Administratie

Constructorul pentru „tunelurile de urşi” de pe Lugoj – Deva va fi desemnat doar pe finalul anului 2020

Deschiderea cu restricţii a lotului 3 din autostrada Lugoj – Deva nu a rezolvat decât parţial problema tranzitării zonei. Autovehiculele trebuie să folosească în continuare drumul naţional pentru că lipseşte o porţiune de peste 14 kilometri din lotul 2, cea cunoscută ca fiind cea cu tuneluri pentru urşi. Iar acesta nu se va realiza prea curând.

Nu sunt speranţe prea mari pentru finalizarea rapidă a lucrărilor din porţiunea cu tuneluri din lotul 2 al autostrăzii dintre Lugoj şi Deva. Această porţiune rămâne singura nerealizată între Nădlac şi Sibiu, fiind scoasă din contractul iniţial, pentru a fi licitată separat. Aici sunt prevăzute a fi realizate două tuneluri, despre care s-a spus mult timp, incorect, că ar fi special destinate… urşilor, pentru crearea unui coridor pentru animalele care tranzitează zona.
Licitarea pentru stabilirea constructorului care se va ocupa de lucrări pentru această porţiune de autostradă a fost demarată deja, dar nu sunt speranţe de realizare rapidă a investiţiei.
„Lotul 2 urmează procedura de licitaţie, la ora aceasta se cer clarificări din partea firmelor participante, din partea celor care doresc aceste informaţii. După aceasta, după cum ştiţi, urmează achiziţia publică efectivă. Sperăm ca până în toamna anului 2020 vom avea un antreprenor desemnat”, a declarat Horaţiu Simion, directorul interimar al Direcţiei de Drumuri şi Poduri Timişoara.
Cei aproximativ 14 kilometri de drum rapid ar urma să fie realizaţi în două etape. Prima ar trebui închieiată în prima parte a anului 2021, în total 9 kilometri, pentru ca ultima parte, de patru kilometri să fie realizată în 2022.
Documentaţia tehnică aferentă investiţiei este în curs de actualizare, fiind necesare şi o serie de foraje pentru studiile geo.
Sectorul amintit urmează să fie construit între Margina, acolo unde se încheie acum lotul 2 şi noul nod rutier de la Holdea. Parte din secţiune, D, a fost deja realizat de constructorul lotului 2, Salini, dar ulterior porţiunea cu tuneluri a fost scoasă din contractul iniţial, pentru a fi licitată separat.
Inițial, pe acest tronson era prevăzută realizarea a trei asemenea tuneluri, primul având lungimea de 290 de metri lungime, iar următoarele două de 834, respectiv 400 de metri. Soluția inițială cu trei asemenea tuneluri a fost modificată și s-a decis ca ultimele două să fie unite, eliminându-se porțiunea descoperită, de 440 de metri existentă între acestea, realizându-se în final un singur tunel, de la kilometrul 53 plus 620, până la kilometrul 55 plus 420.

Share
Published by
Marcel Hoster

Recent Posts

Dominic Fritz despre cele două mize ale contestaţiilor la adresa candidaturii sale

Singura candidatură dintre ele zece depuse pentru Primăria Timişoar care a fost contestată - şi…

27 de minute ago

CFR Timişoara s-a umplut de penibil la Odorhei

Au tratat ultima deplasare a sezonului cum nu se poate mai rău. Prim-divizionara de futsal…

37 de minute ago

Victorie pentru Lei într-o atmosferă de sărbătoare

Au câştigat la ultima apariţie şi au încheiat campionatul pe locul 13. Final de sezon…

48 de minute ago

Început de mai solicitant pentru pompierii militari, care au avut sute de intervenţii

În perioada 1-6 mai, pompierii militari din cadrul celor 7 subunități de intervenție ale inspectoratului…

20 de ore ago

Administrația județeană a semnat acordul pentru finanțarea cumpărării unor microbuze școlare mai puțin poluante

Timișul va primi aproape 25 de milioane de lei, bani de la Administrația Fondului pentru…

21 de ore ago

Au fost stabilite locurile de afișaj electoral de la Timișoara

La Timișoara vor fi organizate un număr de 50 de locuri unde vor putea fi…

21 de ore ago