Constantin Stroe, fost director al Uzinelor Dacia, a murit sâmbătă seară, în urma unui accident vascular cerebral. Avea 74 de ani și şi-a legat cariera şi de singura fabrică de autoturisme care a funcţionat la Timişoara, celebră pentru Dacia 500 – Lăstun, mașina de plastic produsă în câteva mii de exemplare.
Timişoara este cunoscută pe plan mondial datorită numărului mare de investiţii, mai ales străine, din domeniul pieselor auto. Oraşul a cunoscut o creştere spectaculoasă în domeniul automotive, o fabrică specializată, care să şi asambleze un autoturism aici, fiind singura verigă lipsă în integrarea în totalitate a producţiei auto în capitala Banatului. Totuşi, în Timişoara a existat şi o uzină producătoare de autovehicule. Constantin Stroe a condus fabrica de Dacia 500 – Lăstun între 1988 şi 1990, chiar din anul în care a demarat producţia vehiculelor realizate iniţial cu caroserie integral din fibră de sticlă. Dacia 500 Lăstun a fost produsă la fosta uzină Tehnometal, devenită ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara. Primul lot de autoturisme a fost pus în vânzare în ianuarie 1989. Producția a durat până în 1991, în acest interval fiind produse doar câteva mii de unități. În 1992, guvernul a închis fabrica de la Timișoara, motivând că Lăstunul nu mai este competitiv și că nu mai reprezintă poporul român, conform Wikipedia.
Constantin Stroe s-a născut în comuna Hulubești din Dâmboviţa. El şi-a început cariera în industria auto în 1968, când s-a angajat ca inginer la Uzina de Automobile Pitești. A avansat treptat în cadrul companiei, ocupând succesiv funcțiile de șef de atelier, inginer șef și director tehnic. În noiembrie 1987, la două săptămâni de la revolta de la Brașov, Stroe a fost dat afară, el refuzând să preia conducerea fabricii de autocamioane de acolo. A urmat o perioadă în care a lucrat la Slatina, apoi la Întreprinderea de Piese și Subansamble Auto din Scornicești și la Oltcit Craiova. În 1988 a fost numit director la Întreprinderea de Autoturisme Timișoara, conducând fabrica şi colectivul care a produs autoturismul Dacia 500 – Lăstun. La începutul anului 1990 s-a întors la Pitești. El a încetat din viață sâmbătă, la Spitalul Bagdasar-Arseni din București, unde era internat de la finele lunii noiembrie, după ce a suferit un accident vascular cerebral. „A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs conştiincios toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. Lui Constantin Stroe i se datorează, în bună parte, salvarea mărcii Dacia, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie a Grupului Renault. A fost cel care a contribuit semnificativ la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia”, a transmis Grupul Renault, printr-un comunicat.
La momentul nepotrivit în locul nepotrivit. Un bărbat în vârstă de 65 de ani, a…
Polițiștii Brigăzii de Combatere a Criminalității Organizate Timișoara, împreună cu procurorii D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial…
Liderul PSD Timiș, Alfred Simonis, cere un dialog politic real pe tema impozitelor și taxelor…
Muncitorii clujenilor de la ARL au plecat în concediul de iarnă de pe șantierul noului…
Administrația Bazinală de Apă Banat a avut un an cu numeroase investiții realizate pentru buna…
Compania RETIM, liderul în gestionarea deșeurilor din județul Timiș, aduce la cunoștința clienților și colaboratorilor…