Opinii

Noul parking, între priceperea administrației Fritz și rezistența timișorenului la nou

Când administrația Fritz ne-a anunțat că vrea să schimbe sistemul de management al parcărilor la ce ne-am întețit atenția? La faptul că toate străzile din cartiere vor deveni locuri de parcare cu abonament pentru cei care locuim în Timișoara. Una la mână, iar a doua chestiune: negarantarea acelui loc plătit. Firește că schița de hotărâre cuprinde și alte modificări, de la gestiunea proprie a sistemului într-un aparat al primăriei și până la încercarea de descurajare prin prețul parcării la minut în zona ultra-centrală, acolo unde nici nu avem parcări suficiente și unde ideea ar fi să nici nu ne îngrămădim să ne ducem mașinile, dacă nu e musai.

Parcarea cu plată pentru zona centrală a adunat o mare nemulțumire cam de la toți primarii. Toți s-au lăudat că vor face parcări ba în zona parcului Brătianu, ba în parcul Botanic, ba în spatele muzeului, ba pe lateralul hotelului Timișoara, ba la Oituz. Una n-a pornit dintre aceste investiții. Este adevărat că mai sănătos ar fi să nu mai aducem mașina în centru, să venim cu tramvaiul, cu bicicleta sau pe jos, dar nu ne putem baza pe asta și omului trebuie să-i oferi un loc să parcheze, fie și numai pentru faptul că și turistul e om și ne rugăm de el să vină să viziteze zona cetății din Timișoara.

Mai rezistă și întrebarea dacă plângem după gratuitate sau mai mult de teama că vom plăti un abonament care nu ne asigură automat și un loc de parcare. Chestiunea asta s-ar putea regla în timp, odată cu eliberarea unor locuri de rablele care nu pot primi un abonament fără ITP valid. Nici până acum nu puteau primi un astfel de abonament fără ITP la zi, dar acolo unde erau parcate nici nu aveau nevoie de așa ceva, căci parcarea era „la liber”. Acum va fi altfel. Mai trebuie să și verifice cineva treaba asta.

Nu știu ce dinamică își permite Primăria Timișoara în privința personalului ce-l poate angaja în acest nou serviciu de management al parcărilor, dar aici ar putea fi o mare problemă. ADP verifică astăzi parcarea în 24 de zone stabilite cu 10 echipe formate din doi angajați. Cum va face după implementarea noului sistem, cu mult mai multe zone de verificat?

Da, se discută de cumpărarea unui autoturism care să filmeze și să identifice după numărul de inmatriculare pe cei fără de abonament. Tehnic se poate, dar nu este exclus să apara vulnerabilități juridice, ca un proces verbal de amendă să fie anulat de instanțe pentru că nu a fost filmată toată mașina, de pildă, să se vadă dacă nu are un înscris care să ateste abonamentul. Sau alte chichițe cu care legislația din România răsfață șmecherul.

Căci fără sancțiune, sistemul va fi o apă de ploaie. Unii vor plăti, alții nu, iar frustrarea va fi de partea celui integrat social, nu a celui care încearcă rezistența noului management al parcărilor la imaginația balcanicului. Administrației Fritz ar trebui să aibă leac și pentru tot felul de fente, să aibă în vedere și eliminarea listelor scurte sau mai lungi cu cei exceptați de la plata abonamentului. Că e vorba de medici, de dascăli, polițiști, neamuri de polițiști… știe activistul Brâncovan mai bine treburile astea.

Chestiunea banului obținut din noul management al parcărilor este, firește, nu lipsită de importanță. Dacă aduni mai mulți bani și din acei bani produci ceva, nu omori tot bugetul pe salarii și observi că sume tot mai mari merg pe amenajarea unor noi parcări, nu numai pe întreținerea celor vechi, atunci da, ar fi în regulă. Dar dacă totul va bălti în vechile năravuri și profitul e adunat cu sete de primărie pentru a fi îngropat în sisteme ineficiente de subvenționare a societății de transport , de exemplu, atunci unde ar mai fi noutatea?

Share
Published by
Eugen Sasu

Recent Posts

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

O oră ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

2 ore ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

2 ore ago

Descoperă noua tendință de shopping cu haine și accesorii de probă!

Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…

4 ore ago

Conducerile ADR Vest și ale CJ Timiș s-au întâlnit pentru a stabili colaborările viitoare

Palatul Administrativ din Timișoara a găzduit o întâlnire la care au participat liderii ADR Vest…

4 ore ago

În decembrie începe primul foraj la tunelurile de la Margina – Holdea și se va lucra pe opt fronturi în paralel/FOTO

Jumătate dintre utilajele care vor lucra la forarea tunelurilor care vor fi realizate pe porțiunea…

4 ore ago