Categories: Primăria Timişoara

Haosul din zona Jiul ramane la locul lui: traficul nu va mai fi rearanjat

Haosul din trafic în zona pasajului Jiul are șanse minime să dispară în viitorul foarte apropiat. Soluția de „rearanjare” a circulației anunțată la începutul anului a fost considerată prea costisitoare, astfel că s-a renunțat la ea. Salvarea ar putea fi banii europeni, dar, până atunci, șoferii trebuie să se înarmeze cu multă răbdare.

Perioadele de dinaintea sărbătorilor îi scot din minți pe șoferii timișoreni. Cozile interminabile de pe toate arterele principale îi fac pe oameni să stea zeci de minute în trafic, bară la bară. Există însă zone în care aglomerația este constantă în fiecare zi. Una dintre ele este aceea a pasajului Jiul, unde sunt foarte rare momentele în care nu se stă la coadă. Iar dacă pe acolo mai trece și vreun tir al cărui șofer este neatent și nu respectă regimul de înălțime, „distracția” e asigurată. La începutul anului, primarul Nicolae Robu anunța că, până să se treacă la lărgirea trecerii pe sub calea ferată, ar exista o soluție mai ieftină, care ar putea fluidiza traficul. „La Jiul avem o idee. Sper, ca în scurt timp să finalizăm conceptul de rearanjare a traficului, cu cheltuială mică, pe structura actuală a zonei”, spunea edilul.

De la teorie la practică e însă cale lungă și, din cauza costurilor, ideea a fost abandonată. „Am decis să nu facem acea rearanjare a traficului, sunt costuri mult peste ceea ce ne-am aşteptat initial. E vorba despre vreo 250.000 de lei, prea mult pentru o amenajare provizorie. Voiam să schimbăm sensurile, adică la o anumită semaforizare se mergea pe o bandă într-un sens şi, pe altă culoare a semaforului, pe aceeaşi bandă se mergea în sensul celălalt. Trebuia să facem niște modificări în geometria intersecţiei, să instalăm semafoare… Suna foarte interesant, dar nu mi-am închipuit că poate costa mai mult de 50.000 de lei”, explică Nicolae Robu de ce s-a renunțat la idee. Lărgirea trecerii pe sub calea ferată rămâne, momentan este în derulare studiul de fezabilitate, urmând ca primăria să depună proiectul pentru finanțare de pe fonduri europene. Lucrarea nu va începe cu siguranță în acest an.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Dumbrăvița are nevoie de puncte în meciul cu Șelimbăr

Divizionara secundă CSC Dumbrăvița intră în „ultima turnantă” a sezonului de toamnă din Liga 2.…

O oră ago

Vântul face victime în Timișoara! Tânăr rănit în timp ce încerca să dea o mână de ajutor

Vineri dimineața, polițiștii Secției 2 Urbane Timișoara au fost sesizați cu privire la faptul că,…

2 ore ago

Menajeria infracţională de AUR. După un bătăuş de copii la Buziaş, un ales local violator la Giarmata

Nu doar la nivel naţional George Simion se bucură de susţinerea unor infractori, foşti sau…

4 ore ago

AIM School, noua școală de muzică în Iulius Town, organizează trei seri de master class. Printre invitați, Radu Pieloiu, toboșarul de la Subcarpați

În Iulius Town s-a inaugurat o școală dedicată pasionaților de muzică, celor care își doresc…

4 ore ago

Elena Lasconi – Singura opțiune de încredere pentru o România pentru toți

În contextul actual al alegerilor prezidențiale, votul pentru Elena Lasconi din primul tur este mai…

4 ore ago

Programul de lucrări al SDM în ziua de 22 noiembrie 2024

Pentru data de 22.11.2024, toate lucrările vor fi sistate din cauza condițiilor meteo nefavorabile. Se…

4 ore ago