Administratie

Dorința lui Drăgănescu pentru 2024: ”Timișoara cu trafic normal, ca în aceste zile”. Subprefectul vrea raționalizarea traficului

Trafic rutier mai lejer prin oraș, asta își dorește Ovidiu Drăgănescu pentru anul viitor. El propune și câteva soluții, dar insistă asupra problemei elevilor care sunt aduși din comunele periurbane ale Timișoarei la școlile de aici. Din păcate, în mod haotic, de fiecare părinte individual, cu automobilul propriu, ceea ce încarcă traficul.

Confruntat cu traficul rutier tot mai ridicat din oraș, subprefectul de Timiș, Ovidiu Drăgănescu propune pentru rezolvarea situației ceea ce numește ”raționalizarea traficului periurban spre Timișoara”. Mai precis, el se referă la migrația zilnică ”școlară”, la traficul generat de cei care își aduc, fiecare individual, odrasla la școlile din Timișoara. Un pic exclusivist, dar, probabil, realist, Drăgănescu spune despre ceea ce întâlnește în ultima zi a anului pe străzile din oraș că ”Acesta este orașul real, doar al celor ce trăiesc aici”.

El nu uită să înțepe administrația orașului, dar și pe cei de la Drumuri, pentru lentoarea cu care duc la bun sfârșit proiectele pe care le au pe infrastructură. Soluția propusă este organizarea unui transport școlar organizat dinspre comune spre oraș.

”În timp ce la Oradea se inaugurează 7 pasaje subterane, primăria de pe Bega stagnează în lucrări de ani și ani. Un prim obiectiv trebuie să fie raționalizarea traficului din periurban spre Timișoara. Să organizăm un transport școlar public care să înlocuiască miile de părinți-șoferi cu câte un elev în mașină ce străbat orașul din Giroc până în nord sau centru, din Dumbrăvița până la Lenau, Loga sau “Peda”, din Moșnita până în Soarelui sau tot în centru. Voi cere IȘJ o situație cu numărul elevilor din periurban ce ar putea beneficia de transport școlar. Finalizarea centurii Sud astfel ca cei cu serviciu/business să nu mai folosească de n ori/zi ruta Michelangelo-Bastion- zona de nord. Vor folosi centura de la Giroc până în nord, fără să mai polueze orașul și pe timișorenii care nu s-au mutat la casă și curte. Finalizarea pasajului Solventul, un alt mijloc de a scoate traficul din centrul orașului. Și evident, un transport în comun ofertant, punctual și cu număr sporit de autovehicule, pe roți sau șine, alături de renunțarea la autoturism oricând e posibil. Ce alte soluții mai vedeți?”, spune Drăgănescu

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Alfred Simonis dă asigurări: “Poli nu moare!”. Liderul CJ Timiş s-a întâlnit cu rectorul Florin Drăgan şi reprezentanţi ai Druckeria

Preşedintele CJ Timiş, Alfred Simonis, a dat asigurări că echipa Poli Timişoara nu va dispărea,…

2 ore ago

RETIM și ADID demarează o campanie gratuită pentru colectarea deșeurilor voluminoase în cartierele Timişoara

O campanie gratuită de colectare a deșeurilor voluminoase se va desfășura în cartiere până la…

3 ore ago

Sondaj INSCOP: PSD, lider detaşat, AUR pe locul II, la distanţă apreciabilă de PNL, locul III

Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…

4 ore ago

Oseminte găsite în centrul oraşului în urma unor lucrări de excavare la un șantier

Misterul din centrul oraşului. Joi spre seara, IPJ Timiș a fost sesizat prin apel 112…

4 ore ago

Primăria Timișoara anunță mai multe restricții de circulație rutieră

Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe mai…

5 ore ago

Glovo Academy ajunge la Timișoara: cursuri interactive de business și digitalizare pentru restaurantele locale

Proiectul Glovo Academy, organizat de platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de…

5 ore ago