Primăria Timişoara

În sfârșit se va putea lucra la reabilitarea Gării de Nord Timișoara

După ce s-au încordat în argumente de design arhitectural luni bune de zile, reprezentanții de specialitate ai CFR și cei ai Primăria Timișoara au reușit în sfârșit să ajungă la un numitor comun în ceea ce privește reabilitarea Gării de Nord. Părțile s-au înțeles și acum ministrul Transporturilor de abia așteaptă să pornească lucrările așteptate ca pâinea caldă de cetățenii orașului.

Conflictul de idei care a întârziat semnificativ demararea lucrărilor a fost până la urmă câștigat de arhitecții primăriei, disputa era legată de modul în care ar urma să arate fațada. Cei de la CFR au spus că studiul de fezabilitate prevedea placarea cu plăci de alucobond, în timp ce primăria solicita placare cu piatră naturală și tencuială, pentru a se încadra cu arhitectura din zonă. Ei bine, chiar dacă în jurul gării nu mai sunt decât blocuri, soluția adoptată a fost cea conservatoare, cu piatră naturală.

Pentru aceasta a fost nevoie de nenumărate ședințe, discuții, negocieri, fără ca părțile să se dovedească flexibile. Ironic, ministrul Transporturilor a spus că întârzierea s-a datorat ”ritmului administrației din Timișoara, unul tânăr și liber”.

„Deși târzie, în sfârșit s-a primit aprobarea pentru lucrările de modernizare Gării de Nord – niciodată nu e prea târziu –  astfel încât undeva în jurul datei de 15-20 iunie se va preda amplasamentul și vor începe lucrările. Mi-aș fi dorit să înceapă și mai repede. Dar înțeleg și ritmul administrației din Timișoara, unul tânăr și liber. Ca să nu spun mai multe”, a declarat, vineri, Grindeanu.

Cu trenul mai repede la Caransebeș și Arad

Calea ferată dintre Caransebeș și Arad se află în acest moment în licitație, pe patru tronsoane, pentru a fi reabilitată. Timișoara e undeva între cele două gări, deci va beneficia de condiții mai bune în ambele direcții. Finanțarea e asigurată prin PNRR.

„Prima licitație (n.r. pentru unul dintre tronsoane) e spre finalizare în această lună, se semnează, celelalte vor fi finalizate în vară, să putem trece la execuție. Finanțarea pe acest tronson e asigurată prin PNRR”, a mai spus Grindeanu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Avarie majoră la Aquatim. Se lucrează intens pentru reluarea furnizării apei/Update. Avaria a fost izolată

Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…

5 ore ago

Universitatea de Vest Timișoara intră în Shanghai Ranking’s Global Ranking of Academic Subjects cu domeniul Psihologie

Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…

8 ore ago

Timișoara are primul viceprimar votat, Ruben Lațcău

Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…

8 ore ago

Raoul Trifan despre Mircea Geoană: “Poți scoate omul din PSD, dar nu poți scoate PSD-ul din om”

Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…

10 ore ago

Liderii PSD Ciolacu, Grindeanu și Simonis au mințit. Au fost la Nisa cu avionul plătit de Nordis

G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…

10 ore ago

Discuții cu președintele FRF. Conducerea CJT și cea a UPT caută soluții pentru finanțarea echipei de fotbal

Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…

11 ore ago