Categories: Primăria Timişoara

Haosul din zona Jiul ramane la locul lui: traficul nu va mai fi rearanjat

Haosul din trafic în zona pasajului Jiul are șanse minime să dispară în viitorul foarte apropiat. Soluția de „rearanjare” a circulației anunțată la începutul anului a fost considerată prea costisitoare, astfel că s-a renunțat la ea. Salvarea ar putea fi banii europeni, dar, până atunci, șoferii trebuie să se înarmeze cu multă răbdare.

Perioadele de dinaintea sărbătorilor îi scot din minți pe șoferii timișoreni. Cozile interminabile de pe toate arterele principale îi fac pe oameni să stea zeci de minute în trafic, bară la bară. Există însă zone în care aglomerația este constantă în fiecare zi. Una dintre ele este aceea a pasajului Jiul, unde sunt foarte rare momentele în care nu se stă la coadă. Iar dacă pe acolo mai trece și vreun tir al cărui șofer este neatent și nu respectă regimul de înălțime, „distracția” e asigurată. La începutul anului, primarul Nicolae Robu anunța că, până să se treacă la lărgirea trecerii pe sub calea ferată, ar exista o soluție mai ieftină, care ar putea fluidiza traficul. „La Jiul avem o idee. Sper, ca în scurt timp să finalizăm conceptul de rearanjare a traficului, cu cheltuială mică, pe structura actuală a zonei”, spunea edilul.

De la teorie la practică e însă cale lungă și, din cauza costurilor, ideea a fost abandonată. „Am decis să nu facem acea rearanjare a traficului, sunt costuri mult peste ceea ce ne-am aşteptat initial. E vorba despre vreo 250.000 de lei, prea mult pentru o amenajare provizorie. Voiam să schimbăm sensurile, adică la o anumită semaforizare se mergea pe o bandă într-un sens şi, pe altă culoare a semaforului, pe aceeaşi bandă se mergea în sensul celălalt. Trebuia să facem niște modificări în geometria intersecţiei, să instalăm semafoare… Suna foarte interesant, dar nu mi-am închipuit că poate costa mai mult de 50.000 de lei”, explică Nicolae Robu de ce s-a renunțat la idee. Lărgirea trecerii pe sub calea ferată rămâne, momentan este în derulare studiul de fezabilitate, urmând ca primăria să depună proiectul pentru finanțare de pe fonduri europene. Lucrarea nu va începe cu siguranță în acest an.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Un sfert din lucrările la noul Centru Școlar pentru Educație Incluzivă Dumitru Ciumăgeanu au fost realizate/VIDEO

Cu finanțare din PNRR, Consiliul Județean Timiș ridică la Giroc un nou sediu, modern, pentru…

3 ore ago

Primăria Timișoara caută depanatori și specialiști pentru întreținerea rețelei de date și voce, pentru 1,8 milioane de lei

Municipalitatea timișoreană caută o firmă de specialitate care să se ocupe de rețeaua de date…

4 ore ago

A bătut un copil de 15 ani pentru lanțul de la gât! Acum își așteaptă pedeapsa

Tâlhărie în a doua zi de Crăciun! Polițiștii Biroului de Investigații Criminale au reținut un…

6 ore ago

Cum arată lucrul la tunelurile de pe Margina – Holdea. Secretar de stat la Ministerul Transporturilor, în vizită pe șantier/VIDEO

Irinel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a vizitat șantierul tronsonului de autostradă dintre…

6 ore ago

Cum va fi vremea în ultimul weekend din 2025

După ce luna decembrie a fost mult mai caldă ca de obicei, cel puțin până…

8 ore ago

2025: anul în care improvizația s-a terminat

Lecții economice și politice dintr-un an ratat 2025 nu a fost anul crizelor spectaculoase. A…

10 ore ago