Situaţia existentă pe lotul 3 din autostrada Lugoj-Deva se complică, o serie de informaţii din domeniu anunţă rezilierea contractului existent între constructor şi Compania de Drumuri. Informaţia nu a fost încă oferită sau confirmată pe canalele oficiale ale CNAIR sau ale Ministerului Transporturilor.
Conform unor informaţii, contractul existent între CNAIR şi grupul de firme care a realizat lotul 3 din autostrada Lugoj – Deva a fost reziliat. Discuţiile pe această temă există de mai mult timp, iniţial constructorul a cerut realizarea recepţiei lucrărilor, dar a fost refuzată, motivându-se faptul că există probleme de execuţie. S-au acordat 12 zile în care acestea trebuiau remediate, dar, ulterior, CNAIR, dar mai ales ministrul Transporturilor, Răzvan Cuc, a solicitat modificarea contractului existent, prin majorarea semnificiativă, mai mult decât dublu, a perioadei de garanţie convenite.
Conform informaţiilor discutate pe forumul celor de la Asociaţia Pro Infrastructură, contractul existent ar fi fost reziliat, dar deocamdată nimeni nu a confirmat informaţia.
„Astăzi (n.r. luni) la ora 15:00 va veni antreprenorul la sediul ministerului. Domnul Sorin Scarlat (directorul general al CNAIR – n.r.) a fost joi pe autostradă, ştiţi că dădusem termenul acela de 10 zile pentru a remedia lucrurile pentru a fi dată în trafic autostrada. Astăzi sunt două scenarii: fie semnăm un act adiţional pentru prelungirea garanţiei, fie, dacă nu, din ce am fost informat, se va rezilia contractul, vom prelua lotul de autostradă, vom finaliza noi ce aveau de finalizat, vorbesc de elementele de siguranţă: gardul perimetral, decolmatări, lucruri oricum minore de făcut, dar care, practic, asigurau viabilitatea autostrăzii. Îl vom prelua şi îl vom deschide traficului aşa cum ne-am asumat”, declara, luni, Răzvan Cuc.
UPDATE. Cuc dă cu presupusul: Cred că…cea mai bună soluţie este rezilierea
Aflat în vizită în judeţul Caraş-Severin, Răzvan Cuc nu şi-a asumat anunţul rezilierii contractului, lăsând orice decizie pe umerii Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutierei. Totuşi, la finalul declaraţiilor date, el spune clar: „Se reziliază contractul”. Toate informaţiile existente dau deja ca şi realizată ruperea contractului. Ce e interesant, Comsa mai are de primit bani şi pentru realizarea nodului de la Holdea, de urcare pe autostradă, un contract separat, apărut ulterior, dar şi pentru un ecoduct, pe care CNAIR nu l-a plătit.
„Ştiţi că acum două săptămâni am acordat un termen de zece zile în care ei să realizeze ce mai aveau de făcut, pentru a da în trafic autostrada. Am avut o întâlnire la minister, în urmă cu două zile, cu reprezentanţii companiei. Antreprenorul a antamat nişte promisiuni, în sensul că acceptă o extindere a garanţiei, pentru că acolo sunt nişte probleme la corpul autostrăzii, anume o garanţie de zece ani de zile, sau reziliem contractul. El a fost de acord iniţial cu o extindere la opt ani de zile. Marţi a revenit la companie acelaşi antreprenor şi a avut anumite solicitări: anularea unei facturi de penalităţi, pentru neexecutarea la termen a lcurărilor, de 373 de milioane de lei, totodată a solicitat ca garanţia de bună execuţie să nu fie prelungită, iar valoarea garanţiei să se diminueze de la 65 de milioane, la 11 milioane, ceea ce este inacceptabil. Pentru că dacă vor avea probleme garanţia nu acoperă problemele. Şi în aceste condiţii, eu cred că… este apanajul Companiei (n.r. CNAIR), cea mai bună soluţie este rezilierea contractului, pentru că în acel moment statul rămâne şi cu valoarea garanţiei şi cu bani, vorbim de peste o sută de milioane de lei în conturile statului. Care în cazul în care vom avea probleme pot fi investiţi pentru reparare”, a declarat Răzvan Cuc, aflat în vizită de lucru în judeţul Caraş-Severin.
Acelaşi ministru al Transporturilor spune şi la ce să ne aşteptăm în continuare, care ar fi paşii de urmat. Până la urmă, el admite rezilierea.
„Ce se întâmplă? Se reziliază contractul, Compania (n.r. CNAIR) intră şi face ce mai e de lucrat, ce trebuiau ei să facă”, a mai spus Cuc.
Este greu de crezut că spaniolii de la Comsa vor accepta acest deznodământ, deci ne putem aştepta şi la ceva procese, probabil de durată, care ar putea ţine închis acest tronson de 21 de kilometri de autostradă.
Conform Barometrului LIBERTATEA-INSCOP, realizat de INSCOP Research la comanda cotidianului Libertatea în perioada 7-12 noiembrie…
Misterul din centrul oraşului. Joi spre seara, IPJ Timiș a fost sesizat prin apel 112…
Comisia de circulație din cadrul Primăriei Municipiului Timișoara a aprobat închiderea traficului rutier pe mai…
Proiectul Glovo Academy, organizat de platforma multi-categorie care oferă acces la o varietate mare de…
Timișoara se pregătește pentru ziua de 1 decembrie, una care în acest an va fi…
Sala Senatului Universității Politehnica Timișoara a găzduit joi, 14 noiembrie 2024, conferința „Connecting Bridges: designing…