Administratie

Primăria acordă scutiri la plata impozitului pentru proprietarii clădirilor istorice care și-au renovat anul trecut imobilul

Primăria Timișoara acordă scutiri la plata impozitului pe clădirile istorice care au fost reabilitate conform prevederilor Legii nr. 153/2011 privind măsurile de creștere a calității arhitectural-ambientale a clădirilor. Proprietarii de clădiri istorice mai pot aplica pentru facilitate până pe 31 martie.

Facilitatea se aplică pe o perioadă de 5 ani consecutivi, începând cu data de 1 ianuarie a anului fiscal următor celui în care a fost efectuată recepția la terminarea lucrărilor, cu condiția ca beneficiarii să respecte anumite cerințe.

Măsura vine ca o recompensă acordată proprietarilor care depun eforturi financiare consistente pentru a-și îndeplini obligațiile de întreținere, protecție și punere în valoare a clădirilor pe care le dețin. Potențialii beneficiari sunt cei cu imobilele proaspăt reabilitate, ale căror lucrări au fost recepționate anul trecut, până cel târziu la data de 31 decembrie.

Scutirea se menține în cazul soțului supraviețuitor și în cazul moștenitorilor legali. În cazul înstrăinării clădirii, scutirea de impozit nu se aplică noului proprietar al acesteia.

Pentru a beneficia de această facilitate, proprietarii trebuie să îndeplinească următoarele condiții cumulative, la momentul solicitării:

a) Să fi realizat și finalizat pe parcursul anului 2022 lucrările de intervenție prevăzute de art. 6 din Legea nr.153/2011 privind măsurile de creștere a calității arhitectural-ambientale a clădirilor, actualizată;

b) Să nu aibă datorii la bugetul local;

c) Să depună la Registratura Municipiului Timișoara cererea de scutire a impozitului, până cel târziu în data de 31 martie 2023.

Cererea de scutire include următoarele documente justificative, certificate ca fiind conforme cu originalul:

a) Buletin/carte de identitate a solicitantului în cazul persoanelor fizice/copie certificat de înregistrare fiscală în cazul persoanelor juridice;

b) Dovada proprietății asupra clădirii, respectiv extras de carte funciară, nu mai vechi de 30 de zile, în copie. În cazul asociațiilor de proprietari, se va depune extras de carte funciară in extenso, nu mai vechi de 30 de zile și tabel cu persoanele care fac parte din asociația de proprietari, semnat și ștampilat de către administratorul acesteia;

c) Notele tehnice de constatare (conform conținutului-cadru prevăzut în anexa nr. 2 la lege) în care sunt specificate măsurile de intervenție pentru reabilitare, care se elaborează de către experți tehnici atestați în scopul stabilirii stării tehnice a clădirii din punctul de vedere al asigurării cerințelor esențiale de calitate a construcțiilor, în condițiile art. 11, alin. (3) din Legea nr. 153/2011:

 „rezistenţă mecanică şi stabilitate” (A1+/A2);

 „securitate la incendiu” (C);

 „siguranţa în exploatare” (B);

d) Autorizația de construire pentru executarea lucrărilor de intervenție, emisă în condițiile Legii nr. 50/1991 republicată și actualizată sau acordul la notificare prealabilă și avizul favorabil al Direcției Județene pentru Cultură Timiș, conform art. 11, alin. (8) din Legea nr. 153/2011 actualizată pentru lucrările care nu necesită autorizație de construire;

e) Procesul-verbal de recepție la terminarea lucrărilor din care să rezulte că s-au realizat lucrările de intervenție consemnate în notele tehnice de constatare și data finalizării lucrărilor;

f) Avizul Ministerului Culturii sau al Direcțiilor Județene pentru Cultură, potrivit prevederilor legale;

g) Declarație pe proprie răspundere a deținătorului imobilului (în cazul proprietarului unic)/a reprezentantul legal al asociației de proprietari/a reprezentantul desemnat al proprietarilor (în cazul în care aceștia nu sunt constituiți în asociație de proprietari), din care rezultă că lucrările de intervenție au fost realizate pe cheltuială proprie (conform O.G. 30/2011, art. 89, alin. 8), însoțită de dovada efectuării lucrărilor pe cheltuiala proprie (copie facturi, chitanțe fiscale) atât pentru materialele de construcție utilizate, cât și pentru lucrările efectuate.

Documentele menționate mai sus, împreună cu cererea de scutire la plata impozitului, se depun la Registratura Municipiului Timișoara până în data de 31 martie 2023, sub sancțiunea decăderii din acest drept, pentru lucrările de intervenție finalizate și recepționate în anul 2022.

Menționăm că este suficient un singur exemplar de documente pentru fiecare clădire pentru care se solicită scutire la plata impozitului (nu se solicită câte un exemplar pentru fiecare proprietar în parte).

 

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

9 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

10 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

13 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

14 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

14 ore ago

Vine iarna! Vremea se înrăutăţeşte şi în Banat, unde va bate vântul cu putere

Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…

14 ore ago