Nu stie cand e gata A1, dar Tudose promite o noua autostrada de la Bucuresti la Timisoara

Cu 24 kilometri de autostradă recepționați în 2017, premierul Mihai Tudose anunță planuri mărețe pentru șoferii din România. Inclusiv o autostradă care să plece de la București și să ajungă la Timișoara, prin Caraș-Severin. Între timp, nu se știe exact când se va putea merge șnur de la Timișoara la Deva, pe A1.

Primul ministru Mihai Tudose anunță mai multe autostrăzi, pentru „a scoate România din zona în care a fost în ultimii 27 de ani”. Iată mărețele planuri prezentate într-o emisiune televizată: „O autostradă de la Ungheni-Iaşi pe Valea Oituzului până la Braşov şi de acolo să se conecteze cu restul, să putem ieşi din ţară pe acel traseu sau să ajungem la Bucureşti. Un drum rapid, în primă fază, sau o autostradă, să vedem cum închidem negocierile, care să plece din nordul ţării, de la Suceava, să ajungă la Focşani şi de acolo să se ducă spre Buzău şi Bucureşti. O parte. Şi o parte de la Focşani spre Constanţa şi Tulcea pe noul pod de la Brăila-Măcin”. Premierul a vorbit și de o nouă autostradă care să lege Bucureștiul de vestul României, dar care să traverseze sudul țării, pe la Craiova și, ulterior, prin Caraș-Severin. „O autostradă despre care nu s-a vorbit şi pe care noi vrem s-o facem, care să plece din Bucureşti, să meargă prin sud, prin Craiova, pe la Caraş, şi să se închidă spre Timişoara, fiindcă şi la sud de Carpaţi, ghiciţi ce e, tot ţara noastră este”, a declarat Tudose.

Când se vor și întâmpla toate astea? Evident, nu se știe. „Toate acestea sunt discutate cu BERD, cu Banca Mondială şi ne apucăm de treabă. Am vorbit şi la Bruxelles, au fost colegii mei, au vorbit, o să mergem şi noi să vorbim cu domnul preşedinte Juncker şi să ne apucăm să le implementăm. Este vorba de 10 miliarde. Între timp să continue şi să începem anul acesta efectiv Braşov-Bucureşti, să fie gata adică şi Braşov-Ploieşti, legat de ce avem acum şi terminarea capătului acesta de autostradă de la Bucureşti la Ploieşti. Asta în domeniul infrastructurii şi vorbesc numai de infrastructură rutieră”, a completat premierul României.

Cândva, în planurile administrației centrale figura așa-numita Autostradă Sud A6. Aceasta a fost propusă încă din 2004, pe traseul București – Alexandria – Craiova – Calafat, cu extindere spre Drobeta Turnu Severin – Lugoj, pentru joncțiunea cu Autostrada A1, pe traseul Lugoj – Timișoara – Arad – Nădlac. Au fost făcuți exact 11 kilometri, care asigură legătura între centura Lugojului și A1, după care s-a renunțat la proiect, autostrada transformându-se în drum expres și apărând ca atare în Masterplanul General de Transporturi. Această șosea, estimată la un cost de 1,3 miliarde de euro și care ar urma să traverseze Munții Banatului, avea un orizont de realizare anii 2025-2032.

În 2017, CNAIR a recepţionat exact 24 kilometri de autostradă. „În 2018 pot fi finalizați 83,587 km (21,15 km sunt, de fapt, gata din acest an) din care, realist vorbind, putem folosi doar 63 km, restul fiind «muzee» (…) Lotul 3 din Autostrada A10 Sebeş-Turda (12,45 km) este gata din 27.11.2017, însă CNAIR a căutat nod în papură constructorului și, invocând noul Regulament de Recepție, nu a deschis în 2017 acest tronson, urmând să fie dat în circulație după 9 ianuarie. La 01.11.2017 s-a finalizat și lotul Gilău-Nădășelu (8,7 km) și chiar a fost recepționat de CNAIR, însă nu poate fi folosit, pentru că nu avem construit viaductul Gilău (un ciot lung de 0,766 km) care să îl lege de restul Autostrăzii Transilvania (…) La finalul iernii sau cel mai târziu în primăvară, sperăm să fie deschis lotul 4 din A10 Sebeş-Turda (16,3 km), unde au apărut probleme tehnice (alunecarea masivă), iar CNAIR nu și-a asumat deschiderea în 2017, chiar dacă aliniamentul autostrăzii ar fi putut să fie gata (…) Cel mai lung tronson care poate fi inaugurat în 2018 este lotul 3 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva (21,141 km). Însă acesta este blocat total de incompetență și fugă de răspundere, CNAIR nerecunoscând semi-nodul Holdea și al doilea ecoduct, pentru care s-au emis autorizații de construire (…) În prima parte a anului pot fi terminați 4,030 km din lotul 2 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva, între nod Margina și limita cu secțiunea E, însă acest tronson va fi doar un alt «muzeu», pentru că nu poate fi deschis circulației (nu are un nod în est)”, au inventariat cei de la Pro Infrastructură situația reală din teren. În rest, pe premierul Mihai Tudose nu-l doare gura să promită.

