La Pasajul Michelangelo nu se întâmplă nimic grav, chiar dacă, pe unele porțiuni de asfalt, e apă, iar SDM dă la greu cu sare, contra înghețului. Primarul Nicolae Robu spune că astfel de situații sunt ceva obișnuit la lucrări de acest gen.
Șoferii care trec prin Pasajul Michelangelo s-au obișnuit deja cu zonele inundate de pe carosabil, cu precădere în zona de intrare în subteran, din fața Universității de Vest. Odată cu scăderea rapidă a temperaturilor, în pasaj s-a format un strat serios de gheață, iar SDM a oprit parțial traficul pe o bandă, pentru a putea da cu material antiderapant. „Se aruncă sare acolo. Din când în când, în diverse zone, datorită porozităților, a presiunii apei care este schimbătoare, apar infiltrații, se face condens, nu-i nicio problemă (…) Scrie în cărți, spun specialiștii, la astfel de lucrări, mereu apar, într-un loc sau altul, mici zone care se umezesc, pentru că apa își găsește diverse culoare în împrejurimi și vine cu presiune într-un loc sau în altul și când se întâlnesc anumite porozități, reușește să pătrundă. (…) Nu apar lucuri grave, se umezește puțin, se dau trei găuri și se injectează substanța respectivă (…) Se asumă lucrul acesta, se injectează când ba apare într-un loc, ba în altă parte”, a explicat primarul Nicolae Robu.
Deși există voci care susțin în continuare că lucrările de la pasaj nu au fost făcute așa cum trebuia, conform proiectului, Robu dezminte din nou orice posibile ilegalități. „Toate acestea sunt expertizate, este Inspectoratul de Stat în Construcții, se iau probe (…), nu e de joacă aici, sunt proceduri care se respectă cu sfințenie (…) Aceste infiltrații sunt total nesemnificative, se umezește, e vorba de un pahar de apă într-o zonă, dar dacă îngheață, aluneci dacă nu dai cu ceva. Nu e absolut nicio problemă, toate au fost expertizate, nu este nici cea mai mică problemă. Există soluții la orice, se fac acum tuneluri pe fundul mării, de 100 de kilometri. Acolo vă dați seama ce presiune este și ce soluții trebuie adoptate să nu pătrundă apa, că și acolo sunt porozități, dar sunt soluții tehnice și astea costă. Dacă ar fi (probleme – n..r), s-ar interveni, că există soluţii la orice”, mai spune primarul. Pasajul Michelangelo a fost deschis circulației la finele lunii mai 2015, chiar de ziua lui Nicolae Robu. Lucrările au durat doi ani și trei luni și au costat 47,8 milioane de lei.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…