Constantin Stroe, fost director al Uzinelor Dacia, a murit sâmbătă seară, în urma unui accident vascular cerebral. Avea 74 de ani și şi-a legat cariera şi de singura fabrică de autoturisme care a funcţionat la Timişoara, celebră pentru Dacia 500 – Lăstun, mașina de plastic produsă în câteva mii de exemplare.
Timişoara este cunoscută pe plan mondial datorită numărului mare de investiţii, mai ales străine, din domeniul pieselor auto. Oraşul a cunoscut o creştere spectaculoasă în domeniul automotive, o fabrică specializată, care să şi asambleze un autoturism aici, fiind singura verigă lipsă în integrarea în totalitate a producţiei auto în capitala Banatului. Totuşi, în Timişoara a existat şi o uzină producătoare de autovehicule. Constantin Stroe a condus fabrica de Dacia 500 – Lăstun între 1988 şi 1990, chiar din anul în care a demarat producţia vehiculelor realizate iniţial cu caroserie integral din fibră de sticlă. Dacia 500 Lăstun a fost produsă la fosta uzină Tehnometal, devenită ulterior Întreprinderea de Autoturisme Timișoara. Primul lot de autoturisme a fost pus în vânzare în ianuarie 1989. Producția a durat până în 1991, în acest interval fiind produse doar câteva mii de unități. În 1992, guvernul a închis fabrica de la Timișoara, motivând că Lăstunul nu mai este competitiv și că nu mai reprezintă poporul român, conform Wikipedia.
Constantin Stroe s-a născut în comuna Hulubești din Dâmboviţa. El şi-a început cariera în industria auto în 1968, când s-a angajat ca inginer la Uzina de Automobile Pitești. A avansat treptat în cadrul companiei, ocupând succesiv funcțiile de șef de atelier, inginer șef și director tehnic. În noiembrie 1987, la două săptămâni de la revolta de la Brașov, Stroe a fost dat afară, el refuzând să preia conducerea fabricii de autocamioane de acolo. A urmat o perioadă în care a lucrat la Slatina, apoi la Întreprinderea de Piese și Subansamble Auto din Scornicești și la Oltcit Craiova. În 1988 a fost numit director la Întreprinderea de Autoturisme Timișoara, conducând fabrica şi colectivul care a produs autoturismul Dacia 500 – Lăstun. La începutul anului 1990 s-a întors la Pitești. El a încetat din viață sâmbătă, la Spitalul Bagdasar-Arseni din București, unde era internat de la finele lunii noiembrie, după ce a suferit un accident vascular cerebral. „A fost unul dintre martorii naşterii şi creşterii uzinei Dacia la Mioveni, acolo unde a parcurs conştiincios toate etapele carierei profesionale până la rolul de director general al uzinei. Lui Constantin Stroe i se datorează, în bună parte, salvarea mărcii Dacia, după anii ’90, şi reîntoarcerea acesteia în marea familie a Grupului Renault. A fost cel care a contribuit semnificativ la asigurarea unei tranziţii de succes între vechea şi noua Dacia”, a transmis Grupul Renault, printr-un comunicat.
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…
Comanzi, probezi, plătești doar ce păstrezi! O nouă tendință de shopping inteligent și confortabil pentru…