Un proiect inițiat de directorul Aeroportului Internațional „Traian Vuia” Timișoara, Daniel Idolu, crește profesionalismul angajaților de pe toate aeroporturile din România. În cei doi ani de la începutul proiectului au participat la mai multe cursuri de perfecționare aproape 500 de persoane, de la manageri la femeile de serviciu. Până la final, vor absolvi cursurile 600 de angajați.
Asociaţia Aeroporturilor din România (AAR) a organizat, în Timișoara, a doua conferinţă regională în cadrul proiectului strategic „Formare profesională în transportul aerian: securitatea în muncă şi protecţia mediului în utilizarea tehnologiilor moderne” – proiect POSDRU ID 59569. În implementarea proiectului este implicat, alături de AAR, și SIVECO România, în calitate de partener. La conferinţă au participat directori şi reprezentanţi ai aeroporturilor româneşti, membri asociaţi ai AAR, reprezentanţi ai Autorităţii Aeronautice Civile din România, autorităţi locale și specialiști din domeniul aviației civile.
Specialiștii au explicat necesitatea investiţiei în perfecţionarea resurselor umane cu scopul creşterii competitivităţii şi eficienţei în transportul aerian, adaptarea forței de muncă la competiția de pe piața muncii, precum şi aspecte legate de îmbunătăţirea condiţiilor de muncă. ”Constatăm că, în contextul actual foarte dinamic al aviației civile, aeroporturile se confruntă cu provocări tot mai numeroase și complexe legate de competiția națională și internațională, posibile amenințări teroriste, noi cerințe în asigurarea facilităților aeroportuare la cele mai înalte standarde care să asigure creșterea siguranței și securității aeroportuare”, a declarat David Ciceo, președintele AAR.
În România se prevede realizarea, în anul 2012, a unui trafic de circa zece milioane de pasageri, deservit de 2.500 de angajați ai aeroporturilor românești. Complexitatea activităților operaționale aeroportuare, cerințele ICAO și ale Uniunii Europene, legislația națională specifică determină nevoia de pregătire profesională continuă a resurselor umane din aeroporturi, în conformitate cu standardele naționale și internaționale din aviația civilă. Proiectul urmăreşte perfecționarea profesională şi certificarea a 600 de angajați din transportul aerian, astfel încât să fie dezvoltate noi abilităţi IT şi competenţe sporite profesionale care să corespundă nevoilor concrete ale aeroporturilor românești. Proiectul se va derula până la 30 iunie 2013.
”Jumătate din persoanele care au făcut aceste cursuri sunt femei. Au fost instruiți de la manageri la femeile de serviciu. De obicei mergeau la cursuri persoane din middle și top management, iar acum au participat și oameni cu opt clase. De exemplu, a fost un curs special pentru femeile de serviciu care fac curățenie în aeronave. Acesta este marele câștig adus de proiectul pe care îl desfășurăm, și anume că am integrat toate categoriile de instruire din rândul personalului. Oamenii se simt implicați, au avut ocazi să cunoască colegi de pe alte aeroporturi”, a declarat Daniel Idolu.
Concluziile și propunerile rezultate din toate activitățile realizate în cadrul proiectului vor sta la baza elaborării „Strategiei de dezvoltare a resurselor umane în aeroporturile din România” și a „Ghidului de Bune Practici în formarea profesională a angajaților din transportul aerian”, rezultate finale care vor fi diseminate aeroporturilor și membrilor asociați ai Asociației Aeroporturilor din România.
Lansat în urmă cu trei luni, proiectul de recenzare a câinilor cu stăpân din Timișoara,…
Rămas fără niciun fel de umbră, ”deșertul” din Piața Libertății își va schimba imaginea. Acolo…
Și-a pierdut viața, nevinovat din cauza unui microbuz care a intrat pe sens opus. Tragedie…
Un număr de 340 de obiective din Timiș pot beneficia de bani europeni nerambursabili în…
SDM Timișoara, societatea deținută de municipalitatea timișoreană, își extinde dotarea și pregătește 1,7 milioane de…
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, derulează o nouă campanie trimestrială pentru…