Autor
Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

1 comentariu pentru acest articol

Cristi Nemilosul a spus: (ianuarie 11th, 2018 at 10:52 )

Pai e autostrada Timisoara – Bucuresti aproape gata.
Timisoara Budapesta Belgrad Skopie Salonik Istanbul Varna Constanta Bucuresti

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Ovidiu Drăgănescu îl acuză pe primarul Fritz de prezentări false în lupta cu clanuri imaginare

Subprefectul PNL de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, îl acuză pe primarul Dominic Fritz, că dezinformează, realizând prezentări false despre strada Cezar, cea despre care primarul spune că a recuperat-o pentru oraș de la clanuri imobiliare. Nu e niciun clan, actuala configurație există din anii 50 și a fost făcută de Miliție, care deținea imobilele în administrare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ovidiu Drăgănescu îl acuză pe primarul Fritz de prezentări false în lupta cu clanuri imaginare
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Victorie dramatică, dar atât de necesară. Lugojul, la un pas de cupele europene

Prim-divizionara de volei feminin CSM Lugoj a câştigat dramatic prima partidă pentru locul 5 în fața celor de la CSM București. S-a păstrat tradiția scorului din meciurile disputate în sezonul regulat: 3-2! CSM București a trecut peste o mare șansă. A condus cu 1-0 și 2-1 la seturi, iar apoi în decisiv a avut 10-5...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Victorie dramatică, dar atât de necesară. Lugojul, la un pas de cupele europene
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

La Timișoara se va desfășura o nouă ediție a Salonului Industrie Ușoare, una dedicată sărbătorilor pascale. Organizatorii au decis susținerea acestei ediții având în vedere succesul de care se bucură evenimentul în rândul publicului timișorean și la solicitarea expozanților tradiționali, urmând să aibă loc în perioada 24 – 28 aprilie, în organizarea Camerei de Comerț,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Se pregătește o nouă ediție a Salonului Industriei Ușoare, dedicată sărbătorilor pascale

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Iepurașul de Paște a început pregătirile din timp, iar în Iulius Town deja și-a instalat tradiționalul Labirint și îi așteaptă pe cei mici la cel mai dulce egg-hunt, dar și la sesiuni foto. După întâlnirea cu Iepurașul, sunteți invitați la o plimbare prin era Paleolitică, la expoziția cu dinozauri gigant și monștri marini uriași. Surprizele...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Iulius Town îi invită pe cei mici la egg-hunt cu premii dulci, întâlniri cu Iepurașul de Paște, dar și să descopere alte surprize la expoziția cu dinozauri gigant/Foto
Subprefectul PNL de Timiș, Ovidiu Drăgănescu, îl acuză pe primarul Dominic Fritz, că dezinformează, realizând prezentări false despre strada Cezar, cea despre care primarul spune că a recuperat-o pentru oraș de la clanuri imobiliare. Nu e niciun clan, actuala configurație există din anii 50 și a fost făcută de Miliție, care deținea imobilele în administrare,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ovidiu Drăgănescu îl acuză pe primarul Fritz de prezentări false în lupta cu clanuri imaginare
Proiectul de realizare a studiului de fezabilitate pentru campusul de învățământ dual care se va ridica la Timișoara a fost semnat de primărie cu societatea timișoreană care a câștigat contractul. Investiția este făcută cu finanțare prin PNRR. Primăria pune la dispoziție un teren de trei hectare în Calea Buziașului, va realiza construcția și va asigura...
Citeşte tot articolul Citeste articolul A fost semnat contractul de proiectare faza SF pentru viitorul campus pentru învățământ dual Timișoara
Preşedintele CJ Timiş, Alin Nica, a decis să-i retragă lui Cristian Moş toate atribuțiile pe care le are în funcția de vicepreședinte al Consiliului Judeţean. Reacţia vine după ce Moş a anunţat că va candida la Primăria Timişoara, atacând totodată tandemul Aliana Dreapta Unită, Dominic Fritz – Alin Nica. Candidat pentru un nou mandat la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Alin Nica i-a retras lui Cristian Moş toate atribuțiile pe care le are în funcția de vicepreședinte al CJ Timiş
Viitorul stadion care ar urma să fie ridicat la Timișoara, de Compania Națională de Investiții (CNI), ar urma să aibă indicatorii tehnico-economici aprobați în următoarea ședință de guvern. Mai mult, dorința liderilor locali politici este ca această ședință să aibă loc chiar la Timișoara, într-un gest simbolic. Conform celor de la PSD Timiș, Hotărârea de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Ședința guvernului, susținută la Timișoara? Se aprobă indicatorii tehnico-economici pentru noul stadion al Timișoarei
Primăria Timișoara anunță că a recuperat o stradă care asigura o legătură între bulevardul Loga și Parcul Copiilor. Aceasta ar fi fost acaparată de proprietarii a două vile din zona respectivă, care ar fi ridicat acolo garduri și construcții ilegale. Acum, au fost emise documentele necesare pentru a demola construcțiile respective. Respectiva stradă ar avea...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O stradă pietonală din zona centrală a Timișoarei, închisă accesului public de clanuri imobiliare, va fi redată circulației publice/Foto
Dominic Fritz afirmă că fostul preşedinte al USR Timiş, Cristian Moş, a fost sedus sau chiar şantajat de PSD şi Nicolae Robu pentru a se înscrie în lupta pentru scaunul de primar al Timişoarei. Primarul Timişoarei mai spune că singura misiune a lui Cristian Moș este să saboteze proiectul de continuitate europeană a Timișoarei. Dominic...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz despre candidatura lui Cristian Moş la Primăria Timişoara: “În realitate a fost șantajat sau sedus de tandemul PSD-Robu”
Top