Economic

Greu cu Dealul Liliecilor, pe autostrada A1. Cum merg lucrările pe șantier / FOTO

Se muncește pe lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj – Deva, dar șoseaua nu va fi deschisă mai devreme de 2019. Asta susțin cei de la Pro Infrastructură, care au făcut din nou o vizită pe șantier. Dealul Liliecilor este, în acest caz, punctul sensibil.

La Şoimuş, pe autostrada A1 Lugoj – Deva, Lotul 4, se desfășoară una dintre cele mai complexe lucrări de pe raza DRDP Timişoara. Vorbim despre Dealul Liliecilor, unde este nevoie de intervenții compleze: ziduri de sprijin din beton armat fundate indirect (cu peste 200 de piloți forați), sprijiniri din pământ armat (care vor atinge înălțimi și de 22 metri) sau taluzuri de debleu protejate cu plase de sârmă fixate prin 5.000 de ancore forate în versant. Ministerul Transporturilor a anunțat, optimist, terminarea lucrărilor la finele ui 2018, dar cei de la Asociația Pro Infrastructură, care supraveghează atent șantierele, spun că nu se va putea circula pe aici în acest an.

„Un membru al comunității noastre a făcut o vizită de la debleul Brănișca și până în zona Mintia/Șoimuș, parte din lotul 4 al Autostrăzii A1 Lugoj-Deva. Pe cea mai mare parte a șantierului lucrările se apropie de final sau chiar sunt gata. Totuși, vom circula pe aici abia în 2019 pentru că în continuare constructorul are mult de muncă la celebrul deal «al liliecilor» de la Șoimuș. Aici s-a avansat cu umplutura la culeea viaductului de acces din est (dinspre Deva) și s-a început execuția zidului de sprijin din pământ armat și în celălalt capăt al dealului (vest). Încă sunt necesare săpături pe suprafețe mai mici în versant și se instalează ancorele care stabilizează taluzul debleului. Avem asfalt pe trei din cele patru bretele ale nodului rutier Șoimuș și vedem un progres bun și la Centrul de Întreținere și Coordonare (CIC). În această săptămână constructorul (UMB) este în perioada de odihnă”, au anunțat cei de la API, pe Facebook.

Tronsonul 4 al A1 Lugoj-Deva, cuprins între Șoimuș și Ilia, are 22 de kilometri și este în șantier din 2014. Șoseaua este celebră din cauza liliecilor din grota de la Șoimuș, mutați în peștera de la Românești. Apoi a fost nevoie de relocarea mai multor stâlpi de înaltă tensiune ai E-Distribuție și ai Transelectrica. Lotul 4 este executat de asocierea JV Spedition UMB SRL / Tehnostrade SRL, la o valoare de contract de 419.4 milioane de lei. (sursa foto: www.peundemerg.ro)

Share
Published by
Alex Nestor

Recent Posts

Dumbrăviţa mai pierde o şansă de salvare, după eşecul cu Metaloglobus şi mai are doar 3 puncte avans

Suspansul se menţine în lupta pentru salvarea de la retrogradare în Grupa A din play-out-ul…

O oră ago

Dinamo, rămâne un coşmar pentru orice echipă din Timişoara. Înfrângere în faţa rivalului la rugby

SCM USV Timişoara a pierdut astăzi, în cadrul etapei a III-a a Ligii naţionale de…

2 ore ago

După Paşte încep lucrările la extindere a grădiniţei din Ghiroda

În curând vor demara lucrările pentru extinderea grădiniței din Ghiroda, pentru ca la toamnă aceasta…

3 ore ago

Balul Conacului Mocioni, la Muzeul de Artă. Partea culturală a proiectului a fost un real succes

Vineri, la Muzeul Național de Artă Timișoara a avut loc Balul Conacului Mocioni. Din păcate,…

4 ore ago

Jurnal de campanie(6). În “lupta” sa second hand cu “clanurile”, Robu îşi asumă acum meritele unui om care nu mai poate reacţiona: Horia Vermeşan

Cu voturile clanurilor imobiliare ale romilor asigurate de Cristopher Cîrpaci, Nicolae Robu a încercat un…

5 ore ago

Alianţa Drepta Unită şi-a finalizat lista pentru Consiliul Judeţean. Alin Nica ocupă prima poziţie, fiind urmat de doi tineri din USR, respectiv Forţa Dreptei

Alianţa Dreapta Unită (USR, Forţa Dreptei, PMP) a finalizat lista pentru Consiliul Judeţean Timiş. În…

6 ore ago