Primăria Timişoara

Doi ani de șantiere la Timișoara, anunță Robu. Cu bani de la UE și din credite

Doi ani de șantiere imense, cu pasaje și poduri nou construite. Este ceea ce susține primarul Nicolae Robu că îi așteaptă pe timișoreni în 2019 și 2020. Edilul promite însă că toate vor fi gata în 2021, când turiștii vor găsi o Capitală Europeană a Culturii „țais”.

Vin vremuri grele pentru șoferi în Timișoara, dar, după doi ani, altfel se va circula prin oraș. Primarul Nicolae Robu anunță deschiderea, în 2019, a unor șantiere uriașe și în nordul, și în sudul urbei. E vorba despre amenajări și extinderi de străzi, construcții de poduri și pasaje.

„Mergem înainte cu toate proiectele mari ale Timișoarei. Asta înseamnă Calea Bogdăneștilor transformată într-un bulevard și v-am explicat cum facem acolo, vom duce un tramvai pe mijloc, va fi o amenajare superbă, întrucât ecartul permite așa ceva. Va fi prelungită Calea Bogdăneștilor până la incidența cu strada Gării, la viitorul subpasaj Solventul (…) La ieșirea din subpasajul Solventul va fi un sens giratoriu din care se va merge pe de o parte înspre Gara de Nord, pe strada Gării, acesta este un alt proiect, strada Gării, amenajată inclusiv cu linie de tramvai echipată.

Pe de altă parte, din sensul giratoriu se va merge înspre canalul Bega și se va face racordul cu noul pod pe care îl vom face în zona Solventul (…) Bd. Cetății, și el va intra în reabilitare, vom face un sens giratoriu pe Calea Torontalului, vom face tot la anul subpasajul în Piața Consiliul Europei (…) Toate aceste lucrări pe care le-am menționat, și altele în plus, podul Jiul, podul ILSA, cu pasarela aferentă, inclusiv podul Mihai Viteazul, de alături, toate vor fi lucrări finalizate până în 2021 Dar e va fi greu în 2019 și 2020 cu șantierele mari pe care le vom avea (…) Mai sunt și altele pe care le facem, Bulevardul Sudului, patru benzi, Mareșal Prezan, patru benzi, toate intră de la anul”, a declarat, marți, Robu.

O lucrare la care vom putea progresa de la anul este Inelul IV. Din păcate n-am putut să ajungem la înțelegere cu Romsilva, mergem pe alt traseu în acea zonă în care ne-am blocat, traversăm proprietatea Continental, care a cumpărat tot ce era acolo de la UMT, cu proprietarul UMT nu ne-am putut înțelege. Cu cei de la Continental se pare că ne înțelegem și atunci de la anul vom trage tare pe Inelul IV
Primarul Nicolae Robu

Este vorba despre lucrări uriașe, care vor costa foarte mult. Timșioara are la dispoziție, prin POR – Axa 4, mobilitate urbană, 54 de milioane de euro. Mai mult de două treimi din această sumă va merge, spune Robu, către achiziția de tramvaie. „Proiectul cel mare este cel de achiziție de tramvaie, la care licitația este în derulare. Acolo avem peste 40 de milioane de euro din totalul de 54 de milioane cât avem la dispoziție pe axa de mobilitate (…) Timișoara are o sumă prestabilită de 54 de milioane de euro, dacă vorbim de mobilitate urbană (…) Când implementăm proiectele, încep să curgă acești bani către noi. Avem proiecte la ora actuală de, nu știu suma exactă, în orice caz de peste 130 de milioane de euro. Sunt o bună parte aprobate, altele sunt în etapa de verificare, altele sunt doar depuse și încă n-au ajuns la rând să fie instrumentate, alte proiecte sunt în lucru în primărie, unele gata de a fi depuse”, explică edilul.

Pentru tot ce putem obține fonduri europene obținem fonduri europene, dar nu se pot obține pentru orice și nu sunt fără număr. Trebuie înțeleasă treaba asta, banii sunt stabiliți după principiul plafon, asta este suma (…) Noi avem rata de succes de 100% la proiecte europene și rata de absorbție 95,34%. Asta este realitatea, dincolo de frământările unora și altora, minți, după părerea mea, cu probleme (…) oricine îi poate identifica văzând tâmpeniile care ies din creierele lor, dacă tot creier au în cutia craniană sau altceva, că de la creiere te aștepți la lucruri puțin altfel.
Primarul Nicolae Robu

Municipalitatea, care, în acest an, a avut dificultăți financiare, este gata să ia un nou credit, pentru a putea finanța toate aceste șantiere. „Vom trage foarte tare, orașul trebuie modernizat. Noi știm ce răspundere derivă din statutul de Capitală Europeană a Culturii și vom onora această calitate pregătind orașul corespunzător (…) O să luăm și un credit bancar, suntem foarte jos îndatorați, avem sub 8% rata de îndatorare, nu cred că mai este vreun oraș mare cu o rată atât de mică de îndatorare. Noi avem pe ce să cheltuim, avem foarte foarte multe proiecte”, a explicat edilul șef. Primăria are un credit de 112 milioane de lei, luat în 2014 de la Banca Mondială, pe o perioadă de 12 ani, la care plătește rate din 2016, și recent a luat un credit de 103 milioane de lei, de la Trezorerie, pentru a-și achita în avans subvenția către Colterm.

Share
Published by
Otilia Galescu

Recent Posts

Iluminatul public va fi reabilitat și dotat cu lămpi economice pe 64 de noi străzi și bulevarde din Timișoara

Pe 64 de străzi și bulevarde din Timișoara va avea loc modernizarea sistemului de iluminat…

11 minute ago

La Moşniţa Nouă au fost predate amplasamentele pentru ridicarea a cinci staţii de reîncărcare a maşinilor electrice

În comuna Moşniţa Nouă vor fi ridicate cinci staţii pentru reîncărcarea autovehiculelor electrice, printr-o finanţare…

4 ore ago

Universitatea de Vest a premiat cei mai merituoși membri ai comunității academice în cadrul galei anuale/FOTO

Sala Teatrului Național Timișoara a găzduit, marți seara, ediția a zecea a Galei Premiilor UVT.…

4 ore ago

Implementarea proiectului autobuzelor electrice a fost prelungită încă un an

Finalizarea proiectului prin care Timișoara a primit 44 de autobuze electrice pentru transportul în comun…

4 ore ago

UPT, singura universitate premiată la Romanian Automotive Forum & Awards 2024

Colaborare de succces. Parteneriatul dintre Universitatea Politehnica Timișoara și sediile Continental din Timișoara a fost…

5 ore ago

Taxele și impozitele locale au creat interes în plenul Consiliului Local Timișoara

Consilierii locali timișoreni au primit la vot, la ședința de plen extraordinară de marți un…

5 ore ago