Trotuar sau pista de biciclete? Pe strada Popa Șapcă, pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe 2 metri

A costat peste 6 milioane de euro, a durat 2 ani, stă să fie inaugurată, dar una dintre promisiuni a fost încălcată. Strada Popa Șapcă are de acum 4 benzi de circulație, însă pietonii și bicicliștii se vor înghesui pe trotuarele de 2 metri lățime, deși fusese anunțat altceva. Sau, dacă este să ne luăm după indicatoare, poate că pietonii sunt excluși… UPDATE: Primarul Nicolae Robu spune că nu era loc de pistă separată și crede că „trebuie să prevaleze rațiunea”.

Amenajarea de la Popa Șapcă este, în sfârșit, gata și va fi deschisă peste două zile, așa cum a anunțat deja primarul Nicolae Robu. Ea a fost executată de asocierea SC Sylc Cons Trans SRL, SC Tableros y Puentes SA și SC Petrucco SA, la un preț de 28,4 milioane de lei, cu tot cu TVA. Conform declarațiilor făcute de la bun început de edilul șef, la finalul lucrărilor, strada Popa Șapcă va avea, la finalul lucrărilor, patru benzi, câte două pe sens, dar și piste de biciclete și trotuare moderne, urmând să fie extins și Bd. Antenei. Iată ce spune Robu, în mai 2016: „Lucrarea este complexă și foarte, foarte importantă pentru orașul nostru. Aici avem unul dintre cele mai importante puncte de strangulare a traficului și, evident, în momentul în care pasajul va fi dat în funcțiune, se va circula mult mai lejer. Nu avem în prezent nici trotuare civilizate, nici piste de biciclete. Vom rezolva cu ocazia acestei lucrări absolut toate problemele și, dincolo de funcționalitatea care va fi la cu totul alt nivel, și aspectul urban va fi altul. Orașul va arăta mai modern, mai frumos”.

Realitatea din teren îl contrazice însă, cel puțin în ceea ce privește pistele de biciclete și trotuarele. Nici de această dată, la o amenajare făcută de la 0, proiectanții nu au ținut cont de tot mai numeroasa comunitate pe două roți din Timișoara. S-a decis, astfel, desenarea pistei de biciclete pe un trotuar foarte îngust, într-o zonă foarte circulată, unde, foarte probabil, bicicliștii și pietonii se vor deranja reciproc. Luni, 28 mai, bicicliștii sunt invitați la un eveniment chiar pe strada cu pricina. „Administrația locală din Timișoara în continuare nu consideră că bicicleta este un mijloc de transport. Luni, de la ora 18, ne adunăm pe strada Popa Șapcă. Constant ni se promite că infrastructura velo este pe lista de priorități, dar în practică bicicliștii sunt înghesuiți pe un troturar de 2m într-o zonă unde carosabilul putea să ne acomodeze cu brio pe toți. Nu, nu contăm pentru administrația locală! Este nevoie să ne facem văzuți și auziți – ne vedem luni, de la ora 18, pe Popa Șapcă, în număr cât mai mare”, sună invitația făcută pe Facebook.

În calitate de biciclist e extrem de dificil să respecți legea în Timișoara. Aș prefera să văd că se încurajează mersul pe bicicletă, că părinții își pot duce copii la școală în siguranță pe bicicletă, că fan courier livrează cu cargo bike-uri, că poți folosi bicicleta fără să fi pus în pericol și să pui în pericol simpli pietoni de pe trotuar. Te-ai gândit cum vei circula cu bicicleta pe trotuarul plin de pietoni sau cum vei evita oamenii care ies din casele de lângă trotuar? Nu vom avea un oraș mai sigur și mai curat dacă nu începem să gândim, ci vom continua să ne separăm în cete șoferi, bicicliști, pietoni… Respectul îl oferi apoi îl ceri.
Biciclist din Timișoara

