Primăria Timişoara

În sfârșit se va putea lucra la reabilitarea Gării de Nord Timișoara

După ce s-au încordat în argumente de design arhitectural luni bune de zile, reprezentanții de specialitate ai CFR și cei ai Primăria Timișoara au reușit în sfârșit să ajungă la un numitor comun în ceea ce privește reabilitarea Gării de Nord. Părțile s-au înțeles și acum ministrul Transporturilor de abia așteaptă să pornească lucrările așteptate ca pâinea caldă de cetățenii orașului.

Conflictul de idei care a întârziat semnificativ demararea lucrărilor a fost până la urmă câștigat de arhitecții primăriei, disputa era legată de modul în care ar urma să arate fațada. Cei de la CFR au spus că studiul de fezabilitate prevedea placarea cu plăci de alucobond, în timp ce primăria solicita placare cu piatră naturală și tencuială, pentru a se încadra cu arhitectura din zonă. Ei bine, chiar dacă în jurul gării nu mai sunt decât blocuri, soluția adoptată a fost cea conservatoare, cu piatră naturală.

Pentru aceasta a fost nevoie de nenumărate ședințe, discuții, negocieri, fără ca părțile să se dovedească flexibile. Ironic, ministrul Transporturilor a spus că întârzierea s-a datorat ”ritmului administrației din Timișoara, unul tânăr și liber”.

„Deși târzie, în sfârșit s-a primit aprobarea pentru lucrările de modernizare Gării de Nord – niciodată nu e prea târziu –  astfel încât undeva în jurul datei de 15-20 iunie se va preda amplasamentul și vor începe lucrările. Mi-aș fi dorit să înceapă și mai repede. Dar înțeleg și ritmul administrației din Timișoara, unul tânăr și liber. Ca să nu spun mai multe”, a declarat, vineri, Grindeanu.

Cu trenul mai repede la Caransebeș și Arad

Calea ferată dintre Caransebeș și Arad se află în acest moment în licitație, pe patru tronsoane, pentru a fi reabilitată. Timișoara e undeva între cele două gări, deci va beneficia de condiții mai bune în ambele direcții. Finanțarea e asigurată prin PNRR.

„Prima licitație (n.r. pentru unul dintre tronsoane) e spre finalizare în această lună, se semnează, celelalte vor fi finalizate în vară, să putem trece la execuție. Finanțarea pe acest tronson e asigurată prin PNRR”, a mai spus Grindeanu.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Riscurile geopolitice analizate într-un seminar științific la Universitatea “Aurel Vlaicu” din Arad

Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…

5 ore ago

Au lovit și au fugit! Acum, trei tâlhari tineri își așteaptă pedeapsa

Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…

8 ore ago

Un vârstnic a sfârșit vineri între liniile de tramvai

Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…

10 ore ago

Cadou pentru Sorin Grindeanu. Moţiune de cenzură a “suveraniştilor” împotriva “progresiştilor”

Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…

10 ore ago

Moment istoric: UPT a cumpărat Casa Muhle pe care o va transforma într-o clădire importantă pentru oraș

Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…

11 ore ago

Sâmbătă puteţi descoperi “Timișoara interbelică” într-un nou tur ghidat

Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…

11 ore ago