Categories: Economic

300 km de autostrada terminati pana in 2018, lotul I Lugoj-Deva ar putea fi gata in acest an

1.000 de kilometri de autostradă circulabili, în prima jumătate a anului 2018. Asta promite Cătălin Homor, directorul general al Companiei Naționale de Autostrăzi și Drumuri Naționale din România. Acesta spune și că tronsonul I de pe Lugoj-Deva ar trebui deschis traficului până la finele anului.

Cătălin Homor, directorul CNADNR, promite încă 300 de autostradă finalizați până în 2018. „Sunt optimist. A fost un an foarte greu pentru noi, în care am reușit să deblocăm spre 90% din proiecte și, indiferent ce se întâmplă la anul, vor fi finalizate Sebeș-Turda integral, Lugoj-Deva integral, Suplacu de Barcău-Borș, Mihăiești-Nădășelu, intrarea în București A3. Primii 1.000 de km pot spune că vor fi gata în prima jumătate a anului 2018”, a declarat Homor, pentru Digi24. Șeful CNADNR susține că principala cauză pentru care aceste proiecte au mers cu încetinitorul a fost conceptul de implementare și faptul că studiile de fezabilitate au fost scoase la licitație pentru proiectare și execuție către constructor, iar acesta a speculat orice scăpare din studiul de fezabilitate pentru a-și diminua costurile de proiectare”. „Am schimbat asta. Noul plan de implementare se aplică pentru noile proiecte ce vor fi scoase la licitație. Concret, cel care realizează studiul de fezabilitate realizează și studiul tehnic și își dedică activitatea și pentru obținerea autorizației de construire (…) Constructorul primește proiectul, autorizația și predarea terenurilor. De principiu, constructorul nu gândește, el muncește. Dacă îi lăsăm libertatea de a gândi pentru noi e o mare greșeală”, a declarat Cătălin Homor.

Conform acestuia, la finele anului ar fi putut terminați mai mulți kilometri de autostradă, dar multe proiecte nu aveau nici măcar autorizații de construire valabile. „Fiecare lot în execuție avea oareșce probabilitate de a se finaliza la sfârșitul anului. După ce am făcut o radiografie asupra tuturor acestor proiecte, am constatat că mare parte au probleme majore incompatibile cu evoluția. Una dintre cele mai importante este lipsa autorizațiilor de construire. S-a lucrat foarte mult timp fără autorizații, dar acest tip de lucru fără autorizație este penal”, a afirmat Homor. Directorul CNADNR mai spune că sectorul de autostradă demolat între Orăștie și Sibiu va fi redat traficului la sfârșitul lunii septembrie. El a adus în discuție și tronsonul Lugoj – Deva. „Aici avem celebra peșteră ce împiedică emiterea acordului de mediu pentru emiterea autorizației de construire. În momentul de față, subiectul e într-o mișcare destul de accelerată. Este o chestiune de timp până primim autorizația. Estimăm că în a doua decadă a lunii septembrie să avem autorizația pe masă. În aceste condiții, cei 15 km vor fi finalizați și redați traficului”, a mai declarat Cătălin Homor.

Share
Published by
Vlad Stoian

Recent Posts

Proiectul noului pod peste Mureș, de lângă Cenad, face un pas înainte

Lansată în cea de a doua jumătate a acestui an, licitația pentru stabilirea executantului studiului…

10 ore ago

Deplasare grea în ultimul meci din 2025 al baschetbaliștilor

Fără pauză! Etapa a 14-a din Liga Națională masculină de baschet programează un meci în…

12 ore ago

Din 1 ianuarie pregătiți-vă să vă goliți mai repede buzunarele pentru benzină sau motorină. Sau mergeți cu trotineta și bicicleta

Dacă v-ați bucurat de ieftinirea carburanților din ultimele zile, nu sperați să rămână prea mult…

14 ore ago

A intrat pe contrasens și a băgat o femeie și un copil în spital

Duminică, 28 decembrie 2025, în jurul orei 06:15, polițiștii au fost sesizați cu privire la…

15 ore ago

România lui Mitică. Mitică Dragomir

Dacă ar fi să ilustrez anul 2025, ba chiar şi ultimii 36 de ani, rezumându-mă…

18 ore ago

Asociația Club Sportiv Sport Express – locul unde copiii cresc prin sport, încredere și comunitate

Există momente în copilărie care rămân pentru totdeauna: prima minge prinsă corect, primul gol marcat,…

19 ore ago