Pe de altă parte, la ce indicator rutier este „plantat” la capătul trotuarului, s-ar putea deduce că, de fapt, acela nu este un trotuar, ci o pistă de biciclete…
UPDATE: Primarul Nicolae Robu le răspunde bicicliștilor, făcând apel la rațiune și la bună înțelegere. Sfatul edilului este ca pietonii și cei pe două roți să împartă trotuarul, pentru că nu exista destul loc pentru crearea unei piste speciale de biciclete.
„Aflu că ceea ce va reprezenta o bucurie pentru 60.000 de șoferi pe zi -noul pasaj Popa Șapcă, nou 100%!- și amenajările conexe, «îi nemulțumește profund pe bicicliști». Să fiu corect înțeles: eu sunt alături de bicicliști în doleanța lor legitimă de a avea piste dedicate cât mai bune și cât mai multe, cum sunt alături de toți ceilalți cetățeni ai orașului, fiecare categorie cu propriile doleanțe, la fel de legitime și ele. În tot și-n toate, însă, trebuie să prevaleze rațiunea. Punctual: ecartul stradal al străzii Popa Șapcă este un dat, el e atâta cât e și pe el trebuie să ne pliem! Eu cred că, în condițiile date, oricine ar fi realizat ce am realizat și noi: 4 benzi auto, locuri de parcare, aliniamente de copaci și o pistă bifuncțională, în regim «space sharing» -alee pietonală+pistă de biciclete. Adresez întrebările:
1. Ar fi renunțat cineva la vreuna din cele 4 benzi auto?
2. Ar fi renunțat cineva la locurile de parcare și-așa departe de a fi suficiente?
3. Ar fi renunțat cineva la aliniamentele de copaci cu verdeața conexă?
4. Ar fi renunțat cineva fie la aleea pietonală, fie la pista de biciclete?
Presupun că răspunsul oricui este NU la toate cele 4 întrebări. Și-atunci, inevitabil, bicicliștii și pietonii trebuie să partajeze spațiul de 1.80-2.00 m, civilizat, respectându-se reciproc. Lucru deloc greu, câtă vreme fluxul pietonal în zonă este unul de nivel scăzut, chiar foarte scăzut”, a notat Robu. Primarul Timișoarei mai crede că este vorba despre „o nouă mare realizare a orașului nostru”, care reprezintă „un nou mare salt în modernitatea, funcționalitatea și frumusețea lui”. Convingerea lui este că, „în 5 ani, când sutele de castani plantați pe cele două aliniamente vor fi mari, și cei ce acum înjură vor admira această stradă -acest bulevard, de fapt!- și vor fi mândri că orașul lor are așa ceva!”.

Redacția deBanat.ro nu-și asumă responsabilitatea pentru comentariile postate de utilizatori.

Comentarii prin facebook

Scrie un comentariu

4 comentarii pentru acest articol

Alex a spus: (mai 27th, 2018 at 11:50 )

Asa-i cand lucrarile sunt facute cu spaga. Sunt facute prost. Sau, daca zice ca n-a luat nimic, inseamna ca e de o incompetenta colosala. Astept sa vad cine va zice ca sunt vinovatii. Intotdeauna altii, nu el.

Sagarmatha a spus: (mai 27th, 2018 at 21:01 )

Dacă nu era șpagă, cum spui, unde era loc pentru piste de biciclete? Unii vorbesc să nu tacă, doar sunt români!

manuel a spus: (mai 28th, 2018 at 07:39 )

Toate bune pana vom ajunge la maşina roşie. Acolo cum vom proceda?

Alex a spus: (mai 28th, 2018 at 11:59 )

Apropo de vorbit ca sa nu taca, Sagarmatha:

1. Indicatorul de pe trotuar e gresit, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie
2. Marcajele din intersectie sunt gresite, nu corespund niciunui standard din lege, deci n-a verificat nimeni lucrarea cum trebuie.
3. Toate, dar ABSOLUT TOATE studiile de urbanism din ultimii 20 de ani spun asa: faci benzi de masini, vin masini. Faci benzi de biciclete, vin biciclete. Adica alegi ce vrei sa incurajezi. Primarul nostru nu e conectat la noutati, el, ca si freza lui, traiesc in trecut, cand nu se gandea nimeni la poluare. Toate orasele moderne din Europa reduc numarul de benzi pentru masini si cresc numarul benzilor pentru biciclete. Du-te pana la Szeged daca nu ma crezi. Adica, daca pana si la Szeged se poate….

