3,3 milioane de euro – atât ar costa repararea din temelii a două dintre podurile Timișoarei. În plenul de vineri, consilierii locali au pe ordinea de zi proiectele care prevăd aprobarea studiilor de fezabilitate pentru reabilitarea podurilor Eroilor și Ștefan cel Mare. Acestea au aproape 80 de ani și sunt în stare avansată de degradare.
Podul Eroilor asigură legătura între străzile Iancu Văcărescu și Dimitrie Bolintineanu și a fost construit în 1938. Se află în exploatare de 76 de ani și conform specialiștilor, a depășit cu mult durata de exploatare pentru care a fost proiectat. Construit pe grinzi din beton armat cu lungimea totală de 52,50 m, şi o deschidere centrală de 34,80 m, are o șosea de nouă metri lățime și două trotuare a câte 2,60 metri. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuar. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se precizează în referatul care însoțește proiectul. Studiul de fezabilitate propus consilierilor locali a fost realizat de SC Pod Proiect SRL și, conform acestuia, reabilitarea Podului Eroilor are un preț estimat de 1,3 milioane de euro, cu tot cu TVA. Lucrarea ar urma să dureze nouă luni.
Podul Ştefan cel Mare, de pe bulevardul General Dragalina, are exact aceeași „vârstă” ca și Podul Eroilor și este realizat din beton armat în cadru cu console, având o lungime totală de 50 m. „În urma expertizei tehnice s-a constatat: starea necorespunzătoare a elementelor de rezistenţă care susţin calea, a infrastructurii şi a aparatelor de reazem; degradări ale malurilor şi modificări de albie; degradări în zona carosabilă şi trotuare. Datorită faptului că traficul care se desfăşoară este foarte intens, trafic format atât din autoturisme, cât şi din troleibuze şi autobuze, este necesară mărirea numărului benzilor de circulaţie, executarea pistelor de biciclişti şi modernizarea trotuarelor. Din toate aceste considerente lucrările de reabilitare sunt impetuos necesare şi oportune”, se precizează în referatul proiectului. Studiul de fezabilitate a fost realizat de aceeași firmă și, conform acestuia, reabilitarea podului ar costa 2,01 milioane de euro, lucrările fiind estimate să dureze zece luni. Ambele lucrării ar urma să fie suportate de la bugetul local. Marți, primarul Nicolae Robu a anunțat că a semnat contractual pentru realizarea studiului de fezabilitate pentru construirea unui nou pod în zona Jiul. Acesta ar urma să fie construit tot pe fonduri proprii, edilul estimând că ridicarea de la zero a unui pod ar costa în jur de cinci milioane de euro.
Etapa a 13-a din Liga a 3-a a început vineri şi aproape pe toate stadioanele…
Pentru a rezolva problemele apărute ca urmare a vremii, pe teren sunt mai multe echipe…
Cei care doresc comercializarea de produse specifice de Sfântul Nicolae la Timișoara sunt așteptați să…
Peste doar o săptămână, la Timișoara se va deschide cea mai nouă ediție a Târgului…
Conform datelor companiei Rețele Electrice Banat, la primele ore ale dimineții de vineri, ca urmare…
Contribuabilii români sunt avertizați de Agenția Națională de Administrare Fiscală cu privire la reapariția unor…