Viceprimarul Ruben Lațcău ne anunță că proiectul de reabilitare a bulevardului Constantin Prezan merge înainte, chiar dacă planurile, dar și situația de pe teren, au produs o grămadă de probleme. Acestea se referă la rețelele de utilități, la lipsa unei rețele de electricitate pentru iluminat public, la trotuare, suprapuneri de rețele de utilități, stâlpi ”plantați” în mijlocul trotuarelor, trotuare lipite de blocuri.
Proiectul de pe Constantin Prezan merge înainte chiar dacă pe teren problemele curg. Problemele au pornit încă din perioada proiectării, dar și aplicarea deciziilor proiectate se face greșit, spune Lațcău. În această etapă se lucrează la diferite rețele ale Aquatim și Colterm, la intersecția cu Calea Martirilor respectiv Versului.
Viceprimarul arată că întreg șantierul e plin de probleme, iar fușereala apare încă din momentul în care a fost demarată etapa de proiectare.
”După cum știți proiectul acesta a fost marcat de la început de probleme grave. Sfârșitul anului trecut, când am preluat administrația, ne-a prins cu acest proiect într-o stare de blocaj. Din noiembrie am început clarificarea acestora și rezolvarea lor treptată. Am să enumăr doar câteva din problemele găsite: Proiectul ignora faptul că între Martirilor și Versului există o magistrală principală de termoficare. După analize asupra istoricului de avarii și discuții cu Colterm, am făcut ajustări ale amplasamentului care să permită intervenții pe magistrală cu minimum de spargeri. Rețeaua de electricitate pentru iluminatul public era absentă din devizul lucrărilor
Prefabricatele pentru canalul pluvial de pe stradă erau din plastic, fiind de fapt prefabricate pentru spații verzi și nu pentru șosele. Canalele tehnice de pe trotuare au fost greșit proiectate – canalul tehnic se suprapunea cu rețelele edilitare de sub trotuar. Stâlpii de iluminat public au fost amplasați în mijlocul trotuarului în dreptul parcului – constructorul a refăcut fundațiile pentru stâlpi și a început să-i mute de pe poziții
De la Martirilor la Uranus nu era nici o zebră, pe o distanță de 500 de metri. Pe porțiunea dintre Versului și Martirilor trotuarul este lipit de bloc. Facem și aici o dispoziție pentru a introduce streșinile în canalul pluvial, nici acest lucru nu a fost inclus în proiectul inițial. Sunt convins că vom avea aceleași probleme de spațiu și între Uranus și Versului, dar din păcate este prea târziu pentru schimbarea totală a proiectului”, spune Lațcău.
El e sigur că lista de surprize cu care municipalitatea se va confrunta nu se oprește aici și că ”minuni” vor mai apărea pe parcurs.
”Cu siguranță vom mai găsi probleme și probabil în final acest proiect va avea multe elemente care nu ne vor mulțumi. Acest lucru este rezultatul direct al unei decizii neinspirate, aceea de a extinde la patru benzi un drum printr-un cartier rezidențial, într-un loc în care profilul stradal permite cu greu asta. Deciziile pompieristice, luate în campanie sau în setea după „proiecte”, au impact pe termen lung. Acest bulevard avea într-adevăr nevoie de reabilitare capitală, dar nevoia nu era de o bandă suplimentară, ci de un spațiu urban modern și de calitate. Prezan este un proiect gândit superficial la care ne străduim acum să salvăm ce se mai poate salva și le mulțumesc direcției tehnice și constructorului pentru asta. Învățăm cu toții de aici o lecție pentru viitor. Conform contractului, data de finalizare a lucrărilor este anul viitor, dar atât eu cât și constructorul ne-am propus să terminăm lucrările în acest an. Pentru acest proiect am primit 18 mil RON din bugetul național, un rezultat al diplomației începute de primarul Fritz, demers prin care ne-am asigurat rezerve bugetare ca să putem menține ritmul de lucru”.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…