Primarul Nicolae Robu nu renunță și pace la vechea sa obsesie, o fântână care să știe să cânte, eventual să și danseze. Acoperită și cu mult sclipici, un fel de chinezărie la o scară mult mai mare, fântâna cu pricina a primit din partea multor timișoreni verdictul: kitsch grosolan. Și e vorba aici și de timișoreni care se mai pricep la artă. Ba chiar s-a făcut și o petiție împotriva proiectului, pentru care au semnat aproape 2.000 de timișoreni. Răspunsul primarului pentrui cei care se împotrivesc a fost unul cu care lumea s-a cam obișnuit din păcate: sunt penibili, snobi și inculți.
Astfel că au fost alocați deja 30.000 de euro pentru studiul de fezabilitate al proiectului, fântâna urmând dă fie instalată în Parcul Botanic, nu pe Bega cum era planul inițial. Despre prețul întregii distracții, inițial s-a vorbit de două milioane de euro, dar zilele trecute au fost voci care au spus că de fapt ar fi vorba de patru milioane. Dar se pare că nimic nu-i puțin când e vorba de plăcerile, uneori infantile, ale primarului. Sâmbătă, același Robu a depășit însă orice imaginație cu o ieșire în decor, care la prima vedere ar părea o glumă total nereușită. Din păcate, lucrurile sunt cât se poate de reale. Astfel, edilul a postat pe Facebook un mesaj referitor la fântână, lăudându-i iar perfomanțele. A pus și un P.S. la postare în care, arătându-și mărinimia, a anunțat că, dacă nu primește 1.000 de „like”-uri în cinci ore, renunță la întregul proiect. Și a primit astfel că, triumfător, a anunțat că merge mai departe. Rămâne însă în urmă un alt “robism”, că nici nu mai știi cum să le spui acestor demersuri halucinante ale primarului.
Să înțelegem de aici că o investiție de multe milioane de euro stă în câteva like-uri pe Facebook? Chiar în așa hal s-a ajuns în Timișoara? Se aruncă sau nu milioane de euro pe număr de „like”-uri? De ce nu joacă la ruletă bugetul Timișoarei, că tot pe acolo e? Nu mai contează opinia unor specialiști în peisagistică, estetică urbană etc.? Contează doar „like”-urile populismului? Păi dacă unii care au dat „like” pentru fântână poate mâine cer să fie îmbrăcată Opera în foițe de aur și să-i adauge niște turnulețe, ce ne facem? La 1.000 de „like”-uri în cinci ore punem turnulețe la Operă? Să înțelegem că, dacă erau 999 de „like”-uri după cinci ore, Timișoara era mai bogată cu două (poate patru) milioane de euro? Adică banii care urmează să fie aruncați în fântâna cântăreață. (Bine, dacă cu ei se dorea să se facă în schimb o statuie cu leduri în Piața Operei, tot acolo era.) Asta nu e nici măcar de noaptea minții, e de hăul minții. Și nici măcar nu mai amintesc ce s-ar putea face cu două milioane (poate patru) de euro, începând cu spitalele municipalității, care (unele) arată mult rău decât o pușcărie.
Aquatim anunţă existenţa unei situații critice apărute în timpul punerii în funcțiune a noii conducte…
Universitatea de Vest din Timișoara (UVT) este pentru prima dată în topul domeniului de predare…
Ruben Lațcău a fost votat, marți seara, în funcția de viceprimar al Timișoarei. În prima…
Senatorul USR de Timiş, Raoul Trifan, afirmă că Mircea Geoană, promovat de PSD, ar fi…
G4Media.ro a publicat dovada că, la sfârșitul lunii mai 2022, o cursă Țiriac Air, închiriată…
Alfred Simonis, liderul CJT anunță că a discutat cu conducerea Federației Române de Fotbal, fiind…