Până la finele anului, STPT va rezolva problema beznei de pe străzile Timișoara. Este ceea ce susține primarul Nicolae Robu, conform căruia în câteva săptămâni au fost soluționate jumătate din sesizările din ultimele 12 luni.
Din toamna trecută, la Timișoara nu mai are nimeni grijă de stâlpii de iluminat și nu mai înlocuiește nimeni becurile arse, după ce au expirat contractele cu vechii operatori. Din luna iulie, această sarcină a intrat în „ograda” STPT, care are contract cu primăria pentru cinci ani. Valoarea totală a acestuia este de aproximativ 2,1 milioane de euro. Acum, primarul Nicolae Robu spune că în oraș sunt deja vizibile, la ceas de seară, intervențiile celor de la societatea de transport. Harnici și implicați nevoie mare, aceștia au reușit ca, în doar câteva săptămâni, să rezolve aproape jumătate din reclamațiile legate de beznă, înregistrate în ultimul an. „S-au cumulat aproape 2.500 de sesizări și reclamații vizavi de iluminat. 2.050 erau până îin 24 iulie, iar până în 31 august au mai venit 446. În acest timp scurt de când STPT se ocupă de iluminat au fost soluționate 904 sesizări”, spune edilul șef. De vină este și furnizorul de energie electrică, însă Robu nu a putut preciza care este ponderea acestuia în totalul problemelor. „Cei de la STPT m-au informat că o parte din defecte țin de alimentarea cu energie electrică și atunci Enel Distribuție trebuie să intervină. S-au făcut sesizările. Altele sunt în sarcina STPT. Se vor face toate remedierile. Trebuie să avem puțină răbdare, greul a trecut, are cine să rezolve problemele”, susține primarul.
Cine se ocupă? „„Acum există 26 de electricieni, 2 ingineri și un șef de compartiment care se ocupă de iluminarul public (…) Am încredere in ei în continuare”, spune Nicolae Robu. Studiul de oportunitate votat, anul trecut, de consilierii locali, pe baza căruia s-a îndredințat către STPT întreținerea iluminatului stradal, spune că în oraș sunt 21.252 stâlpi de iluminat, dar și 25.753 corpuri de iluminat. Primarul afirmă că echipa, deși mică, face față cu brio. „Văd că se descurcă oamenii, e și chestiune de eficiență, nu poți să ții prea mulți angajați, ar crește costurile. Competitivitatea este dată de eficiența cu care îți gestionezi personalul”, explică acesta. Potrivit lui Robu, toate sesizările acumulate în ultimul an vor fi rezolvate în totalitate până în luna decembrie. Edilul nu a putut preciza totuși cât au costat remedierile făcute până în prezent.
Comentarii prin facebook