Timișoara a fost premiată la cel mai important eveniment în industria hotelieră, a turismului și a ospitalității din România. Orașul de pe Bega, Capitală Europeană a Culturii, a primit distincția „Best destination”. În 2021, aici sunt așteptați 1 milion de turiști Acum suntem cam la o treime.
„Am avut bucuria de a primi, în numele orașului, premiul «Best destination», premiu special în cadrul celui mai important eveniment în industria hotelieră, a turismului și a ospitalității din România – TopHotel Tourism & Leisure Investment Conference. Am încercat alături de buni prieteni, mai vechi sau mai noi, să promovăm oportunitățile pe care Timișoara le oferă investițional industriei turismului, în perspectiva titlului de Capitală Europeană a Culturii în fața specialiștilor din domeniu, respectiv a managerilor celor mai mari branduri hoteliere internaționale prezente pe piața românească”, a anunțat viceprimarul Dan Diaconu. Conform statisticilor, în cinci ani, numărul turiștilor care au ajuns la Timișoara a crescut cu peste 100.000. Astfel, dacă în 2012 au venit în orașul de pe Bega 227.654 turiști, în 2017 au fost înregistrați peste 333.000. În 2021, anul în care Timișoara va fi Capitală Europeană a Culturii, sunt așteptați aici în jur de un milion de turiști.
Departamentul de Geografie de la Facultatea de Chimie, Biologie, Geografie și Departamentul de Sociologie de la Facultatea de Sociologie și Psihologie de la Universitatea de Vest au realizat un studiu transdisciplinar de „Evaluare a gradului de satisfacție a turiștilor străini în Timișoara și împrejurimi”. Conform datelor centralizate în acest studiu, 64% dintre cei care vizitează Timișoara și Timișul au sub 25 ani, iar 80% au studii superioare. Jumătate din turiștii străini provin din Germania, Serbia, Italia și Marea Britanie, iar durata medie a unui sejur este de 2.08 nopți. De ce vin străinii la Timișoara? 56,5% pentru distracție, 26,7% pentru afaceri, iar apoi pentru studii sau vizitele la prieteni. Turiştii apreciază spaţiile pietonale din oraş, dar reclamă, de exemplu, lipsa facilităţilor pentru persoanele cu dizabilităţi. Cei mai exigenți sunt turiștii germani și francezi, iar cei mai generoși, sârbii și italienii. Cele mai mari atracții pentru turiști sunt Centrul istoric, urmat de Catedrala Mitropolitaă și Iulius Mall.
Timișoara nu are, în acest moment, un hotel care să facă parte dintr-un lanț internațional, însă se știe sigur că unul va fi construit până în 2020. Acesta va fi ridicat sub marca Radisson Blu, va avea 160 de camere, un restaurant gastronomic și un bar concept. Hotelul va avea, de asemenea, un spatiu de 1.000 mp pentru socializare, inclusiv un ballroom, și un centru fitness care va fi deschis non-stop. Hotelul va fi o componentă a proiectului imobiliar Isho. Primăria Timișoara se pregătește să-și întâmpine turiștii și cu o aplicație mobilă. Este scoasă la licitație realizarea unei aplicații „prin care se pot partaja și gestiona toate informațiile despre obiectivele, atracțiile și serviciile de turism ale unei destinații: texte, traduceri, galerii foto și video, recenzii, ratinguri și reviewuri de pe alte platforme, ghiduri audio, colecții de recomandări, articole cu caracter de marketing și promovare, rute turistice, oferte și pachete, integrări cu sisteme de rezervări sau ticketing”. Suma pe care este dispusă s-o plătească municipalitatea este de 100.100 lei, cu tot cu TVA, adică peste 21.600 de euro.
Times Higher Education (THE) a lansat prima ediție a Interdisciplinary Science Ranking (ISR), în colaborare…
Dacă românii se pregătesc de alegerile prezidenţiale şi parlamentare, lumea padelului are un singur gând:…
Consiliul Județean Timiș va investi în reabilitarea a două dintre școlile aflate în administrarea sa,…
Serviciul Public de Interes Local pentru Administrarea Parcărilor Publice din Municipiul Timișoara - TIMPARK anunță…
Primăria Timișoara, prin Poliția Locală, a confiscat primul camion care debarasa deșeuri ilegal pe un…
Meteorologii au actualizat avertizările şi anunţă că vremea să înrăutăţeşte începând de joi noapte, fiind…