Trotuar sau pista de biciclete? Pe strada Popa Șapcă, pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe 2 metri

A costat peste 6 milioane de euro, a durat 2 ani, stă să fie inaugurată, dar una dintre promisiuni a fost încălcată. Strada Popa Șapcă are de acum 4 benzi de circulație, însă pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe trotuarele de 2 metri lățime, deși fusese anunțat altceva. Sau, dacă este să ne luăm după indicatoare, poate că pietonii sunt excluși… UPDATE: Primarul Nicolae Robu spune că nu era loc de pistă separată și crede că „trebuie să prevaleze rațiunea”.

Amenajarea de la Popa Șapcă este, în sfârșit, gata și va fi deschisă peste două zile, așa cum a anunțat deja primarul Nicolae Robu. Ea a fost executată de asocierea SC Sylc Cons Trans SRL, SC Tableros y Puentes SA și SC Petrucco SA, la un preț de 28,4 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform declarațiilor făcute de la bun început de edilul șef, la finalul lucrărilor, strada Popa Șapcă va avea, la finalul lucrărilor, patru benzi, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare moderne, urmând să fie extins și Bd. Antenei. Iată ce spune Robu, în mai 2016: „Lucrarea este complexă și foarte, foarte importantă pentru orașul nostru. Aici avem unul dintre cele mai importante puncte de strangulare a traficului și, evident, în momentul în care pasajul va fi dat în funcțiune, se va circula mult mai lejer. Nu avem în prezent nici trotuare civilizate, nici piste de biciclete. Vom rezolva cu ocazia acestei lucrări absolut toate problemele și, dincolo de funcționalitatea care va fi la cu totul alt nivel, și aspectul urban va fi altul. Orașul va arăta mai modern, mai frumos”.

Realitatea din teren îl contrazice însă, cel puțin în ceea ce privește pistele de biciclete și trotuarele. Nici de această dată, la o amenajare făcută de la 0, proiectanții nu au ținut cont de tot mai numeroasa comunitate pe două roți din Timișoara. S-a decis, astfel, desenarea pistei de biciclete pe un trotuar foarte îngust, într-o zonă foarte circulată, unde, foarte probabil, bicicliștii și pietonii se vor deranja reciproc. Luni, 28 mai, bicicliștii sunt invitați la un eveniment chiar pe strada cu pricina. „Administrația locală din Timișoara în continuare nu consideră că bicicleta este un mijloc de transport. Luni, de la ora 18, ne adunăm pe strada Popa Șapcă. Constant ni se promite că infrastructura velo este pe lista de priorități, dar în practică bicicliștii sunt înghesuiți pe un troturar de 2m într-o zonă unde carosabilul putea să ne acomodeze cu brio pe toți. Nu, nu contăm pentru administrația locală! Este nevoie să ne facem văzuți și auziți – ne vedem luni, de la ora 18, pe Popa Șapcă, în număr cât mai mare”, sună invitația făcută pe Facebook.

În calitate de biciclist e extrem de dificil să respecți legea în Timișoara. Aș prefera să văd că se încurajează mersul pe bicicletă, că părinții își pot duce copii la școală în siguranță pe bicicletă, că fan courier livrează cu cargo bike-uri, că poți folosi bicicleta fără să fi pus în pericol și să pui în pericol simpli pietoni de pe trotuar. Te-ai gândit cum vei circula cu bicicleta pe trotuarul plin de pietoni sau cum vei evita oamenii care ies din casele de lângă trotuar? Nu vom avea un oraș mai sigur și mai curat dacă nu începem să gândim, ci vom continua să ne separăm în cete șoferi, bicicliști, pietoni… Respectul îl oferi apoi îl ceri.
Biciclist din Timișoara

Pe de altă parte, la ce indicator rutier este „plantat” la capătul trotuarului, s-ar putea deduce că, de fapt, acela nu este un trotuar, ci o pistă de biciclete…
UPDATE: Primarul Nicolae Robu le răspunde bicicliștilor, făcând apel la rațiune și la bună înțelegere. Sfatul edilului este ca pietonii și cei pe două roți să împartă trotuarul, pentru că nu exista destul loc pentru crearea unei piste speciale de biciclete.
„Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, «îi nemulțumește profund pe bicicliști». Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete. Adresez întrebările:
1. Ar fi renunțat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?
2. Ar fi renunțat cineva la locurile de parcare și-așa departe de a fi suficiente?
3. Ar fi renunțat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeața conexă?
4. Ar fi renunțat cineva fie la aleea pietonală, fie la pista de biciclete?
Presupun că răspunsul oricui este NU la toate cele 4 întrebări. Și-atunci, inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut”, a notat Robu. Primarul Timișoarei mai crede că este vorba despre „o nouă mare realizare a orașului nostru”, care reprezintă „un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui”. Convingerea lui este că, „în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Alex a spus: (mai 27th, 2018 at 11:50 )

Asa-i cand lucrarile sunt facute cu spaga. Sunt facute prost. Sau, daca zice ca n-a luat nimic, inseamna ca e de o incompetenta colosala. Astept sa vad cine va zice ca sunt vinovatii. Intotdeauna altii, nu el.