E cu smecherie gandita treaba asta, si cu mult cinism. Biciclistii, fata de soferi, sunt mai putini, adica mai putine voturi. Unu la mana, doi la mana e mai scump sa torni asfalt pentru masini decat pentru biciclete, fundatii mai groase etc. Adica un comision mai mare. Plus ca la biciclete nu trebuie reasfaltat asa des, ca nu e presiune pe asfalt ca la masini.

Primarul asta, in loc sa pregateasca orasul pentru un viitor cat mai nepoluant, sa incurajeze prin investitii de calitate mobilitatea urbana fara poluare, viseaza numai sosele late.

RATT e praf si pulbere. Asa regie ineficienta si „condusa” in bataie de joc cred ca nici in Coreea de Nord nu este. E pur si simplu revoltator cat de mult isi bat joc de banii nostri acolo. Si cu toate astea, l-a lasat pe ala bine merci ani si ani de zile.

Deci transport public nu se ingrijeste sa avem, ca doar ASA SE REDUCE AGLOMERATIA PE SOSELE PESTE TOT IN FUCKING LUMEA CIVILIZATA, NUMAI IN TIMISOARA AVEM UN PAPAGAL VOPSIT CARE CREDE CA PACALESTE LUMEA. Te-o vota lumea, Robu, din lipsa de alternativa, dar respect nu mai ai, de aia fii sigur. Si eu te-am votat de 2 ori, dar la urmatoarea tura te-ai lins pe bot de votul meu.

* Nume
* Email
Website
Mesajul tau:
Campurile notate cu * sunt obligatorii

Articole asemănătoare

Cele mai citite articole


L'architect du beaute

Administratie vezi arhiva Administratie

Fidelity by Iulius Mall

Politica vezi arhiva Politica

sorin predescu

Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău

Sorin Predescu, Directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș, i-a făcut o caracterizare pe Facebook fostului primar Nicolae Robu:  lipsă de caracter și satisfacție în a face rău. “N-am chef să râdă toată țara de noi că l-am ales primar pe Robu, n-am chef să le explic la copii că asta e, a fi ridicol și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău
isho.ro

Sport vezi arhiva Sport

Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit

Este una din cele mai apreciate persoane din lumea fitness-ului bănăţean. Antrenoare personală cu stil şi legendă naţională în crossfit. Vorbim despre Antonia Andreea Maliţa, sportivă pur-sânge. „De loc sunt din Reșița sau cum îl mai știu unii ”satul cu tramvaie”, locul acela prin care treci să mergi la Văliug. Am practicat sportul de mică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit
Muzeul National al Banatului

Social vezi arhiva Social

dermaskin-orizontal
gauss-topografie-timisoara_728x90px

Economic vezi arhiva Economic

O importată companie din domeniul automotive a deschis la Timișoara cel mai mare centru de testare și validare/Foto

Una dintre principalele companii din domeniul automotive a deschis la Timișoara o nouă locație, aici urmând să fie amplasat cel mai mare centru de testare și validare al companiei la nivel global. Specializată în sisteme de acces și autorizarea în condiții de siguranță a mașinii, compania a inaugurat un Laborator de testare al Centrului de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul O importată companie din domeniul automotive a deschis la Timișoara cel mai mare centru de testare și validare/Foto

