Categories: Cultura

Timisoara culturala se promoveaza cu afise si bannere de 400.000 de lei

Nu demult, primarul Nicolae Robu căuta voluntari care să lucreze la strategia Timișoarei pentru candidatura la titlul de Capitală Culturală Europeană. Acum, o parte din aceasta a fost dezvăluită: Timișoara își va promova acțiunile culturale prin afișe lipite prin alte orașe. Nu și la Cluj, unde nimeni nu vrea să vândă spațiu publicitar către urbea de pe Bega.

Competiția pentru Capitală Culturală Europeană 2012 va fi lansată oficial în 2015, urmând ca orașul câștigător să fie anunțat doi ani mai târziu. Acum două săptămâni, primarul Nicolae Robu anunța că Timișoara nu are o strategie bine definită și era în căutare de voluntari competenți care s-o întocmească.

Nu se știe dacă voluntarii au început să depună pe capete CV-uri, dar Simona Neumann, directorul executiv al Asociaţiei Timişoara – Capitală Culturală Europeană, a prezentat, joi, o campanie de promovare a unor evenimente culturale din orașul de pe Bega, care costă 400.000 de lei. „Prima etapă de promovare a evenimentelor culturale majore ale oraşului va avea loc până în luna decembrie. Scopul major este de a creşte vizibilitatea activităţilor culturale ale Timişoarei în plan naţional şi international. Unul din marile neajunsuri ale Timişoarei este vizibilitatea redusă a programelor sale culturale“, susține Simona Neumann.

Evenimentele culturale promovate în 2013 sunt, printre altele, Festivalul TESZT, Street Delivery, Access Art, JazzTM, Festivalul de Operă şi Operetă, Street Art sau Plai. Promovarea constă în afișaj stradal în Timișoara și afişaj pe panouri outdoor în Bucureşti, Sibiu, Oradea, Deva, Arad, Lugoj și Reşiţa. În Timișoara, în afară de panourile de mari dimensiuni, afișele vor fi lipite în peste 40 de locuri, printre care mai multe stații de transport în comun.

Candidatura Timișoarei nu va fi promovată și la Cluj-Napoca, unul dintre principalele orașe care se luptă pentru același titlu. Motivul e simplu: nu s-a reușit închirierea vreunui metru pătrat de panou publicitar pe „moșia” lui Emil Boc. Culmea este că, în centrul Timișoarei, a tronat, luni bune, acum ceva timp, un afiș al Clujului pe aceeași temă. „Prin acest proiect vrem să atragem mai mulți turiști în Timișoara, care să vină la evenimentele culturale. Una din șansele pe care le avem e faptul că acum pregătim candidatura Timișoarei și toate instituțiile publice sunt parte a acestui demers“, a conchis Simona Neumann. Ea a admis totuși că, în prezent, „cei din Cluj sunt mai vizibili”.

Share
Published by
Cristina Tomescu

Recent Posts

SCM Timișoara oprește Rapid în Sala din Giulești și merge în turneul F8 al Cupei

Zile bune pentru Leii din Banat! După victoria importantă de pe terenul Stelei, miercuri a…

O oră ago

Narcisa Marin, medalie de argint la Mondialul de Fitness IFBB – Japonia 2024

Sportiva timișoreană Narcisa Martin este, de astăzi, vicecampioana mondială la Culturism - Bikini Fitness Senioare…

3 ore ago

Peste 200 de dorințe îndeplinite de „spiridușii” din clădirile de birouri din Iulius Town, prin campania „Bradul dorințelor”

Anul acesta, prin intermediul campaniei „Bradul Dorințelor”, angajații din clădirile de birouri United Business Center…

4 ore ago

11 stejari au fost plantați de revoluționari în locul unde va fi Aleea Libertății/FOTO

Lângă Podul Decebal, un loc fierbinte în Revoluția din 1989, au fost puse, miercuri, bazele…

4 ore ago

Primele despărțiri la Dumbrăvița

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița a ajuns la un acord de reziliere cu jucătorii Alexandru Martinov…

5 ore ago

Bani pentru un campus verde și inteligent la UPT

Universitatea Politehnica Timișoara a semnat, în 17 decembrie 2024, un nou contract de finanțare prin…

5 ore ago