Centura de sud a Timișoarei rămâne încă într-un stadiu incert, dar primarul Nicolae Robu ar vrea să preia măcar construcția centurii de nord-vest, mai scurtă și, deci, mai ieftină. Totuși, condiția obligatorie este ca un astfel de proiect să fie eligibil pentru fonduri europene pe exercițiul financiar 2014-2020.
Primarul Nicolae Robu are planuri mari pentru rezolvarea traficului din Timișoara. Edilul a discutat, în această săptămână, cu Horațiu Simion, directorul DRDP Timiș, pe tema centurilor de nord-vest, respectiv sud ale orașului de pe Bega. „În privința centurii de sud am convenit să continuăm demersurile pentru includerea ei în masterplan și găsirea unei modalități de finanțare cât mai grabnică, fiind inacceptabilă demararea în 2017 a unui astfel de proiect. Implementarea proiectului ia doi ani și e greu să ne împăcăm cu ideea că până în 2019-2020 vom rămâne fără centură”, spune Robu.
„Ne-am focalizat pe centura de nord-vest și am analizat mai multe aspeste tehnice, oprindu-ne asupra faptului că, în definitiv, este vorba despre un traseu de 13,2 kilometri, situat în cea mai mare parte pe teritoriului municipiului Timișoara și că valoarea estimată pentru această lucrare ar fi de circa 45 milioane de euro. Mă gândesc foarte serios și voi analiza ideea să solicit transferul acestui obiectiv în jurisdicția PMT”, susține primarul. O astfel de cerere este însă condiționată de programele europene de finanțare pentru perioada 2014-2020. „Dacă un astfel de obiectiv ar fi eligibil cu aplicant Primăria Timișoara, cred că ar merita să facem acest pas și să-l aducem în jurisdicția PMT. Ar fi extrem de important ca de la racordul actual al centurii de nord cu drumul spre Arad să avem un traseu ocolitor până la drumul spre granița cu Serbia, Șag-Moravița”, explică Robu. Centura de nord-vest presupune și realizarea a patru pasaje și a unui noi pod peste Bega, dar edilul crede că, fiind vorba despre o zonă de câmpie, lucrarea nu ar întâmpina foarte multe dificultăți. „Câtă vreme nu reuşim să facem niciun nou tronson care să lege drumul Lugojului de drumul Şagului, niciun nou tronson care să legea drumul Aradului de drumul Şagului Timișoara va fi în continuare terorizată de acest trafic infernal, care incumbă distrugerea străzilor, praf și vibraţii care distrug clădirile şi ne creează ambuteiaje”, a conchis primarul Timișoarei.
Comentarii prin facebook