Cam într-o săptămână ar trebui să știm dacă vom avea sau nu semafoare în Piața Mărăști. Momentan se numără mașini și se analizează diverși parametri în ceea ce Primăria Timișoara a decis să fie prima turbo-girație din oraș. Semafoarele ar putea funcționa în regim de test peste câteva zile.
Traficul în Piața Mărăști a fost redeschis luni dimineață la ora 7. asta după ce, în ultimele săptămâni, zona s-a aflat în șantier, lucrările fiind începute astă-primăvară și puse în așteptare din cauza descărcării de sarcină arheologică. Primarul Nicolae Robu și-a informat prietenii virtuali despre „prima intersecție cu turbo-girație, unde totul funcționează excelent”. A fost făcută o bandă suplimentară în sensul giratoriu și au fost create, de asemenea, o bandă specială de virat la dreapta spre Calea Alexandru Ioan Cuza, de pe strada Oituz, respectiv una spre Spitalul Municipal, de pe Calea Alexandru Ioan Cuza.
Prima turbo-girație a apărut în Olanda, la începutul anilor 2000 și este na dintre cele mai interesante tendințe în ingineria civilă și planificarea traficului, în întreaga lume. Turbo-girațiile sunt, de fapt, sensuri giratorii în care fluxurile de trafic sunt separate pe benzi, iar conducătorul auto trebuie să își selecteze banda de intrare în funcție de ieșirea din sens.
Deși susțin că se circulă extrem de bine grație noilor marcaje, reprezentanții PMT nu renunță la ideea de a pune în funcțiune și semafoarele montate de mai bine de doi ani în Mărăști, dar păstrate până acum doar pe intermitent. Momentan, specialiștii în trafic fac teste. „Vedem care sunt fluxurile de mașini pe diversele străzi care intră în girație, prin care se iese din girație. În funcție de asta, se va decide că este oportun să se facă semaforizare completă sau poate numai punctual. Se vor cunoaște și parametrii la care trebuie să funcționeze semafoarele. Noi vrem să vedem, așa, în free running, cum merg lucrurile”, a explicat, pentru deBanat.ro, primarul Nicolae Robu. Testele au început deja. „Nu știu să vă spun dacă există posibilitatea de a nu da drumul semaforelor. Cam într-o săptămână ar trebui să știm. Mai întâi se fac studii, se numără mașinile. În funcție de asta se va lua o decizie. Probabil că se va face un experiment cu semaforele puse pe anumiți parametri, în funcție de ce rezultă din acest studiu”, a mai spus edilul.
Semafoarele din Piața Mărăști fac parte din sistemul inteligent de management al traficului pe care îl deține Primăria Timișoara. Realizat de Swarco Traffic Romania SRL – SC Avitech SRL – SC Swarco Mizar SpA, acesta a costat aproape 24 de milioane de lei, cea mai mare parte bani europeni. El include semafoare noi în 44 de intersecții, 90 de intersecții modernizate, montarea de camere de supraveghere în 134 de intersecții, 230 de camere video în trafic, șapte radare de viteză, 13 radare de informare și 13 panouri cu afișare numerică. Au fost montate, de asemenea, 37 de sisteme de detecție a trecerii pe roșu și 17 panouri de afișare a mesajelor variabile, fiind amenajat și un centru de comandă pentru trafic și supraveghere video, situat pe Bd. Iuliu Maniu.
DRDP Timişoara a lansat astăzi pe SEAP procedura "Elaborare Studiu de Fezabilitate Extindere Varianta de…
În aceatsă săptămână, polițiștii municipiului Lugoj au fost sesizați cu privire la faptul că, în…
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…