Timisoara cu nadragii in vine: cureaua de sud ne e tot mai ingusta

Timișoara nu este buricul pământului să pretindă toată ziua un spital regional, zicea un medic PNL cu ceva timp în urmă. A trecut vremea și peste Timiș s-a lăsat norocul numit „Sorin Grindeanu prim-ministru”, dar tot am aflat de la opoziția USR, de la primarul Robu că Timișoara nu va avea nici două perechi de… ca să se considere specială. Da, nu va avea două perechi de benzi pe mult promisa și anunțata centură de sud, care va ocoli Timișoara pe o coardă Calea Lugojului – Bega la Utvin. Că se pricepe mai bine, deputatul Drulă (USR) ne-a explicat că breteaua cu pricina va fi mereu sufocată de trafic pe o singură bandă, că o comparație cu centura de nord nu rezistă, de vreme ce nordul este dublat și de autostrada A1 Giarmata-Remetea Mare și că vinovat pentru această reducere de la două benzi la una este guvernul PSD.

Noi, ca timișoreni, ce avem de făcut într-o asemenea situație? Prima variantă ar fi să facem tămbălău precum Nicolae Robu, astfel ca șansele de revenire la centura dublă să fie tot mai mici, după principiul „noi, pesediștii de la guvernare, nu facem ce vrea Robu”. A doua variantă ar fi să adoptăm poziția ghiocelului și să afirmăm cu neuronul solicitat la maximum „Lasă, bine că se face! Ce, ai vrea să nu se facă nimic?”, după cum mulți timișoreni au reacționat – speriați că li se ia și „darul” făcut cu lehamite de PSD – și în cazul sălii polivalente de la Giroc. „Bine că guvernul PSD ne face, ălealalte nu au făcut nimic”, ar zice unii timișoreni cu jumătate de adevăr în gură, dar fără să pună preț pe cum se va dezvolta orașul ăsta. A ajuns Timișoara un oraș la mila unui guvern sau altuia, ca orice i-ar trece prin cap unui premier vremelnic să înghițim, fără să avem puterea și demnitatea de a pune piciorul în prag?

Nu știu încă date despre trafic. Poate că specialiștii PSD au făcut studiul și au decis asta, deși m-aș mira. Oradea are o centură de toată frumuseațea pe patru benzi, iar Timișoarei i-ar fi suficientă una pe jumătate? Oameni buni, pentru Timișoara parcă toți lucrează cu curul. Chiar am ajuns miștoul tuturor cu investiții din astea după care plângem, iar dacă după ani de smiorcăială ni se aprobă, vom fi de acord cu orice, mai și pupăm mâna binefăcătorului. Haideți să comparăm utilitatea unei centuri Sud, care să lege Aradului-Calea Lugojului de Șagului, și o centură de Nord-Vest, care ar fi legat Calea Aradului, Calea Torontalului (drum european de Ungaria), Calea Jimboliei (drum european de Serbia) cu aceeași Cale a Șagului. Dar asta nu mai putem schimba, nici măcar n-am avut curajul să gândim așa ceva, tot pe ideea că e bine că se face, să nu mai supărăm zeii de la București.

Ce obiective avem pe traseul de Sud? Satisfacem legătura Aradului-Șagului, e adevărat, dar asta se putea face și pe nord. Dar pe unde mai trece centura sud? Ce artere „transcontinentale” mai traversează centura de sud dacă nu drumul Buziașului și drumul Girocului? E bine și așa. Să facem atunci centura Girocului după sala polivalentă a Girocului, mâine, stadion al Girocului, spital regional al Girocului, sediul Primăriei Timișoara tot la Giroc, tot ce se poate să ducem la Giroc, că acolo e viitorul pol de dezvoltare al orașului. Asta au descoperit pesediștii Grindeanu, Dobra și Toma.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

3 comentarii pentru acest articol

Dan a spus: (mai 5th, 2017 at 15:44 )

In 24 ore Pe ruta Timisoara- Resita circula 3650 autovehicole iar pe ruta TM- moravitza aprox 800 auto. Pt a se justifica realizarea unei infrastructuri pe 4 benzi de circulatie , cfm standardelor europene , trebuie sa circule 10000 auto/ 24 ore. Pina in 2024 nu este prognozat un astfel de trafic . Deci , este bine sa de finalizeze lucrarile care satisfac traficul actual si cel pe termin scurt si mediu iar ulterior , daca este cazul , sa se extinda infrastructura .

Dan pesedizdu' a spus: (mai 5th, 2017 at 17:37 )

Dane, ai o gindire de pesedizt retrograd. Ca sa extinzi o sosea existenta te costa mult mai mult decit sa o faci din start la 4 benzi. Dar asa-i daca gindesti pina la virful nasului si habar nu ai ce e aia perspectiva si eficienta.

blue a spus: (mai 11th, 2017 at 09:43 )

Dan, cam subtire logica ta. Parca ai fi de la PSD. Pe centura sud nu vor cuircula doar cei ce merg la Resita sau Moravita. De exemplu, toti cei din sudul orasului vor veni la Aeroport pe centura, cei din zona de est ce lucreaza sau au treaba in sudul orasului vor merge pe centura, etc. etc. .. Si uite asa se strang mult peste 10000 auto/24 h.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

European de lupte pe plajă va avea loc în Parcul Rozelor din Timişoara. Şi etapă de circuit mondial