Sagarmatha a spus: (mai 27th, 2018 at 21:01 )

Dacă nu era șpagă, cum spui, unde era loc pentru piste de biciclete? Unii vorbesc să nu tacă, doar sunt români!

manuel a spus: (mai 28th, 2018 at 07:39 )

Toate bune pana vom ajunge la maşina roşie. Acolo cum vom proceda?

Alex a spus: (mai 28th, 2018 at 11:59 )

Apropo de vorbit ca sa nu taca, Sagarmatha:

1. Indicatorul de pe trotuar e gresit, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie
2. Marcajele din intersectie sunt gresite, nu corespund niciunui standard din lege, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie.
3. Toate, dar ABSOLUT TOATE studiile de urbanism din ultimii 20 de ani spun asa: faci benzi de masini, vin masini. Faci benzi de biciclete, vin biciclete. Adica alegi ce vrei sa incurajezi. Primarul nostru nu e conectat la noutati, el, ca si freza lui, traiesc in trecut, cand nu se gandea nimeni la poluare. Toate orasele moderne din Europa reduc numarul de benzi pentru masini si cresc numarul benzilor pentru biciclete. Du-te pana la Szeged daca nu ma crezi. Adica, daca pana si la Szeged se poate….

E cu smecherie gandita treaba asta, si cu mult cinism. Biciclistii, fata de soferi, sunt mai putini, adica mai putine voturi. Unu la mana, doi la mana e mai scump sa torni asfalt pentru masini decat pentru biciclete, fundatii mai groase etc. Adica un comision mai mare. Plus ca la biciclete nu trebuie reasfaltat asa des, ca nu e presiune pe asfalt ca la masini.

Primarul asta, in loc sa pregateasca orasul pentru un viitor cat mai nepoluant, sa incurajeze prin investitii de calitate mobilitatea urbana fara poluare, viseaza numai sosele late.

RATT e praf si pulbere. Asa regie ineficienta si „condusa” in bataie de joc cred ca nici in Coreea de Nord nu este. E pur si simplu revoltator cat de mult isi bat joc de banii nostri acolo. Si cu toate astea, l-a lasat pe ala bine merci ani si ani de zile.

Deci transport public nu se ingrijeste sa avem, ca doar ASA SE REDUCE AGLOMERATIA PE SOSELE PESTE TOT IN FUCKING LUMEA CIVILIZATA, NUMAI IN TIMISOARA AVEM UN PAPAGAL VOPSIT CARE CREDE CA PACALESTE LUMEA. Te-o vota lumea, Robu, din lipsa de alternativa, dar respect nu mai ai, de aia fii sigur. Si eu te-am votat de 2 ori, dar la urmatoarea tura te-ai lins pe bot de votul meu.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Turcii de la Bozankaya s-au apucat de asamblat noile tramvaie galbene ale Timișoarei/VIDEO

Dorința actualei administrații a Timișoarei, de a avea tramvaie noi, dar vopsite în galben și nu în violet a devenit realitate. Deocamdată doar la uzina Bozankaya din Turcia, acolo unde a început construcția următorului lot de 17 tramvaie noi, care vor circula pe șinele orașului. E confirmat, tramvaiele care vor ajunge în noul lot la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Turcii de la Bozankaya s-au apucat de asamblat noile tramvaie galbene ale Timișoarei/VIDEO
Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

Nicolae Robu și-a prezentat viziunea cu care vrea să redevină primar la Timișoara

Sâmbătă a fost rândul fostului primar, Nicolae Robu, acum reprezentantul a două partide, PNL și PSD, să își prezinte viziunea cu care vrea să obțină un al treilea mandat de primar al Timișoarei. Cu multe proiecte pe care le dorea în precedentele mandate, cu unele ”reparații” prin care să se revină la modul de guvernare...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Nicolae Robu și-a prezentat viziunea cu care vrea să redevină primar la Timișoara
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Obiectiv îndeplinit la Cluj. Victorie cu bonus ofensiv pentru SCM USV Timișoara

