Transportul cu vaporașe pe Bega este nejustificat, inoportun și nu poate fi justificat din punct de vedere legal și tehnic de Primăria Timișoara. Asta susține un timișorean, președintele unei ONG care reclamă municipalitatea la președinție, corpul de control al premierului și OLAF.
Nicolae Bârsan, președintele Eco-Nautic Club Timișoara, cheamă corpul de control al premierului Victor Ponta la primărie, să analizeze viitoarea achiziție a celor șapte vaporașe destinate transportului public pe Bega. La prima licitație organizată la începutul anului, când suma prevăzută pentru achiziție era de aproximativ un milion de euro, nu s-a prezentat niciun ofertant. La cea de-a doua, când suma a crescut la trei milioane, sunt doi ofertanți, iar câștigătorul urmează să fie anunțat. Nicolae Bârsan susține însă că o astfel de investiție este total neoportună. Premisa de la care pleacă este aceea că Bega nu este, în acest moment, navigabilă. În scrisoarea adresată inclusiv primarului Nicolae Robu și viceprimarului Dan Diaconu, Bârsan solicită răspunsuri la mai multe întrebări.
„Prin prezenta vă rugăm să analizați oportunitatea și legalitatea cheltuielilor care urmează să fie făcute de către Primăria Timișoara pentru achiziționarea a 7 «vaporetto» și înființarea unui serviciu de transport public pe canalul Bega, care serviciu este nejustificat, inoportun și mai ales, nu poate fi implementat în condiții legale și tehnice pe canalul Bega în Timișoara”, își începe Nicolae Bârsan scrisoarea. Urmează șase întrebări, fiecare dintre ele motivată punctual. „Cum intenționați să implementați în mod legal activitatea de transport public pe Bega cu cele 7 vaporetto (…) dat fiind că Bega nu este navigabilă, conform informării primite de noi de la Autoritatea Navală Română în 4 iunie, dat fiind că un serviciu de transport public pe Bega nu va fi autorizat de ANR înainte de dragarea și cartografierea canalului, marcarea acestuia, semnalizarea și reglementarea navigației”, este prima dintre ele.
Iată și următoarele probleme legate de Nicolae Bârsan, care susține că a încercat să obțină răspunsurile de la primărie, dar fără succes:
– Cum intenționați să rezolvați problemele tehnice pe care le ridică gabaritul navelor alese pentru serviciul de transport public?
– Care credeți că este numărul mediu lunar de potențiali clienți ai serviciului dvs. de transport public cu 7 vaporetto?
– Cum credeți că veți motiva un număr semnificativ de marinari pricepuți să renunțe la arta navigației pe oceanele lumii, ca să vină să se plictisească pe Bega cu 7 „vaporetto” sub comanda „specialistului cooptat” căpitan Barboi?
De unde veți finanța deficitul pe care îl vor aduce la bugetul local costurile de operare a acestui serviciu de transport public cu 7 „vaporetto”?
Bârsan susține că transportul public pe Bega este totalmente „inutil și ineficient”, în condițiile în care, spre exemplu, conform calculelor lui, „la viteza legală, durata de tranzit de la podul Modoș până la Uzina de Apă depășește o oră, condiție în care potențialii clienți (…) vor pleca cu autobuzul, cu taxiul, cu autostopul sau pe jos către destinație”. De asemenea, Nicolae Bârsan este convins că primăria nu va reuși să găsească personal navigant specializat, pentru că nu va putea asigura un nivel salarial corespunzător pregătirii acestuia. „Așteptăm cu interes reacția dvs. isterică la întrebările de mai sus și catalogările de genul «PSD-iști, naziști, vinituri ce vor să distrugă Timișoara, cârcotași inculți, fanatici, incompetenți ce nu au realizat nimic… etc.», dar mai ales așteptăm să vă vedem fața la tăierea panglicii și să vă ascultăm bâlbele când veți încerca să ne povestiți «de ce nu funcționează vapoarele astea și de ce nu ați știut asta înainte să risipiți trei milioane de euro (…) Fără stimă și cu maximă uimire că încă nu ați condus la extincție rasa pe care o reprezentați”, își încheie Nicolae Bârsan scrisoarea, acesta susține că actul va fi înaintat nu numai organelor de control din România, inclusiv președintelui Klaus Iohannis, ci și către OLAF, „în cazul în care nu opriți mascarada”. Nicolae Bârsan este un critic mai vechi al administrației Robu, tot din cauza navigației pe Bega.
CATALIN SI CATALAINA SRL, în calitate de solicitant, cu sediul în sat Cerneteaz, comuna Giarmata,…
Cu ajutorul fondurilor europene, peste 3.000 de studenți din Timișoara și Reșița vor beneficia de…
Alfred Simonis, noul președinte al Consiliului Județean Timiș, spune că nu se va transforma, în…
Compania de termoficare anunță că a pornit și al doilea cazan de abur de la…
Un număr de șapte spații comerciale aflate în cartierele istorice Cetate și Fabric, sunt scoase…
Înalta Curte de Casație și Justiție (ÎCCJ) a respins recursul formulat de DNA împotriva sentinţei…