Municipalitatea timișoreană a pregătit documentația necesară accesării de fonduri europene în vederea reabilitării podului Iuliu Maniu – Muncii. Valoarea totală a investiției va depăși 49 de milioane de lei, cu TVA, iar finanțarea ar urma să fie obținută prin Programul Regional Vest 2021-2027.
La următoarea ședință de plen a Consiliului Local, aleșii vor avea de aprobat documentația tehnică folosită la solicitarea banilor.
”Se aprobă documentația tehnico-economică, faza Proiect Tehnic aferentă obiectivului de investiție „Reabilitare Podul Iuliu Maniu (Muncii)” și indicatorii tehnico-economici prevăzuţi în Anexa care face parte integrantă din prezenta hotărâre, propusă spre finanțare prin Programul Regional Vest 2021-2027, Apelul de proiecte PRV/4.1/2 Mobilitate urbană sustenabilă”, se spune în proiect.
Conform datelor tehnice, lungimea podului e de 70,10 m, lungimea rampelor de access 116.85 m + 118,80 m = 235,65 m, lățimea totală pe pod 21,00 m, suprafața carosabilului podului 981,40mp, suprafață carosabil rampe 3299,10mp, suprafață trotuare pod 245,35mp, suprafață trotuare rampe 471,30mp, ungime piste biciclete 611,70ml, lungime fir contact firobuz 1223,40ml, iluminat stradal 611,70ml, iar suprafață spațiu verde 1.151,00m.
Calea pe pod va avea partea carosabilă cu o lățime de 14.00m formată din 4 benzi de circulație de 3.50 m lățime fiecare, cu panta transversală în acoperiș de 2.0 %. Trotuarele vor avea lățimea totală de 3.25 m, din care 0.50 m necesar montării parapetului de protecție zincat pe pod, 1.00m destinat circulației bicicliștilor și 1.75m destinat circulației pietonale. Grosimea totală a plăcii carosabile va fi de 32 cm. Pe zona de reazem, de o parte și de alta a podului în dreptul scărilor de acces pe o lățime de 2.00m, placa de suprabetonare va avea o lățime de 22.00 m necesară pentru a asigura accesul pietonilor pe pod. Vor fi înlocuite integral cele patru scări de acces pietonal de pe străzile inferioare, la fel și parapetul de pe întreaga lungime a podului. Pentru scările construite în prezent din beton și aflate într-un stadiu avansat de degradare sunt propuse noi structuri metalice cu vanguri laterale și o detașare a acestora față de poziția inițială, pentru a acomoda noua lățime a podului. Noile scări pentru accesul pietonal pe pod vor avea o structură de susținere metalică dintr-un cadru cu contravântuiri amplasat sub forma unui perete vertical între cele două rampe. Estetic, aceste structuri vor fi îmbrăcate în tablă perforată gri antracit cu goluri rectangulare și vor avea încorporate nișe ce marchează parcursul mâinii curente. Parapetul, în prezent realizat din bare metalice verticale, aflate de asemenea într-un stadiu avansat de degradare, urmează a fi înlocuite pe lungimea dintre cele două scări de acces cu un parapet din sticlă, cu prinderi pe o șină inferioară, rezultând o adiție neintruzivă vizual, ce nu modifică estetica originală a podului. La nivelul rampelor de access carosabilul va avea 4 benzi de circulație de 3,50m fiecare iar trotuarele vor avea lățimea totală liberă de circulație de 2.5 m, din care 0.50 m necesar montarii parapetului de protectie zincat pe pod, 1.00 destinat circulatiei bicicliștilor și 1.00 m destinat circulatiei pietonale. Se înlocuiește sistemul de iluminat existent pe pod cu unul nou. Stâlpii noi vor fi din otel acoperit cu un strat de vopsea protector, vor fi montati pe aceiași poziție și vor fi echipați cu corpuri de iluminat tip LED. Rețeaua pentru troleibuz existentă pe pod se va înlocui cu una noua. Această operațiune va îmbunătății viteza de operare, fiabilitatea și siguranța, reducând în același timp costurile și eforturile cu mentenanța.
Proiectul tehnic al investiției este deja realizat de ieșenii de la Pod Proiect, iar lucrările sunt programate a fi finalizate în 14 luni.
Institutul de Studii Geopolitice al Universității “Aurel Vlaicu” din Arad a găzduit vineri, 5 decembrie,…
Și-au riscat viitorul pentru ceva produse dintr-un magazin. Pentru asta au dat și cu pumnul,…
Vineri, 5 decembrie, aproape de ora 11, polițiștii au fost sesizați cu privire la faptul…
Moţiunea de cenzură „România nu este de vânzare – fără progresişti la guvernare”, prin care…
Universitatea Politehnica Timișoara a cumpărat Casa Mühle, o clădire de o importantă valoare emoțională și…
Sâmbătă, de la ora 14.00, va avea loc un nou tur din seria “Descoperă-ți orașul!”,…