După ce anul trecut în Parcul Rozelor au avut loc Europenele de volei pe plajă U23, şi în acest an, acelaşi loc cu multă simbolistică pentru timişoreni va fi în centrul atenţiei. Federația Română de Lupte va organiza în perioada 18-21 iulie 2024 Campionatul European de Lupte pe Plajă (U15, U17, U20) precum și etapa...
Citeşte tot articolul Citeste articolul European de lupte pe plajă va avea loc în Parcul Rozelor din Timişoara. Şi etapă de circuit mondial
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

La Timișoara se va desfășura o nouă ediție a Salonului Industrie Ușoare, una dedicată sărbătorilor pascale. Organizatorii au decis susținerea acestei ediții având în vedere succesul de care se bucură evenimentul în rândul publicului timișorean și la solicitarea expozanților tradiționali, urmând să aibă loc în perioada 24 – 28 aprilie, în organizarea Camerei de Comerț,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Zece fanfare, cinci scene, sute de alămuri! Emoții, nostalgie, atmosfera Banatului de altădată și o muzică irezistibilă, ce face inimile să tresalte, la Festivalul Fanfarelor. Cea de-a 36-a ediție a festivalului se va desfășura în Duminica Floriilor, 28 aprilie 2024, de la ora 16:00, în cinci locații din Timișoara. Zece redutabile formații muzicale vor anima...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un festival unic şi de tradiţie ajunge la a 36-a ediţie! Haideţi să ascultaţi fanfarele
Vineri, Primăria Timișoara a anunțat că va penaliza societatea care se ocupă de extinderea Școlii Generale nr. 30. Suma este una semnificativă, de 2,7 milioane de lei, De asemenea, a mai anunțat că a reziliat contractul cu respectiva firmă, iar primarul Dominic Fritz spune că respectiva firmă ar fi refuzat să termine lucrările în timpul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara intră în conflict cu firma care extinde Generală 30. Se lansează acuzații de intervenții … electorale
Lanțul acuzațiilor și contraacuzațiilor pe tema stadionului continuă, după ce Alin Nica l-a acuzat, dimineața, pe Alfred Simonis că ar bloca deliberat procedura pentru proiectul noului stadion al Timișoarei. Cel acuzat reacționează și transmite că Nica nu se pricepe, că, de fapt, el ar fi trebuit să ceară hotărâre de guvern pentru demolare. ”Am luat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Simonis îi dă replica lui Nica, pe tema stadionului: E rău intenționat și nu se pricepe
Mai puţin până la o nouă ediţie a unui concurs apreciat. Peste 500 de iubitori ai pedalării, de toate vârstele, s-au înscris la cea de-a III-a ediție a competiției cicliste Poli Bike Challenge, eveniment organizat de Universitatea Politehnica Timișoara împreună cu Asociația Club Sportiv Velocitas, susținut de parteneri din mediul privat. Cursa ciclistă, care se...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ciclişti din toată ţara îşi dau întâlnite la cea de-a III-a ediție a Poli Bike Challenge
Alin Nica, actualul președinte al Consiliului Județean Timiș, candidat pentru un nou mandat, spune că modul în care guvernul lucrează cu investiția pentru noul stadion al Timișoarei transformă acest obiectiv în mită electorală. Conform celor spuse de acesta, proiectul și hotărârea de guvern prin care se aprobă indicatorii tehnico-economici au fost ținute deliberat la sertar,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nica acuză PSD că șantajează Timișoara cu noul stadion, pentru voturi: ”Suntem martorii unui trafic de influență pentru blocarea acestui stadion”
Vicepreședintele în funcție al Consiliului Județean Timiș, Cristian Moș, plecat pe un drum diferit de cel al USR Timiș spune că nu a primit încă nicio înștiințare oficială referitoare la retragerea atribuțiilor pe care le avea în cadrul instituției. Spune că își va da demisia din funcție, așa cum i-a cerut Alin Nica, dar aceasta...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Cristian Moș acceptă să își dea demisia din funcția de vicepreședinte CJT, dar după demisia lui Nica. Acesta îi răspunde
Prim-divizionara de volei din Lugoj rămâne şi în continuare o echipă europeană. Bănățencele au câștigat și al doilea meci cu CSM București și termină sezonul pe locul 5. Au fost două seturi rapide pentru gazde, după care oaspetele au dat semne că pot reveni. În cele din urmă, Lugojul a pus capăt partidei în patru...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Lugojul prinde locul 5 şi astfel avionul de Europa
Piața muncii este una dinamică, noi meserii apărând și dispărând periodic. Progresul tehnologic este cel mai mare generator de job-uri care nu existau la începutul anilor 2000, gambling-ul este unul dintre domeniile în care influența noului este ușor detectabilă. Din 1996, atunci când a fost lansat primul cazinou online, și până în 2024, lumea distracției...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dealer la Live Casino: Una dintre cele mai bine cotate noi meserii din România
Pentru prima dată în istorie, Primăria Dumbrăviţa a accesat un proiect european destinat drumurilor. Este vorba de un milion de euro cu care se vor asfalta primii cinci kilometri de străzi cu bani europeni.  “Unii știu să vorbească despre fonduri europene. Eu și echipa mea ne pricepem să le atragem și să implementăm proiecte. Proiecte...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primul proiect european pentru drumuri la Dumbrăviţa. Vor fi asfaltaţi primii 5 kilometri cu bani europeni
Top