Știri de ultima oră vezi arhiva Știri de ultima oră

Inspectoratul Teritorial al Poliției de Frontieră Timișoara a organizat miercuri, la Universitatea Ştiinţele Vieţii din Timişoara, o conferință de prezentare a proiectului „Climat mai sigur în zona de frontieră româno-sârbă.”. Proiectul este în valoare financiară de 13,8 milioane de euro , fiind cofinanțat de Uniunea Europeană cu 85% din total. La conferinţă au participat reprezentanți...
Citeşte tot articolul Citeste articolul „Climat mai sigur în zona de frontieră româno-sârbă”. Proiect transfrontalier de importanţă strategică, prezentat la Timişoara
Este una din cele mai apreciate persoane din lumea fitness-ului bănăţean. Antrenoare personală cu stil şi legendă naţională în crossfit. Vorbim despre Antonia Andreea Maliţa, sportivă pur-sânge. „De loc sunt din Reșița sau cum îl mai știu unii ”satul cu tramvaie”, locul acela prin care treci să mergi la Văliug. Am practicat sportul de mică...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Când un simplu hobby devine o pasiune adevărată şi apoi un stil de viaţă! Antonia Andreea Maliţa, campionă naţionala la crossfit
Sorin Predescu, Directorul Direcției Județene pentru Cultură Timiș, i-a făcut o caracterizare pe Facebook fostului primar Nicolae Robu:  lipsă de caracter și satisfacție în a face rău. “N-am chef să râdă toată țara de noi că l-am ales primar pe Robu, n-am chef să le explic la copii că asta e, a fi ridicol și...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un vechi liberal cheamă la vot împotriva lui Nicolae Robu: lipsă de caracter și satisfacție în a face rău
Comisia de selecție și evaluare constituită la nivelul Consiliului Județean Timiș a stabilit beneficiarii și proiectele din domeniul activității sportive, care vor fi finanțate din bugetul județului. Cea mai mare parte a cererilor au fost aprobate, câteva nu au întrunit punctajul și condițiile cerute. Suma totală acordată este de 3,250 milioane de lei, fiind stabilită...
Citeşte tot articolul Citeste articolul CJ Timiș a decis cum se împart banii pentru activități sportive
Peste două luni, Primăria Timișoara va putea pregăti licitația pentru desemnarea unei firme care să realizeze  Centrul de colectare separată a deșeurilor prin aport voluntar. Instituția a semnat contractul pentru proiectarea acestui centru, care va prelua 13 tipuri de deșeuri. Prin contract va fi elaborat studiul de fezabilitate (SF) și proiectul tehnic (PT), totodată se...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un pas mic pentru un proiect mare. Centrul de predare a deșeurilor, care va fi amenajat pe 2,5 hectare are proiectant
Primarul Dominic Fritz afirmă că, dacă pe vremea lui Nicolae Robu, societatea Colterm a fost căpuşată de clici de partid, acum funcționează pentru timişoreni. Fritz îi răspunde astfel fostului primar care, zilele trecute, a prezentat un grafic pe care l-a denumit “situaţia reală de la COLTERM”. Dominic Fritz afirmă că Nicolae Robu dezinformează din nou,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Dominic Fritz reacţionează: Pe vremea lui Robu Colterm a funcționat pentru a fi căpușat de clici de partid
De vineri, 19 aprilie, operele artiștilor români și islandezi realizate în cadrul proiectului de revitalizare a Conacului Mocioni vor fi expuse la Centrul Multifuncțional Bastion. Astfel, după trei săptămâni de expunere pe simezele din capitala Islandei, expoziția eveniment despre Conacul Mocioni revine acasă. Intitulată „Heritage of the past-Future of the Community”, expoziția cuprinde lucrări de...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Expoziția dedicată reabilitării Conacului Mocioni revine acasă, pe simeze la Centrul Multifuncțional Bastion/Foto
Din 29 aprilie devine efectiv funcțională obțiunea de a se rezolva online operațiunea de a obține o autorizație de construire, la Primăria Timișoara. Cei care vor depune primele trei astfel de cereri vor fi extrem de fericiți, primele trei solicitări depuse în format digital pentru obținerea autorizației de construire, vor fi operate cu prioritate, fără...
Citeşte tot articolul Citeste articolul La Timișoara devine funcțională rezolvarea online a cererilor pentru autorizația de construire. Primii trei solicitanți, tratați cu prioritate, fără taxe
Universitatea Politehnica Timișoara e pregătită de un nou eveniment în care practic îşi pregăteşze viitorul… Ziua Porţilor Deschise, rezervat viitorul studenţi. UPT a cultivat mereu o bună relație de colaborare cu elevii și cu școlile, organizând o serie de cursuri, concursuri și evenimente dedicate acestora, de la „Politehnica Timișoara – un pas spre viitorul tău!”,...
Citeşte tot articolul Citeste articolul Un eveniment aşteptat se apropie cu paşi repezi: Zilele Porților Deschise la UPT
Top