Prim-divizionara de rugby SCM USV Timișoara și-a confirmat statutul de favorită în etapa a doua a campionatului și s-a impus conform așteptărilor cu 45-10, pe terenul echipei U Elbi Cluj. Nu a fost însă un meci extrem de spectaculos, fragmentări, multe greșeli de ambele părți, indisciplina, făcându-și simțite prezența din plin. Chiar dacă a deschis...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Obiectiv îndeplinit la Cluj. Victorie cu bonus ofensiv pentru SCM USV Timișoara
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

Au apărut primele utilaje speciale pe șantierul tronsonului lipsă din A1, dintre Margina și Holdea/FOTO

UMB a început să își aducă utilajele de forare a tunelurilor de pe șantierul celor zece kilometri lipsă din autostrada A1, dintre Margina și Holdea. Aceasta chiar dacă încă nu a fost emisă autorizația de construire, din diferite motive birocratice. O serie de imagini realizate de unul dintre user-ii forumului peundemerg.ro arată că grupul românesc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au apărut primele utilaje speciale pe șantierul tronsonului lipsă din A1, dintre Margina și Holdea/FOTO

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Prim-divizionara de rugby SCM USV Timișoara și-a confirmat statutul de favorită în etapa a doua a campionatului și s-a impus conform așteptărilor cu 45-10, pe terenul echipei U Elbi Cluj. Nu a fost însă un meci extrem de spectaculos, fragmentări, multe greșeli de ambele părți, indisciplina, făcându-și simțite prezența din plin. Chiar dacă a deschis...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Obiectiv îndeplinit la Cluj. Victorie cu bonus ofensiv pentru SCM USV Timișoara
Dorința actualei administrații a Timișoarei, de a avea tramvaie noi, dar vopsite în galben și nu în violet a devenit realitate. Deocamdată doar la uzina Bozankaya din Turcia, acolo unde a început construcția următorului lot de 17 tramvaie noi, care vor circula pe șinele orașului. E confirmat, tramvaiele care vor ajunge în noul lot la...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Turcii de la Bozankaya s-au apucat de asamblat noile tramvaie galbene ale Timișoarei/VIDEO
UMB a început să își aducă utilajele de forare a tunelurilor de pe șantierul celor zece kilometri lipsă din autostrada A1, dintre Margina și Holdea. Aceasta chiar dacă încă nu a fost emisă autorizația de construire, din diferite motive birocratice. O serie de imagini realizate de unul dintre user-ii forumului peundemerg.ro arată că grupul românesc...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Au apărut primele utilaje speciale pe șantierul tronsonului lipsă din A1, dintre Margina și Holdea/FOTO
Joi, 25 aprilie, săptămânala şedinţă a Guvernului României va avea loc la Timişoara. Cu această ocazie se va da Hotărârea de Guvern privind aprobarea indicatorilor tehnico-economici pentru noul stadion Dan Păltinișanu. Cu aceeaşi ocazie se va da o HG privind deschiderea punctului de frontieră cu Ungaria de la Beba Veche. De la Doha la Timişoara....
Citeşte tot articolul Citeste articolul Guvernul României se mută saptămâna viitoare la Timişoara. Pe lângă HG pentru stadionul, se va da undă verde deschiderii punctului de frontieră de la Beba Veche
Zece fanfare, cinci scene, sute de alămuri! Emoții, nostalgie, atmosfera Banatului de altădată și o muzică irezistibilă, ce face inimile să tresalte, la Festivalul Fanfarelor. Cea de-a 36-a ediție a festivalului se va desfășura în Duminica Floriilor, 28 aprilie 2024, de la ora 16:00, în cinci locații din Timișoara. Zece redutabile formații muzicale vor anima...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un festival unic şi de tradiţie ajunge la a 36-a ediţie! Haideţi să ascultaţi fanfarele
Vineri, Primăria Timișoara a anunțat că va penaliza societatea care se ocupă de extinderea Școlii Generale nr. 30. Suma este una semnificativă, de 2,7 milioane de lei, De asemenea, a mai anunțat că a reziliat contractul cu respectiva firmă, iar primarul Dominic Fritz spune că respectiva firmă ar fi refuzat să termine lucrările în timpul...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Primăria Timișoara intră în conflict cu firma care extinde Generală 30. Se lansează acuzații de intervenții … electorale
Lanțul acuzațiilor și contraacuzațiilor pe tema stadionului continuă, după ce Alin Nica l-a acuzat, dimineața, pe Alfred Simonis că ar bloca deliberat procedura pentru proiectul noului stadion al Timișoarei. Cel acuzat reacționează și transmite că Nica nu se pricepe, că, de fapt, el ar fi trebuit să ceară hotărâre de guvern pentru demolare. ”Am luat...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Simonis îi dă replica lui Nica, pe tema stadionului: E rău intenționat și nu se pricepe
Top