Categories: Primăria Timişoara

O noua ploaie, aceleasi probleme! Prognoza meteo, dusmanul subpasajului Michelangelo

Altă lună, alte estimări: subpasajul Michelangelo ar putea fi deschis totuși traficului rutier până la venirea iernii. Primarul Nicolae Robu spune din nou că obstacolul suprem este vremea rea. Vestea proastă este că „bretelele” de pe Bd. Pârvan și Bd. Coposu nu vor fi funcționale, deși sunt asfaltate de câteva săptămâni.

Cele mai dificile lucrări de pe șantierul Michelangelo sunt aproape de finalizare, conform primarului Nicolae Robu. „Am reușit să montam în subteran primul dintre cele două rezervoare conexe stației de pompare. Dimineață, când am fost pe șantier, se pregătea turnarea radierului pe care va fi montat al doilea rezervor. Speram să se poată întâmpla miercuri. Din păcate, prognoza meteo este din nou de vreme proastă (…) Avansăm, deși facem asta în condiții extrem de grele din punct de vedere meteorologic. Am avut opt-nouă zile consecutive de vreme bună (…) În rest, la fiecare două-trei zile a venit câte o ploaie (…) În câteva săptămâni sunt șanse, nu este un angajament, să avem totul betonat. Suntem mobilizați, însă nu putem să ne opunem naturii”, spune edilul. „Bretelele” de circulație spre și dinspre bulevardele Pârvan și Coposu e puțin probabil să fie deschise circulației. Asta, deși cele dintre Coposu sunt finalizate. „În perioada în care se fac lucrări nu putem să deschidem traficul, pentru că ar fi pericol de accidente și, în plus, ar fi încurcat mersul lucrurilor pe șantier. Unde nu au existat astfel de probleme, am deschis traficul, inclusiv pe o rută provizorie, însă aici nu putem să ne expunem”, afirmă Robu.

Dacă săptămânile trecute se arăta mult mai optimist în ceea ce privește deschiderea traficului prin subpasaj în acest an, primarul pare acum rezervat. „Încă sunt șanse să deschidem circulația și prin partea subterană până la venirea iernii. Este o lucrare foarte grea, dar am cam depășit toate dificultățile. După ce vor fi gata stația de pompare și cele două rezervoare astupate și se va turna beton asupra lor, mai departe nu mai sunt lucruri foarte grele. După ce se toarnă radierul trebuie să treacă două săptămâni pentru consolidare, apoi se poate turna primul strat de asfalt, apoi al doilea și, dacă e cazul, al treilea. Mai e o lucrare care ia timp, dar care se desfășoară în paralel, cea de placare a pereților, dar dependența de vreme va fi din ce în ce mai mică”, mai spune Robu.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Drumul expres Lugoj – Drobeta Turnu Severin are asigurată finanțarea pentru realizarea studiului de fezabilitate

Defuncta A6, devenită între timp drum expres, care va lega Drobeta Turnu Severin și Lugoj,…

12 ore ago

Antrenorul SCM USV este… top! Mugurel Preda, ales cel mai bun tehnician din țară

Mugur Preda a fost desemnat antrenorul anului, în ancheta organizată de Federația Română de Rugby.…

13 ore ago

Povestea care trebuie spusă la fiecare Crăciun: atunci când gloanțele au tăcut, inamicii au devenit prieteni! Și au jucat fotbal…

În 1914, chiar în mijlocul groazei Primului Război Mondial, s-a întâmplat ceva aproape de necrezut:…

14 ore ago

Pastorala de Crăciun a PS Iosif Csaba Pál, episcop romano-catolic de Timişoara

Scrisoare pastorală la sărbătoarea Nașterii Domnului 2025 Iubiți frați și surori în Cristos! Să-L așteptăm,…

18 ore ago

Scrisoarea Pastorală de Crăciun a Preasfinţitului Părinte Ioan, episcopul greco-catolic de Lugoj

† IOAN Din mila lui Dumnezeu, prin grația Scaunului apostolic al Romei și voința Sinodului Bisericii…

18 ore ago

Pastorala de Crăciun a IPS Ioan, Mitropolitul Banatului

† IOAN, Din mila lui Dumnezeu, Arhiepiscop al Timișoarei și Mitropolit al Banatului Iubitului nostru…

18 ore ago