Șoferii din Timișoara sunt exasperați de „pădurea” de semafoare care a împânzit orașul, însă primarul Nicolae Robu spune că lucrurile se vor rezolva odată cu instalarea așa-numitei unde verzi, cel mai probabil de la 1 noiembrie. Edilul a testat-o personal, cu 50 km/h, pe una dintre cele mai circulate artere, dar experimentul nu mai e valabil.
De la 1 noiembrie, în Timișoara va fi funcțional, cel puțin teoretic, un sistem inteligent de management al traficului. Semafoarele care au răsărit la aproape fiecare colț de stradă le-au scos deja peri albi șoferilor, care sunt nevoiți să stea zeci de minute în trafic, asta și din cauza diverselor restricții instituite pentru executarea unor lucrări. Primarul Nicolae Robu spune că mult visata undă verde chiar poate funcționa. „Pe Bd. Take Ionescu, eu am cerut, ca să putem da un semnal de încurajare, să se facă unda verde pe 50 km/oră. Acum vreo câteva zile, nu aș vrea să greșesc, am verificat personal. Am trecut de toate semafoarele pe verde, mergând la 50 km/ oră. Era o plăcere să treci din unul în altul”, a declarat edilul. Minunea n-a durat însă prea mult și i-a confirmat acest lucru primarului chiar propriul lui șofer, Vasile Paraschiv. „Nu mai merge, s-a intervenit, pentru că sistemul este în testare… S-a dereglat (… ) Am verificat personal, nu-mi place să fim roboți, suntem oameni și vreau să discutăm uman lucrurile, chiar dacă uneori speculați și-mi creați imagine negativă, datorită abordării mele neconvenționale. Înainte de a intra aici, l-am trimis pe domnul Vasile să verifice dacă este undă verde. Nu este undă verde pe Take Ionescu”, a mai spus Robu.
Primarul Timișoarei le cere, din nou, răbdare șoferilor și a încercat să explice ce se întâmplă în această perioadă. „Sistemul este în lucru, trebuie să înțelegeți. Se fac ajustări, e ca un șantier, numai că aici nu mai avem lopeți și târnăcoape. Am depășit faza asta, deși se mai sapă pe ici-pe colo. Se lucrează la nivel soft. Se fac modificări de timpi, se pun algoritmii în lucru, să se vadă sunt corect preluate și prelucrate informațiile transmise de senzori. Orice oraș ar trebui să fie mândru de un astfel de sistem în momentul în care va fi funcțional. Nu e corect ca acum să-i facem o imagine negativă, să-l prezentăm ca pe cel mai mare rău care i s-a întâmplat Timișoarei, introducerea semafoarelor inteligente ale lui Robu. Nu sunt ale mele și nu sunt inteligente, ele, semafoarele. Sistemul în ansamblul său este unul inteligent. Semafoarele sunt controlate dintr-un sistem informatic și vor sta aprinse pe verde sau pe roșu în funcție de condițiile de trafic, astfel încât să se asigure undă verde. Suntem în stadiul în care semafoarele sunt testate individual, dacă răspund la comenzi, și apoi dacă funcționează în inter-relație, dar nu sincronizat, ca să avem undă verde. Încă nu am ajuns în acest stadiu”, susține Robu. Primarul pare optimist, însă această stare nu e deloc împărtășită de șoferii care se gândesc cu groază cum se va circula prin oraș în momentul în care va începe școala…
Nici nu a ajuns bine consilier personal al noului preşedinte al CJ Timiş, Alfred Simonis,…
Marţi dimineaţa, Poliția Municipiului Caransebeș a fost sesizată prin SNUAU 112 că o persoană arde…
RETIM Ecologic Service S.A., în colaborare cu ADID Timiș, anunță lansarea Abonamentului Verde, un serviciu…
Într-un moment definitoriu pentru parteneriatele dintre mediul universitar și sectorul energetic, Hidroelectrica, liderul național în…
Accident mortal, marți în Timișoara. O femeie de 38 de ani a condus un autoturism…
Actualul lider USR Timiș, cel care l-a învins pe Nicolae Robu la alegerile pentru funcția…