Categories: Primăria Timişoara

Suntem pe trend si facem si metrou! Robu: Costa intre 500 de milioane si 1 miliard de euro

1 miliard de euro – atât ar putea costa realizarea unei linii de metrou la Timișoara. O fi mult, dar, spune primarul Nicolae Robu, la conferința de la Viena la care a participat, sumele aduse în discuție pentru proiecte similare în alte orașe erau de 5-6 miliarde. În plus, tot ce a făcut în Timișoara până acum „se înscrie în ceea ce se consideră în cercuri elevate pe plan internațional că trebuie făcut”.

După o zi în care a postat un mesaj pentru cei care au criticat deszăpezirea în Timișoara, pe care l-a șters ulterior, primarul Nicolae Robu a explicat, pe Facebook, de ce a mers la Viena. Edilul a participat la o conferință denumită „Urban Future”, unde temele de discuție au fost smart city, mobilitate urbană, transport în comun, energie, calitatea aerului, parcuri, și noi principii urbanistice. Robu pare că s-a simțit foarte bine în capitala Austriei, un oraș verde și inteligent, așa cum, probabil, vor și timișorenii să fie orașul lor, și vine de acolo extrem de optimist. Edilul spune că s-a convins, la această conferință, că metroul este viitorul și că planurile sale pentru Timișoara se înscriu „în ceea ce se consideră în cercuri elevate pe plan internațional că trebuie făcut”. Robu a semnat, cu această ocazie, și „Convenant of Mayors for Climate & Energy”. Iată postarea sa:

„Pot spune că suntem pe trend. Tot ce-am făcut în Timișoara în acești ani de când sunt Primar și ce avem în plan să facem pe viitor se înscrie în ceea ce se consideră în cercuri elevate pe plan internațional că trebuie făcut. Avem nevoie, însă, de resurse financiare uriașe, pentru a putea ține ritmul. Ca să vedeți unde ne situăm, vă spun că unii vorbesc pe-aici relaxat, spre exemplu, despre 5-6 miliarde de euro (!!!), pentru a-și extinde metroul. Atenție: bani pe care nu-i au în vreo pușculiță, evident și nici în vreo pușculoaie (!!!), dar care pot fi obținuți, în lumea de astăzi, pe diverse formule, când e vorba de proiecte sănătoase. Noi, în schimb – mai bine zis unii dintre noi! – vedem ca pe o fantasmagorie un proiect de 500 milioane – 1 miliard euro întins pe 10 ani, proiectul de metrou. Repet, poate nu până în 2030 se va realiza un astfel de obiectiv în Timișoara, deși eu cred că da, dar certamente el va fi făcut. Iar o administrație publică locală, trebuie, pe de o parte, să acționeze în imediat -pentru asta este, de regulă, evaluată-, iar pe de altă parte, să gândească dincolo de imediat, pe termen mediu și lung, vizionar!”.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

S-a scumpit șoferitul ”eco”, alimentat de la stațiile electrice ale Primăriei Timișoara

Șoferii timișoreni care au autovehicule electrice și folosesc stațiile de alimentare deținute de Primăria Timișoara…

4 ore ago

Afluenţă de cereri, în Timișoara, pentru noua Carte Electronică de Identitate

Direcția de Evidență a Persoanelor Timișoara informează că, până la finalul lunii noiembrie, au fost…

7 ore ago

Avize de access auto în zona Cetate, prelungite automat până la sfârșitul lunii ianuarie 2026

Primăria Timişoara anunţă că avizele de acces auto în zona Cetate vor fi prelungite automat…

7 ore ago

Pentru elaborarea noului PUG, locuitorii comunei Moşniţa Nouă sunt consultaţi prin intermediul unui chestionar

Comună aflată în continuă dezvoltare, Moşniţa Nouă are nevoie de un nou Plan Urbanistic General…

10 ore ago

Tânăr reținut pentru tâlhărie calificată în Lugoj

Polițiștii Biroului de Investigații Criminale Lugoj au reținut un tânăr de 25 de ani, bănuit…

13 ore ago

Iluminatul public de pe 66 de străzi din Timișoara va beneficia de modernizări de șase milioane de lei, fonduri nerambursabile

Timișoara va primi șase milioane de lei, fonduri nerambursabile, pentru îmbunătățirea iluminatului public, de la…

14 ore ago