Aeroportul Internațional Timișoara rămâne, pe termen determinat, singurul aeroport care nu este administrat de autoritățile locale. Transferul către CJ Timiș nu este o prioritate a Ministerului Transporturilor, care se pregătește să finanțeze construirea unui nou terminal. Acesta ar trebui să fie gata la finele lui 2018.
În aprilie 2014, plenul CJ Timiș vota un proiect care prevedea preluarea pachetului majoritar de acțiuni de la Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara. CJ ar fi urmat să preia integral aeroportul, cu excepția pistei și a câtorva clădiri. În decembrie 2014, Comisia pentru transporturi şi infrastructură a Camerei Deputaţilor aviza favorabil preluarea cu titlu gratuit a unui pachet de 80% din acțiunile AIT de către CJ Timiș. În decembrie 2015, fostul ministru al Transporturilor, Dan Costescu, admitea însă că e puțin probabil ca acest transfer să aibă loc. „Nu știu dacă se dorește transferul la autoritatea județeană (…) Sunt probleme la nivelul aviației, cam similare în toată țara”, afirma Costescu. În toamna lui 2016, fostul președinte al CJ Timiș și actualul premier Sorin Grindeanu anunța că nu renunță la ideea preluării aeroportului. „Vom relua discuţiile despre preluarea de către CJ a Aeroportului Timişoara. Cu excepţia Aeroportului Otopeni, toate celelalte aeroporturi sunt în administrarea autorităţilor locale. Se vor relua demersurile pentru trecerea aeroportului de la Ministerul Transporturilor la CJ”, declara Grindeanu.
În noiembrie 2016, fostul ministru al Transporturilor, Sorin Bușe, vorbea însă despre crearea unei structuri regionale. „Aeroportul din Arad este o investiție foarte frumoasă, care nu este valorificată. Vom prelua acest aeroport (de la CJ – n.r.) la minister și vom realiza o sinergie cu aeroportul din Timișoara”, declara acesta. O fuziune între aeroporturile din Arad și Timișoara s-a încercat și în 2009, pe vremea guvernării PDL. Compania ar fi urmat să aibă sediul la Arad, însă s-a renunțat la idee, după protestele susținute ale oamenilor de afaceri, dar și ale partidelor din Timiș. Un lucru pare clar în acest moment. „Aeroportul Internațional Timișoara este în subordinea Ministerului Transportului și are un management performant. Este în discuție transferul aeroportului, rămâne să discutam asta și la nivel de consiliu județean. Analizăm o astfel de posibilitate, dar nu e o prioritate”, a declarat, la Timișoara, actualul ministru al Transporturilor, Răzvan Cuc. „În niciun caz nu se discută transferul la Arad. În Comisia tehnică au avut loc discuții despre construcția terminalului de sosiri pentru curse externe, o investiție de 10 milioane de lei, finanțata de stat, prin capitalizare”, a completat Călin Dobra, șeful CJ Timiș.
La Aeroportul Internațional „Traian Vuia” Timișoara vor avea loc lucrări de anvergură. Este vorba despre extinderea și modificarea fațadei existente, cu termen 31 decembrie 2017, și, cel mai important, construirea unui nou teminal pentru cursele externe, cu termen 31 decembrie 2018. Terminalul Sosiri Curse Externe este o investiţie de două milioane de euro, care va extinde suprafaţa aerogării cu 3.000 mp. Noul terminal va da posibilitatea gestionării simultane a trei fluxuri de pasageri, va avea șapte puncte de control al documentelor de frontieră, trei sisteme de transport bagaje, zonă de control vamal şi spaţii comerciale.
La început mi se părea o glumă. O glumă nereuşită, ca să nu spun una…
13 kilometri de rețele termice vor fi reabilitați, Primăria Timișoara semnând contractul de finanțare. Această…
Campioana națională de rugby, SCM USV Timișoara, și-a asigurat serviciile a doi jucători de la…
Una dintre cele mai solicitate destinații aeriene din ultima perioadă din România, va avea o…
La sfârșit de an, Florin Drăgan, rectorul Universității Politehnica Timișoara, a făcut o analiză a…
PSD, PNL, UDMR și grupul minorităților naționale au ajuns la un acord de coaliție pentru…