Categories: Primăria Timişoara

Robu explica: Nu e nicio problema la Michelangelo, se da cu sare, dar e apa cam cat dintr-un pahar

La Pasajul Michelangelo nu se întâmplă nimic grav, chiar dacă, pe unele porțiuni de asfalt, e apă, iar SDM dă la greu cu sare, contra înghețului. Primarul Nicolae Robu spune că astfel de situații sunt ceva obișnuit la lucrări de acest gen.

Șoferii care trec prin Pasajul Michelangelo s-au obișnuit deja cu zonele inundate de pe carosabil, cu precădere în zona de intrare în subteran, din fața Universității de Vest. Odată cu scăderea rapidă a temperaturilor, în pasaj s-a format un strat serios de gheață, iar SDM a oprit parțial traficul pe o bandă, pentru a putea da cu material antiderapant. „Se aruncă sare acolo. Din când în când, în diverse zone, datorită porozităților, a presiunii apei care este schimbătoare, apar infiltrații, se face condens, nu-i nicio problemă (…) Scrie în cărți, spun specialiștii, la astfel de lucrări, mereu apar, într-un loc sau altul, mici zone care se umezesc, pentru că apa își găsește diverse culoare în împrejurimi și vine cu presiune într-un loc sau în altul și când se întâlnesc anumite porozități, reușește să pătrundă. (…) Nu apar lucuri grave, se umezește puțin, se dau trei găuri și se injectează substanța respectivă (…) Se asumă lucrul acesta, se injectează când ba apare într-un loc, ba în altă parte”, a explicat primarul Nicolae Robu.

Deși există voci care susțin în continuare că lucrările de la pasaj nu au fost făcute așa cum trebuia, conform proiectului, Robu dezminte din nou orice posibile ilegalități. „Toate acestea sunt expertizate, este Inspectoratul de Stat în Construcții, se iau probe (…), nu e de joacă aici, sunt proceduri care se respectă cu sfințenie (…) Aceste infiltrații sunt total nesemnificative, se umezește, e vorba de un pahar de apă într-o zonă, dar dacă îngheață, aluneci dacă nu dai cu ceva. Nu e absolut nicio problemă, toate au fost expertizate, nu este nici cea mai mică problemă. Există soluții la orice, se fac acum tuneluri pe fundul mării, de 100 de kilometri. Acolo vă dați seama ce presiune este și ce soluții trebuie adoptate să nu pătrundă apa, că și acolo sunt porozități, dar sunt soluții tehnice și astea costă. Dacă ar fi (probleme – n..r), s-ar interveni, că există soluţii la orice”, mai spune primarul. Pasajul Michelangelo a fost deschis circulației la finele lunii mai 2015, chiar de ziua lui Nicolae Robu. Lucrările au durat doi ani și trei luni și au costat 47,8 milioane de lei.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Mijloacele de transport în comun din Timișoara nu au polițe de tip CASCO. Primăria pregătește achiziționarea acestora

Chiar dacă noile mijloace de transport în comun achiziționate cu bani europeni de primăria Timișoara…

7 ore ago

Muzeul Revoluției Anticomuniste de la Timișoara are PUZ aprobat

Consilierii locali timișoreni au aprobat, marți seara, un pas extrem de important pentru ca Muzeul…

7 ore ago

Istoria transportului public din Timişoara descoperită de elevi la MX Muzeul Corneliu Miklosi/Foto

În cadrul unui parteneriat cu Municipiul Timișoara, prin Centrul de Proiecte, elevii de la British…

10 ore ago

A fost semnat contractul pentru extinderea reţelei de apă-canal din Moşniţa Nouă

Primarul comunei Moşniţa Nouă, Gerald Simonis, a semnat, marţi, 25 aprilie, contractul de proiectare și…

11 ore ago

Cum să porți un cardigan și să arăți elegantă? Sfaturi de stil

Cardiganul – acea piesă vestimentară care a trecut prin atâtea transformări încât acum se poate…

12 ore ago

Galeria Jecza deschide sezonul expozițional 2025 cu o dublă vernisare

Galeria Jecza are plăcerea de a anunța deschiderea sezonului expozițional din această primăvară, printr-un eveniment…

12 ore ago