie să aștepți în jur de trei minute până se face verde și poți să treci strada. Dacă mergi însă spre Piața Badea Cârțan, la următorul semafor, ești nevoit să aștepți între 6 și 10 minute! Se întâmplă, și nu o dată, ca unii pietoni să-și piardă răbdarea și o iau de-a dreptul printre mașini, după cum ne-a transmis un cititor deBanat.ro. „Și dacă nu trece nicio mașină pe stradă tot atâta durează! E bătaie de joc! Mie mi se pare că semafoarele astea sunt proaste, nu inteligente”, ne-a spus unul dintre cei care tocmai traversase „fraudulos” bulevardul.
Oficial, sistemul de management al traficului va fi funcțional doar din luna noiembrie. Până atunci se fac calibrări și optimizări. „E nevoie de timp de rulare pentru ca din mers să se tragă concluzii privind arterele cele mai încărcate, direcțiile pe care trebuie să se asigure undă verde în mod prevalent (…) Așa este acest sistem, am spus de la început că este foarte evoluat. Lucrurile complicate necesită și timp, nu se pot face așa, peste noapte (…) Până la 1 noiembrie se va realiza și ajustarea parametrilor de funcționare, astfel încât să se asigure optimul în trafic, ceea ce înseamnă undă verde cât mai potrivită cu realitățile concrete din trafic”, declara, la jumătatea lunii iulie, primarul Nicolae Robu. Proiectul de management al traficului a fost realizat de asocierea Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA și a costat 23,8 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform acestuia, vor fi semaforizate 44 de noi intersecții, vor fi modernizate semaforizările în alte 90 de intersecții, vor fi montate 13 radare de informare și 7 radare de viteză, dar și 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu, precum și mai multe panouri pe care vor fi afișate diverse informări. În total, în 134 intersecții au fost montate 230 de camere video.
Invalid Displayed Gallery
Timișoara și Baia Mare au oferit un nou thriller în Liga Zimbrilor la handbal masculin.…
Municipiul Timișoara intenționează să își exercite dreptul de preemțiune și să cumpere o clădire istorică…
Naţionala de fotbal a României a câştigat meciul cu Kosovo la ''masa verde'', cu 3-0,…
Sorin Grindeanu și Alfred Simonis, lideri ai filialei PSD Timiș, sunt parte din „Noul Grup…
Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va avea loc modernizarea sistemului de iluminat…
În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…