Categories: Primăria Timişoara

Primaria ar putea face totusi o centura: cea de nord-vest! Exista insa o conditie

Centura de sud a Timișoarei rămâne încă într-un stadiu incert, dar primarul Nicolae Robu ar vrea să preia măcar construcția centurii de nord-vest, mai scurtă și, deci, mai ieftină. Totuși, condiția obligatorie este ca un astfel de proiect să fie eligibil pentru fonduri europene pe exercițiul financiar 2014-2020.

Primarul Nicolae Robu are planuri mari pentru rezolvarea traficului din Timișoara. Edilul a discutat, în această săptămână, cu Horațiu Simion, directorul DRDP Timiș, pe tema centurilor de nord-vest, respectiv sud ale orașului de pe Bega. „În privința centurii de sud am convenit să continuăm demersurile pentru includerea ei în masterplan și găsirea unei modalități de finanțare cât mai grabnică, fiind inacceptabilă demararea în 2017 a unui astfel de proiect. Implementarea proiectului ia doi ani și e greu să ne împăcăm cu ideea că până în 2019-2020 vom rămâne fără centură”, spune Robu.

„Ne-am focalizat pe centura de nord-vest și am analizat mai multe aspeste tehnice, oprindu-ne asupra faptului că, în definitiv, este vorba despre un traseu de 13,2 kilometri, situat în cea mai mare parte pe teritoriului municipiului Timișoara și că valoarea estimată pentru această lucrare ar fi de circa 45 milioane de euro. Mă gândesc foarte serios și voi analiza ideea să solicit transferul acestui obiectiv în jurisdicția PMT”, susține primarul. O astfel de cerere este însă condiționată de programele europene de finanțare pentru perioada 2014-2020. „Dacă un astfel de obiectiv ar fi eligibil cu aplicant Primăria Timișoara, cred că ar merita să facem acest pas și să-l aducem în jurisdicția PMT. Ar fi extrem de important ca de la racordul actual al centurii de nord cu drumul spre Arad să avem un traseu ocolitor până la drumul spre granița cu Serbia, Șag-Moravița”, explică Robu. Centura de nord-vest presupune și realizarea a patru pasaje și a unui noi pod peste Bega, dar edilul crede că, fiind vorba despre o zonă de câmpie, lucrarea nu ar întâmpina foarte multe dificultăți. „Câtă vreme nu reuşim să facem niciun nou tronson care să lege drumul Lugojului de drumul Şagului, niciun nou tronson care să legea drumul Aradului de drumul Şagului Timișoara va fi în continuare terorizată de acest trafic infernal, care incumbă distrugerea străzilor, praf și vibraţii care distrug clădirile şi ne creează ambuteiaje”, a conchis primarul Timișoarei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Universitatea Politehnica Timișoara şi Universitatea de Vest mai bifează un top internațional de specialitate

Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…

11 ore ago

Pregătiri pentru cea mai importantă competiţie de padel a finalului de an, Cupa României

Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…

12 ore ago

CJ Timiș a semnat contractele de execuție pentru reabilitarea a două școli speciale aflate în administrare

Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…

14 ore ago

TIMPARK anunță eliberarea abonamentelor de parcare pentru anul 2025

Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…

15 ore ago

Primul camion confiscat pentru abandonul ilegal de deșeuri în Timișoara. Dominic Fritz: “Căzut în propria groapă ilegală de gunoi”

Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…

15 ore ago

Vine iarna! Vremea se înrăutăţeşte şi în Banat, unde va bate vântul cu putere

Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…

16 ore ago