Administratie

USR Timiş cere urgentarea procedurii pentru Centura de Sud. Ministerul Transporturilor nu a emis autorizaţia de construcţie

Demararea rapidă a lucrărilor efective la Centura Sud de ocolire a Timişoarei nu poate avea loc, avertizează deputatul USR de Timiş, Cătălin Drulă. Conform acestuia, Ministerul Transporturilor nu a emis încă autorizaţia de construcţie pentru acest obiectiv şi cere imperativ acest lucru.

Nu există proiect tehnic aprobat, iar ministerul nu se agită deloc să emită autorizaţia de construcţie, spune Cătălin Drulă. Iar sumele care fost deja alocate pentru proiect au depăşit cu mult aprecierile iniţiale.

„Din păcate, nu există aprobarea definitivă a proiectului tehnic. Practic, ministerul nu se agită să scoată autorizația de construire. Am înțeles că este deja o depășire cu 25% a costurilor inițiale. Întârzierea acestui proiect ne costă prin tot felul de revendicări pe care constructorii le fac, ne costă timpul pierdut pentru români, pentru timișeni, pentru timișoreni, pentru că nu avem drumuri. Am spus în anul 2017 că nu trebuia anulată acea revizuire de proiect, astfel încât centura sud să fie realizată la patru benzi. În aprilie 2017, guvernul PSD, condus de Sorin Grindeanu, a spus că nu mai facem actualizarea de proiect, dăm drumul la un mers accelerat al proiectului. Vedem că am ajuns în anul 2020 și nu s-a întâmplat nimic, centura va fi construită cu câte o bandă pe sens, unii au început să-și dea seama că nu prea este de secolul 21. Dar asta este situația, nu avem lucrări și nici autorizația de construire, pentru că ministerul nu-și face treaba, nu împinge lucrurile să avem lucrări în teren și deja devine o situație critică”, a declarat, vineri deputatul USR, Cătălin Drulă.

O altă problemă ridicată de acesta se referă la lotul lipsă din autosatrda A1, celebrul tronson cu tunelurile pentru urşi, pentru care Compania de Drumuri a decis să facă licitaţie separată, având în vedere că acolo sunt două tuneluri de mari dimensiuni. Dezinteresul e la fel şi pentru acest tronson, dar şi pentru alte proiecte de infrastructură importante ale Timişului, anume centura vest, respectiv autostrada spre Belgrad.

„Trăim ca şi cum ar fi ziua cârtiței. Vorbim de aceleași proiecte, aflate în același stadiu, fie că vorbim de PNL, fie că vorbim de PSD. Se pare că lucrurile nu se pot mișca pentru Timișoara, pare să existe o lipsă de interes politic”, a mai declarat Cătălin Drulă.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

1.230 de primari. Aşa, şi? Şi în Timiş PNL are 37 de primari, dar în câte localităţi va câştiga Ciucă?

„Avem 1.230 de primari!”. Este argumentul vândut drept imbatabil de Rareş Bogdan şi compania pentru…

O oră ago

Raportul de sustenabilitate IULIUS 2023: 500.000 de mp certificați LEED, scăderea cu 26% a consumului total de energie

Grupul IULIUS, unul dintre cei mai mari dezvoltatori mixed-use de regenerare urbană din România, a…

2 ore ago

Glovo Academy ajunge la Timișoara: cursuri interactive de business și digitalizare pentru restaurantele locale

Proiectul Glovo Academy, organizat de platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de…

2 ore ago

Pericolul major al alegerilor prezidențiale. Rolul PNL în blocarea alianței PSD-AUR

Ultimul sondaj CIRA realizat la comanda EVZ arată că în finala alegerilor prezidențiale au șanse…

2 ore ago

În weekend, trafic restricţionat în zona Brâncoveanu – Porumbescu

În vederea așternerii mixturii asfaltice în intersecția str. Constantin Brâncoveanu cu str. Ciprian Porumbescu, din…

3 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 15 noiembrie 2024

Societatea Drumuri Municipale (SDM) face cunoscut programul zilei de 15.11.2024, unde se vor executa reparaţii…

3 ore ago